Krav om alder

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Tjaa, bare lidt surt at være den der bliver offer for at en anden måske misbruger funktionen på en eller anden måde, og gør alt hvad han kan for at få givet brugeren dårlig rating.


    Hmm kunne man så ikke lave det såen at det er Admin der skal god kende en, altså ud fra de oplysninger man nu evt. skal give eks.


    Navn
    Adresse
    Tlf både privat og evt. mobil
    CPRnr - de sidste 2 eller noget
    evt. bruger billede


    ^disse oplysninger ligger så kun så admin kan læse/se dem, men vi som har indgivet disse oplysninger har fået et OK....

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Tjaa, bare lidt surt at være den der bliver offer for at en anden måske misbruger funktionen på en eller anden måde, og gør alt hvad han kan for at få givet brugeren dårlig rating.


    det går jo begge veje, da de begge skal rate hinanden.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Det kunne man muligvis, jeg ved det ikke - Men det er nok noget I skal kontakte Martin om, hvis I vil vide nærmere...


    Men det vil nok kræve lidt mere administration i så fald... Alene siden i lørdags er der over 30 nye som har tilmeldt sig, og langt de fleste vil nok før eller siden, være at opleve i en af trådene i Køb&Salg.


    Derudover findes der en del mennesker ude i verden, som ikke tør/indviljer i at skulle give disse former for personlige oplysninger, blot for at kunne sælge eller købe et stykke hardware. Så finder de nok bare et andet sted at køre sine forretninger... :)


    Men jo - Det ville da helt klart være rigtigt lækkert hvis man kunne føle sig sikker når man handler med andre fremmede folk. Det kan bare hurtigt gå hen og blive mere indviklet og/eller problematisk end man lige umiddelbart tror.


  • Det ved jeg snart ikke ;)
    Allerede 3.000 brugere henne har folk kun postet 5 posts. Og der er ca 10.500 styk i alt. Så jeg tror ALLER højst du skal regne med at ca den tredjedel kommer til at poste en gang derinde, og så mange er det sikkert langt fra endda.

  • Ja, I får da aldrig folk til at give fortrolige oplysninger væk. Som Slacker siger, så vil folk finde andre steder.
    Det er folks eget ansvar at sørge for der er mindst mulig chance for at de bliver snydt, og dem der er under 18 år, må spørge forældrene til råds. Køb pr. efterkrav eller hent selv

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar
    Ja, I får da aldrig folk til at give fortrolige oplysninger væk. Som Slacker siger, så vil folk finde andre steder.
    Det er folks eget ansvar at sørge for der er mindst mulig chance for at de bliver snydt, og dem der er under 18 år, må spørge forældrene til råds. Køb pr. efterkrav eller hent selv


    Det er ikke alle under 18 år, der ikke kan handle ;). Er 15 år pt., og startede på tweak da jeg var omkring 13 og har da fuldført over 10 handler her - UDEN problemer!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg er typisk en af dem som pure vil nægte at give mit CPR nummer ud til nogen på et forum - både fordi jeg mener det er 100% irrelevant, men så sandelig også fordi jeg ikke skal have personlige oplysninger af den karakter til at flyde rundt om på nettet.


    De eneste to mennesker som kan og skal administrere en handel, er køber og sælger....!


    Det er op til de to at holde så god en kontakt med hinanden at de hver især kan vurdere om den pågældende handel foregår som den skal.
    Ofte tager det mig ikke mere end 10 sekunder af en tlf samtale at finde ud af om den anden person er værd at handle med.


    En ting er et rating system som f.eks heatware - en anden ting er børnehavetjansen som bliver foreslået i denne tråd.


    Hvem skal stå for det tjek af personlige oplysninger? (Det er nemlig ret tidskrævende at sidde standby 24/7 når folk vil handle med hinanden hele tiden)


    Hvem siger at den person kan holde sig uvildig i alle situationer?


    Den måde det foregår på nu, er efter min mening fin. Folk kan bare lære at sikre sig imod snyd.


    Mine egne hovedregler:


    1. Hvis det drejer sig om over 500 kroner, snakker jeg ALTID med folk i telefonen og udveksler oplysninger.


    2. Når jeg sælger til nogen, foretrækker jeg forudbetaling - og vil vedkommende ordne det med efterkrav, så vil jeg normalt basere vurderingen om hvorvidt jeg skal have portoudgifterne dækket forud, på tlf samtalen.


    3. Når jeg køber, vil jeg normalt handle pr efterkrav - for de 32 kroner er godt givet ud hvis personen trods alle forudanelser beslutter sig for at sende en mursten med posten alligevel. For det første har man ret til at åbne pakken og se indholdet inden man betaler, og for det andet har man personens korrekte adresse i fald han gør det. Hvis ikke han skriver den korrekte adresse på, får han nemlig ingen penge af PostDK for pakken.


    4. Er det en person jeg kender, så har ingen af os normalt noget imod at forudbetale - og ej heller at sende før pengene er på modpartens konto.
    Jeg har aldrig snydt nogen selv, og er kun blevet forsøgt snydt EN gang - og det fortrød personen bittert efterfølgende...


    Vil folk ikke gøre det på nogle af de måder, så handler jeg ikke med dem - såre simpelt.


    God weekend derude. :P

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Jeg er 14 år, og har aldrig snydt, det eneste jeg syntes der er vigtigt når man handler på internettet, det er telefonnummert og addressen, så kan man jo ringe til vedkomende og høre om det virkelig er ham, og så ser jeg ingen problem i at handle.