...bye bye Canon 350D... hello...Nikon D200

• Her er så de definitivt sidste 2 billeder taget med mit Canon 350D, som blev solgt i dag til fordel for et Nikon D200.

Må indrømme, at jeg nok mest er til Nikon og har ikke været så imponeret af Canon. Billedemæssigt klarer 350D'eren så fint, men ergonomien er efter min mening ikke så god selvom jeg også havde batterigreb. Synes den manglede lidt pondus, men det er nok fordi, at jeg har fotograferet mest med Nikon.

Men Canon'en blev solgt for den nette sum af 8000,- (inkl. en Sigma blitz), så Nikon D200'eren kommer kun til at koste mig 4000,- hvilket jo er okay, når huset for sig selv koster 12.400,- :-) Men jeg har det jo nok først i hænderne om små 2-3 mdr. da Nikon selv ikke kan følge med efterspørgslen. Så indtil da vil der kun være billeder taget med mit D70s.

Anyway... til billederne:

http://www.project-nexus.dk/pi…t/index.php?showimage=100
    http://www.project-nexus.dk/pi…t/index.php?showimage=101

/neXus

• HDR igen ? :crazyeyes:

Jeg for selv et Canon 350D på Mandag eller Tirsdag.. Jeg har holdt det i hånden og det ligger sq fint..

Har prøvet et D50 og et D70 syntes Nikon virker sådan lidt "Uprofessionelt" Kan ikke lide den måde kameret er på..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa
    HDR igen ? :crazyeyes:

Jeg for selv et Canon 350D på Mandag eller Tirsdag.. Jeg har holdt det i hånden og det ligger sq fint..

Har prøvet et D50 og et D70 syntes Nikon virker sådan lidt "Uprofessionelt" Kan ikke lide den måde kameret er på..

Det er jo smag og behag. Bare man er glad og tilfreds med det man har, ikk'? :-)

/neXus

• Det er præcis smag og behag :)

Det er ikke kun fordi de ikke kan følge med i produktionen men fordi de har trukket en del tilbage pga. problemer med dem.

De har store problemer med banding på de chips de bruger i dem, hvilket har fået dem til at trække tilbage og forsøge at fejl rette.

Kender et par der har D200 er helt ok kamera må man sige :)

Næste jeg smider penge efter bliver dog klart et 1 serie hus fra canon. Det er så meget mere pro at have i hånden at man slet ikke fatter det :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det første billede ligner nærmest noget fra et eventyr. Kan godt lide måden, hvorpå det virker helt urealtisk og samtidig virker lidt som et "maleri".

Nummer 2 synes jeg virker lidt kedelig. Motivet virker meget godt, men synes ikke helt farverne og klarheden træder frem i billedet. Dette har sikkert en årsag?

• etteren er kewl. du har lavet mange der ligner og jeg syn's godt om stilen, farverne og stemningen.

toeren - hehe det minder mig sgu på en eller anden måde om en scene fra gladiator hvor maximus drømmer sig rundt i dødsriget eller hva' han nu gør. jeg syns' det er rigtig stemningsfuldt.

:9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Shooqer:

Nej, det er en Ford Fiesta 1.1 (vildt maskine, i hvert fald ifølge ejeren, dog gad han ikke køre om kap med mig i Chrysleren LOL)

Angelus:

Farverme er blevet justeret frem i Photoshop igennem levels og gaussian blur.

/neXus

• så køber jeg dit 20D ;)