Nyt lille kamera

• Hey, jeg leder efter et nyt kamera til festbrug. Det skal kunne tages med i byen, og fange div. dejlige moments. Derfor leder jeg efter et kamera med følgende krav:

1. Småt! Det skal kunne ligge i lommen.
    2. Det skal helst skyde hurtigt. Altså det skal helst ikke være med Red Eye Reduction som flasher enormt meget osv.
    3. Det skal kunne tage pæne billeder selvom det ikke er helt lyst.

Ellers er jeg ikke så krævende. Det må selvfølgelig godt være lidt holdbart, god kvalitet, tage flotte billeder :P

Prisklassen er ikke helt underordnet, men altså så længe det ikke når op i en klasse af 10.000 kr så klarer jeg den forhåbentlig :)

Tusind tak for hjælpen på forhånd!

ps. sad og kiggede lidt her
    http://www.photographyreview.c…35996-28235998&befid=7185

noget i den stil vil jeg tro det bliver, men har i nogle anbefalinger? Lige pt bruger jeg min tlf, men den kan bare ikke tage billeder i festmiljøer hehe

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• Kig på noget af følgende...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194462

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=205621

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=182843

Til dit brug ville jeg nok tage den olympus den kan gå højre op i iso og laver lidt mindre støj. Det er desuden et helt ok compact kamera.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Syns jeg så et meget tyndt og ifølge beskrivelsen et ok cam i denne uges føtex avis?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Til det du skal bruge vil jeg sige det lille oplympus jeg har linket til er et perfekt valg. Rimelig hurtig, ikke så stor, god lcd, høj iso, solidt bygget. Generelt et rigitg godt kamera. Selvfølgelig ikke så god ergonomi men er jo ikke det du skal bruge alligevel :))

• Det du skriver du skal bruge det til så er det olympus altså bedre men det er selvfølgelig op til dig selv. Olympus fåes vist også i forskellige farver... men det er til dine behov et bedre kamera end dem du linker til..

Originally posted by _WHAT_
    Det du skriver du skal bruge det til så er det olympus altså bedre men det er selvfølgelig op til dig selv. Olympus fåes vist også i forskellige farver... men det er til dine behov et bedre kamera end dem du linker til..

AAh sorry, have slet ikke lagt mærke til den sidste kommentar du havde påknyttet, så bliver det nok Olympus'en :) Tusind tak skal du have, så må vi se om jeg kan nå at få prøvet det på fredag :clap:

Rig:

• Hehe håber jeg da du kan :) Tror heller ikke du finder bedre kamera med de krav du stiller :)

Originally posted by Wolf_of_dk
    Syntes du skal tage et Canon IXUS istedet for Olympus
    jeg har haft et Olympus og jeg var slet ikke tilfreds
    mange af billederne var lige til at smide ud
    det sker ikke med mit Ixus

er rigtig glad for mit IXUS 800 IS :D

Tag ikke fejl ixus er også et godt kamera men det olympus der er rigtig nice og kan håndtere højre iso en del bedre en ixus serien kan. Derfor er det egentlig rimelig perfekt til det han skal bruge det til.

Ved ikke hvad du har fået købt af olympus men det der levere gode billeder :)

Tag ikke fejl ixus er også et godt kamera men det olympus der er rigtig nice og kan håndtere højre iso en del bedre en ixus serien kan. Derfor er det egentlig rimelig perfekt til det han skal bruge det til.

Ved ikke hvad du har fået købt af olympus men det der levere gode billeder :)

Havde et MJU 500 og har også leget med MJU mini
    og ingen af dem tager særligt gode billeder hvilket mange reviews giver mig ret i

Her er hvad nogle reviewers mener om MJU 700

DCresource

Photo quality is the Stylus 710's (Mju 700) weak spot. While it took well-exposed photos with accurate color and low purple fringing levels, fine details in my photos were quite muddy, even at the lowest ISO setting. In addition, there was noticeable corner softness in many of my sample photos. While this may not matter to the typical buyer of a camera like this, those who want to make larger prints or view them at full size on their computer screen will see this and will likely be disappointed. One thing that will get you no matter what size the print is redeye, which is quite bad on the camera. The built-in redeye reduction feature did not improve the situation, at least in my testing.

CNET

The good: High ISO sensitivity offers more flexibility in low light; captures fast action shots.

The bad: Poor image quality; mediocre performance; no manual controls; LCD washes out in bright light.

The bottom line: Despite the attraction of a weather-resistant body, the Olympus Stylus 710 falls short with disappointing performance and overprocessed images.

Har nu set særdeles udmærkede resultater fra den 700, er jo også fordel at den er lidt vandtæt når han nu smider en øl ud over den :D

Ellers er der et som det her som har fået en del ros også...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=205656

Det blev det første kamera du linkede til, Olympusen. Har en god ven (fotograf) der også har det kamera og siger det er rigtig godt til formålet :)

Tusind tak for alle jeres input, skal tage et par billeder med det senere og smide dem op, når batteriet lige har fået en oplader og kameraet en opdateret firmware.

Rig:

• køb canon, eneste der er at sige!

et pocket kamera der tager goe billeder med begrænset lyd er svært medmindre du blitzer