søger: Militær/krigsfilm...

• born 4. of juli
    apocalypse now
    good morning vietnam!

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hvordan kan i glemme broen over floden kwai?? :pokey: Jeg har set 2'eren og den er bare kanon, og så er der jo we were soldiers som også er super, og så self jarhead, men syntes mere om de gamle krigsfilm, er du til anden verdens krig's film?

Originally posted by XmuZz
    Hvordan kan i glemme broen over floden kwai?? :pokey: Jeg har set 2'eren og den er bare kanon, og så er der jo we were soldiers som også er super, og så self jarhead, men syntes mere om de gamle krigsfilm, er du til anden verdens krig's film?

Fordi vi ikke har glemt den. Ayu har allerede nævnt den. :roller:

Hvis du er træt, så gå dog i seng. :))

Originally posted by XmuZz
    Hvordan kan i glemme broen over floden kwai?? :pokey: Jeg har set 2'eren og den er bare kanon, og så er der jo we were soldiers som også er super, og så self jarhead, men syntes mere om de gamle krigsfilm, er du til anden verdens krig's film?

Kig lidt nærmere igen, The Bridge on the River Kwai er nævt :P

Og 2'eren er en seriøs stinker! 8o

EDIT:
    Mikkel var lige lidt hurtigere der :))

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Rettet en gang, sidst af ayu ().

• Der mangler da vist Full Metal Jacket og Big Red One (er ude på dvd med flg. titel Big Red One - The Reconstruction)
    Og glem heller ikke Tora! Tora! Tora! (Sådan skulle Pearl Harbor sådan set have været lavet)

Originally posted by Mikkel

Hvordan kan den mangle, når han selv nævner den i 1. indlæg? :roller:

Min fejl ;) Men stadig en yderst interessant film. :)

Andre der kan nævnes:
    The Pianist
    The Great Escape
    Panserslaget ved Ardennerne
    The Patriot
    Patton

Fordi vi ikke har glemt den. Ayu har allerede nævnt den. :roller:

Hvis du er træt, så gå dog i seng. :))

Haha. Havde ellers kigget tråden igennem, og kunne ikke finde den :O

• Den rammer lidt udenfor kategori, gør den ikke? :))

• Hov vi mangler jo Intet nyt fra vestfronten, det er da en klasikker der ikke er til at komme udenom

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

Originally posted by Lecter
    Vil bare lige slå endnu et slag for Band of Brothers serien. Den er simpelthen genial! :D

det en serie.. men ellers så jow det er et must at se hvis man kan lide krigs serie /film.

• - Lord of War
    - The Rock
    - The Crossing
    - Dances With Wolves
    - Cold Mountain
    - The Longest Day
    - Where Eagles Dare
    - The Guns of Navarrone
    - The Thin Red Line
    - Midway
    - Sands of Iwo Jima
    - Manchurian Candidate
    - The Deer Hunter
    - Good Morning Vietnam
    - Braveheart
    - Black Hawk Down
    - The 13th Warrior
    - Star Wars
    - Gladiator

(okai, mest fokus på "krig" dér.. Men tag et kig på i hvert fald "Deer Hunter" og "Where Eagles Dare"... De er ret gode ;) )

• De har da ikke meget med krig at gøre, som jeg forstår det ?? :boxed:

De har da ikke meget med krig at gøre, som jeg forstår det ?? :boxed:

Ork jow da, så kan man jo også bare kalde:

Sound of Music (1965)

for en krigsfilm, der er mig bekendt et par nazister i :crazyeyes:

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Originally posted by |KLS|

Den rammer lidt udenfor kategori, gør den ikke? :))

Ikke efter min mening, såfremt vi taler om den med Mel Gibson.*
    Den omhandler den ámerikanske uafhængighedskrig og så en far og hans familie. Hvor en af sønnerne har umm... ret så travlt med at komme ud på slagmarken.
    Der er desuden en del ganske fint arrangerede kampscener i filmen.
    Men nej, den handler ikke om deciderede kampe og lign., men det gør f.eks. Deer Hunter og Cold Mountain jo heller ikke.

Så der var en der nævnte The Rock, tjaa, hvis du spørger mig er det i hvert fald ikke en krigsfilm. Men derimod en super fed, og gennemført actionfilm. ;)

*Steven Segal har lavet en med samme titel, og jo den rammer så absolut uden for denne kategori.

De har da ikke meget med krig at gøre, som jeg forstår det ?? :boxed:

Rock er da rimelig armyinspireret, mens Danser med Ulve i princippet også handler om en krig :) - Gladiator har sådn en snert af det, men den kom med alligevel..

Kunne også nævne "Star Wars" - det ligger jo til navnet, men heller ikke meget krig der? ;)

Originally posted by xt0m

Rock er da rimelig armyinspireret, mens Danser med Ulve i princippet også handler om en krig :) - Gladiator har sådn en snert af det, men den kom med alligevel..

Kunne også nævne "Star Wars" - det ligger jo til navnet, men heller ikke meget krig der? ;)

Fair nok, at du synes det - anyways - jeg synes ærligt talt at især de 3 nævnte var ret dårlige bud. :))