ferie billeder anno 2006

• Hej alle

en tråd med ferie billeder.

Men en plz lav link til dem, istedet for direkte "insert" .... eller kunne det godt tage en krig at loade.
    --------------------------
    Her lidt billeder fra Egeskov slot på sydfyn (taget med powershot A70, red. i Photo shop: auto level samt 75% web kvalitet):

slot1

slot 2

skov

skov 2

blomst 1

blomst 2

træ

skib

bil

voldgrav...... før spring

hæl EFTER spring over voldgrav <-- advarsel (muligvis ikke for sarte sjæle)
    Og ja jeg vandt da 50 kr. på det vædemål, om hvor jeg kunne komme over voldgraven eller ej. Græsset på den anden side var desværre meget sumpet.. og min fod gik lige gennem og ramte en sten som lå under.

• av for satan da.. skulle det sys eller noet..
    forresten har hørt myten om at hvis man fjerner dukken oppe på loften vil Egeskov synke i voldgravet julenat.. :boxing:

• Okay .. jeg var dog ikke inde på selve slottet... havde ikke tid nok, så fik ikke set til den dukke på omtaler.
    Ej jeg tror ikke det skal sys.. det er lige blevet renset lidt og skal bare ungå at gå i andet end sandaler ( godt det er sommer) skal bare have noget luft tror jeg :)

• #1 Ret horisonten billedet tipper lidt, pas på din eksponering himmelen er udbrændt, beskær i bunden så du slipper for gelænder eller hvad det er du har med, pas på med en for centret placering af dit hoved motiv.

#2 Igen pas på centrering af slottet og himmelen er udbrændt, der er lidt forstyrende ting til højre for slottet. Hvis der er skov til ventre kunne du bare have taget et skridt til højre fået noget mere af det med og slottet ud i siden.

#3 Igen for meget lys generelt lidt over eksponeret, for lidt farve, prøv næste gang at gå ned i knæ og hold kameraet helt nede ved vandet virker lidt forkert med den vinkel du fanget her.

#4 Samme som 3 og pas på baggrunden det røde i mindten af billedet forstyrrer en del.

#5 Uskarp bi og eller ikke noget specielt focus punkt i billedet der mangler noget der fanger interessen.

#6 Skæv horisont og en del ting i billedet som ikke er relevant. Der er himmel og forgrund med som ikke bidrager med noget som helst. Næste gang lidt tættere på og lidt ned i knæ for at skabe mere dynamik.

#7 Ikke helt dumt og en anden og god vinkel. prøv evt. at vende tilbage når lyset er bedre det er hårdt og himlen er overeksponeret. ville være flot i aften eller morn lys.

#8 Ja det er ikke nemt at skyde igennem glas hvilket du også har fundet ud af. Spejlingen og de mange elementer i billedet gør det rodet og det fænger ikke rigtig. Prøv næste gang og zoom mere ind på detaljer i skibet .

#9 Rodet baggrund, uintresant vinkel, ned i knæ og et skridt til højre havde gjort meget.

2 sidste er der ikke meget at kommentere på det er bare dokumentation af du slog dig :))

konstruktiv kritik håber du kan bruge det til noget.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• :9xo

thx mate..
    Ja jeg mangler lidt atypiske vinkler at skyde fra.. der er lidt mormor billeder over det hehe.
    Tak for de gode råd ... det er kanon.

• Hvad kan man lære af det;) hehe jeg kan se der en der har været på Fyyn: )