Nikon D50 - autofokus funktion??

• Jeg er den glade ejer af et Nikon D50, men efter min far havde kameraet i hænderne i går virker kameraets autofokus-funktion ikke når udløserknappen trykkes halv ned.
    Jeg ved ikke hvilke knapper han pillede ved, men vi benyttede bla. den manuelle fokusering.

Er der nogen, der har et D50, som kan hjælpe???

NB. 1) Jeg har sat vælgeren på optikken og kamperahuset over på A og AF igen efter vi stilllede dem på M for at bruge manuel fokusering.
    2) I menuen kan jeg ikke længere vælge "2 Autofokus" og "3 AF-Area Mode" - de er grå og er utilgængelige - og det er nok her problemet er? Hvordan gør jeg dem tilgængelig igen???

• Er der ikke en skydeknap på linsen hvor der står AF og MF ? Hvis den har stået på AF mens i har brugt manuel focus, så er det skidt. Men prøv at slå den over på AF og se om det ikke hjælper.

Edit:

Nå, skrev du sq da også at du havde ordnet... NM!

• Hmm hvis du har slået den over på A på objektivet og AF på selve cameraet så burde du kunne bruge din autofocus.

Du har husket den på fronten af cameraet lige ved siden af hvor objektivet sider ikke...

Ellers prøv med et andet objektiv hvis du har og se om den så vil. Har du ikke så prøv og gå ind i kameraets menu og vælg fabriks indstillinger så kameraet lige bliver nulstillet til standard.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Inden jeg så jeres svar lykkedes det at fikse problemet (knapperne stod på AF og A på hhv. kamera og optik, men det løste sig, da jeg tog optikken af og satte den på igen).
    Men tak for hjælpen any way