har et problem.
Skulle samle en pc til en ven, og installere windows på den.
Hans pc er næsten magen til min, men med et abit fatal1ty AN8 bundkort istedet, ram er ballistic, og grafikkort er Geforce 7900 GT, og harddiskene er maxtor sata 2.
Den skal køre raid på de 2x250 gb hdds. Men når jeg har installeret windows, får jeg den blå skærm efterfulgt af reboot, umiddelbart efter den har loadet windows. dvs. den når kun lige til den blå bar der suser forbi hvorefter den genstarter.
Og idag ville jeg så lige formatere min egen pc, og nu har jeg samme problem med den. Jeg havdee elælers troet det var en hardware fejl på min vens pc.
Så nu står jeg med 2 pcere der ingenting kan.
Når jeg installerer windows på en raid pc gør jeg følgende:
*aktiverer raid i bios på de porte der skal køre raid.
*i raid bios sætter jeg de 2 diske til at køre "stripe"
*smider min xp cd i cd-rom drevet (har prøvet forskellige drev og cd'er)
*henter nvidias bundkort driver (6.70) på deres hjemmeside, pakker den ud, og finder: nForce4_amd_6.70_winxp2k_english\IDE\WinXP\sataraid. Indholdet smider jeg på en diskette.
*jeg booter fra xp cd'en, og trykker F6 for at installere RAID.
*jeg vælger de 2 drivere til RAID, og fortsætter med installationen.
*Det virker umiddelbart somom driverne er gode nok, da window installationen ser de 2x250 gb, som 1x467 GB.
*Jeg opretter en partition på 10 GB og én på resten af pladsen, og installerer windows på den på 10GB.
*Derfra er der ingen problemer med installationen, men så snart den er færdig og klar til at starte windows, crasher den.
Aner ik hvad jeg skal gøre. Please hjælp mig en eller anden