Memphis Belle
http://www.imdb.com/title/tt0100133/
søger: Militær/krigsfilm...
-
-
Ejer selv følgende, kan anbefale dem alle i den nævnte rækkefølge:
Dr. Strangelove
Schindlers List
Talvisota
Taegukgi (Brotherhood of War)
Das Boot
The PianistDesuden så jeg også en film på TV2 Film den anden dag kaldet Fail-Safe. Har længe ledt efter den, fordi den har en handling meget lignende med Dr. Strangelove, blot i væsentlig mere seriøs udgave. Selvom Dr. Strangelove er yderst charmerende på sin egen måde samt en af mine absolutte yndlingsfilm, ville jeg nu alligevel gerne se den. Den skuffende så bestemt ikke og er nu også blandt de bedste krigsfilm jeg har overhovedet har set. Walter Matthau er helt genial i sin rolle heri. Jeg overvejer lidt at importere den fra USA.
-
Hvad med den der var på tv2 eller var det dr1 igår, The rock!
Ok film.... -
Nej, uha, The Rock går virkelig ikke an.. Den har ingen relatering til militær overhovedet - det er så dårligt et forslag
/sarcasm off
-
Originally posted by xt0m
Nej, uha, The Rock går virkelig ikke an.. Den har ingen relatering til militær overhovedet - det er så dårligt et forslag/sarcasm off
Sjovt - Men The rock går bare ikke under genren "krigsfilm", men en "actionfilm".
Der er en væsentlig forskel på alle de andre nævnte film i denne tråd, og så The Rock.
-
Bedste Krigsfilm...
To End All Wars
Saint And Soldier -
De bedste afhænger af om man er til ren vold eller strategi, eller hvis du har været med og følt døden indeni og ved siden af , så prøv med : De 7 samuraier af Akira Kurosawa, og Snigskytten, som er instrueret af Luis Llosa som ikke er en Hollywoodmand men som kender den virkelige verden.
Og Black Hawk down virker også rimelig realistisk i en nyere krigssituation.
Nu har du vist også fået forslag nok til flere ugers fordybelse..... og lede over menneskers destruktive kreativitet.