Hey. Jeg ville bare spørge om hvis jeg f.eks købte en el-guitar, om det så er muligt at lære at spille på den uden at få undervisning? - og hvad lægger en måske brugt el-guitar på med hensyn til pris inkl. forstærker

El-Guitar, selvlærende?
-
-
-
Hvis du er helt nybegynder kan du sagtens starte med en af dem de havde i Alta/ALDI til 499,- for noget tid siden..
Kan være de stadig kan findes et sted.. -
Det tager meget lang tid at lære sig selv op..
-Prøvede selv på akustisk guitar..
Lærte lidt Metalica, og nogle små andre, men aldrig noget som andre har gidet at høre på.. Ud over kæresten, men det er nok ren medlidenhed.
Tror det er meget godt lige at få en god gang undervisning et halvt års tid, og så ellers selv gå i gang, så man lige har det basale
-
EDIT!!!!
Jo, måske tage en fender squier, da de holder stemmingen i længere tid end Berhinger guitare..
Men starte helt nede, og lære at spille, også kan man jo altid derefter købe sin Telecaster eller noget andet lir
Men dette ville være mit bud :
[Blocked Image: http://www.aage.dk/hjtest/prodimg.asp?prodno=34181]
også koster alt dette kun 1500.-
hvis du hopper ind på
og går under guitare / el / guitar pakke 1 .
-
Originally posted by Raller
EDIT!!!!Jo, måske tage en fender squier, da de holder stemmingen i længere tid end Berhinger guitare..
Men starte helt nede, og lære at spille, også kan man jo altid derefter købe sin Telecaster eller noget andet lir
Men dette ville være mit bud :
[Blocked Image: http://www.aage.dk/hjtest/prodimg.asp?prodno=34181]
også koster alt dette kun 1500.-
hvis du hopper ind på
og går under guitare / el / guitar pakke 1 .
Wow nice.. vil jeg da helt klart overveje
Og tak for alle jeres svar! ;D
-
Hmm.. der er den der til 1095,- nummer 0 eller hvad den hedder.. kan den ikke også gå an hvis man skal tænke lidt økonomisk?;D
-
Originally posted by p3t3r
Hmm.. der er den der til 1095,- nummer 0 eller hvad den hedder.. kan den ikke også gå an hvis man skal tænke lidt økonomisk?;DAltså den der berhinger der du tænker på?
Den holder ikk... den ryger ud af stemning på 5minutter ... mens den Fender Squir holder bedre!!
Så vil klart andbfale den pakke 1, der !!
-
Originally posted by Raller
Altså den der berhinger der du tænker på?
Den holder ikk... den ryger ud af stemning på 5minutter ... mens den Fender Squir holder bedre!!
Så vil klart andbfale den pakke 1, der !!
Hehe sry er lidt uviden omkring dette.. når du siger den går ud af stemning, "stemmer" den så ikke helt, og lyder falsk?;D
-
Jeps det er lige hvad der sker....lyt til manden og nup en Fender Squier....ikke verden fedeste spade, men klart den fedeste af de to og helt klart merprisen værd.
Et godt råd hvis du vil lære dig selv at spille...lær at læse tabulatur, meget mere simpelt end at lære noder...dette er et talsystem. som er meget logisk bygget op og hurtigt at lære.
-
Originally posted by Ghe2
Jeps det er lige hvad der sker....lyt til manden og nup en Fender Squier....ikke verden fedeste spade, men klart den fedeste af de to og helt klart merprisen værd.Et godt råd hvis du vil lære dig selv at spille...lær at læse tabulatur, meget mere simpelt end at lære noder...dette er et talsystem. som er meget logisk bygget op og hurtigt at lære.
Okay fair
-
Har skisme bestilt 1 stk Fender Squier Showmaster elguitar
-
Originally posted by p3t3r
Har skisme bestilt 1 stk Fender Squier Showmaster elguitarHaha, det går stærkt..
-Tillykke med købet.. -
Jeg er ham der måske tror mest på værdien af at lære sig selv at spille.
Et par kammerater og jeg brugte knapt 6 år på den måde, og det endte da med at vi var ude og spille et par job med numre fra Satriani , Steve Vai osv
-
Originally posted by Aerial
Jeg er ham der måske tror mest på værdien af at lære sig selv at spille.Et par kammerater og jeg brugte knapt 6 år på den måde, og det endte da med at vi var ude og spille et par job med numre fra Satriani , Steve Vai osv
Okay, og i alle startede helt fra bunden af? Eller var der en af jer som kunne lidt i forvejen?
-Men 6år er nu også temmelig lang tid må man sige -
Du kan SAGTENS lære det selv. Du kan få forskellige programmer til at hjælpe dig
-
som Ghe2 siger skal du lære at spille efter tabs. du bliver bare nødt til at give dig selv tid og gå lidt logisk frem.
Powercords er også en simpel smutvej (det meste af Nirvanas musik kan spilles med simple powercords)
Jeg kan kun anbefale dig at lure lidt på http://www.olga.net der er alt hvad du skal bruge af guider, sange tabs, chords osv.
Ellers er der altid biblioteket - her kan du låne dvd'er i massevis som kan lære dig et trick eller 2 på din nye spade.
Jeg har selv lært at spille ud fra bøger og olga.net, det fedeste er self at sidde sammen med en der kan lidt mere end dig og så lære den vej. Men god fornøjelse og held og lykke herfra
-
Okay mange tak ;D Jeg har også en ven der har lovet at give mig en smule undervisning så jeg i hvertfald kan komme i gang. Glæder mig til den kommer, de siger de sender den i starten af næste uge, så mon ikke den er ved min dør tirsdag eller onsdag?
-
Tror sagtens du kan lære det selv, og en squire er helt fin begynder guitar som ikke koster alverdens. jeg vil klart anbefale at få undervisning men tror godt du kan lære det selv, jeg tænker ligeså meget på fif og tips af din lære og sådan nogle ting. Det siger RIGTIG meget om du spiller ordenligt.. F.eks. hvis du holder på en dum måde på dit plekter kan du f.eks. ikke spille ligeså hurtigt som hvis du holder på en anden måde, der er mange småting.. men det er ikke så vigtigt lige i starten, der skal du bare blive dus med den. jeg skal i gang med mit 7. år til guitar og jeg synes det er dejlig afslappende og jeg nyder at spille. jeg synes det er fornuftigt, det kan jo være du finder ud af at guitar ikke er dig, så er det dumt at have købt en guitar til 10k fordi den ser fed ud
;). så fornuftigt, tillykke med købet.
Lasse
-
Originally posted by junkie
Tror sagtens du kan lære det selv, og en squire er helt fin begynder guitar som ikke koster alverdens. jeg vil klart anbefale at få undervisning men tror godt du kan lære det selv, jeg tænker ligeså meget på fif og tips af din lære og sådan nogle ting. Det siger RIGTIG meget om du spiller ordenligt.. F.eks. hvis du holder på en dum måde på dit plekter kan du f.eks. ikke spille ligeså hurtigt som hvis du holder på en anden måde, der er mange småting.. men det er ikke så vigtigt lige i starten, der skal du bare blive dus med den. jeg skal i gang med mit 7. år til guitar og jeg synes det er dejlig afslappende og jeg nyder at spille. jeg synes det er fornuftigt, det kan jo være du finder ud af at guitar ikke er dig, så er det dumt at have købt en guitar til 10k fordi den ser fed ud;). så fornuftigt, tillykke med købet.
Lasse
Hehe tak skal du ha'. Håber i hvertfald det går
Forresten, da jeg bestilte synes jeg ikke der stod om det skulle være højre- eller venstre "håndet".. og kan stadig ikke se nogle steder, regner da med den er til højre