Jeg står i den uheldige situation, at jeg nok skal til at bruge RMA. Jeg gik ind på express delivery, hvor jeg har købt varen, og så at de forslog man gjorde det gennem producentens hjemmeside. Er dette den normale måde at gøre det på, eller hvordan plejer I at gøre det?
Bruge RMA?
-
-
Leverandøren plejer at tage sig af det, men det er sådan set producenten der står med ansvaret, hvis det ikke er dit ansvar
-
Er den under 2 år , så gennem forhandler , der er dog nogle som D-Link hvor de gerne vil have direkte til dem også nogle skærm producenter.
Er det over 2 år og under 3 år så skal man direkte til producent, da nogle ting har 3 års garanti .The_Unforgiven
-
Okay, de skriver bare inde på express deleveri's hjemmeside at det vil tage lidt ekstra tid at gøre gennem dem, de synes derfor man bør gøre det gennem producenten. Ville dog bare være lidt mere tryg gennem min forhandler.
-
Hvad drejer det sig om??
The_Unforgiven
-
Højst sandsynligt mit grafikkort (set sig)
-
Det er sådan at nogen gange kan ens rma gå hurtigere hvis man kontakter producenten end at man sender det til forhandler.
-
Tvivler jeg på , så skal det dreje sig om et der er gået ud af production.
Jeg vil altid sende det til forhandleren.
Og har de et på lager så kan det ikke være det store problem at teste det og sende et nyt.The_Unforgiven
-
Bare hen til butikken med det...
Da det ikke er Zitech, behøver du ikke frygte overdrevet lang behandlingstid..
-
Okay lyder godt, så vil jeg gøre det:)
Skal man skrive et brev og ligge det med? altså hvor problemet er beskrevet?edit
Jeg har lige fundet den originale kasse til kortet. Alle cd'er ligger stadig uåbnet i den, sammen med ledninger osv, skal jeg bare putte kortet i kassen og sende det hele tilbage sammen med en kvittering.. Og er den kvittering man får pr. email nok? der står jo odrenummer og alt på
-
Quote
Originally posted by shack
Okay lyder godt, så vil jeg gøre det:)
Skal man skrive et brev og ligge det med? altså hvor problemet er beskrevet?edit
Jeg har lige fundet den originale kasse til kortet. Alle cd'er ligger stadig uåbnet i den, sammen med ledninger osv, skal jeg bare putte kortet i kassen og sende det hele tilbage sammen med en kvittering.. Og er den kvittering man får pr. email nok? der står jo odrenummer og alt på
Du udfylder bare den RMA formuler der er på siden og sender det hele, inkl. kopi af faktura/ordrebekræftelse til dem.