Lejlighed i Aalborg søges - men hvor? (uni tråd)

Originally posted by Macimuz

Nogle tøser fra min tidligere klasse på HIH i Herning skal starte på Uni i Ålborg her efter sommerferien.

Selv må jeg lige blive hængende på HiH til Jul :(

Der kom nogle folk fra HIH ud på skolen for at fortælle om det, og de virkede meget uprofessionelle og ja... i det hele taget meget lidt inde i deres stof.

Men hvorfor hænger du på den helt ind til jul, og hvad studerer du?

Originally posted by FlexQ
    Der kom nogle folk fra HIH ud på skolen for at fortælle om det, og de virkede meget uprofessionelle og ja... i det hele taget meget lidt inde i deres stof.

Nu har vi flere forskellige uddannelser, men det har sikkert været nogen fra ingeniøruddannelserne? De laver alligevel ikke andet end at lege med lego :))

Det er somregel studievejlederne der er ude og fortælle om sådan noget, og det er måske lidt en skam. Nogen ved en masse om deres uddannelse, mens andre ikke aner en skid. Ta' f.eks. den uddannelse jeg lige er blevet færdig med, der er det en 2. semesters der er studievejleder - jeg har ikke ret meget tiltro til, at hun er i stand til at vejlede mig rigtig meget, og ganske rigtigt, for hun ved jo ikke ret meget om hvordan resten af uddannelsen er, og hvilke kandidatuddannelser den er adgangsgivende til.

Originally posted by Burger

Nu har vi flere forskellige uddannelser, men det har sikkert været nogen fra ingeniøruddannelserne? De laver alligevel ikke andet end at lege med lego :))

Det er somregel studievejlederne der er ude og fortælle om sådan noget, og det er måske lidt en skam. Nogen ved en masse om deres uddannelse, mens andre ikke aner en skid. Ta' f.eks. den uddannelse jeg lige er blevet færdig med, der er det en 2. semesters der er studievejleder - jeg har ikke ret meget tiltro til, at hun er i stand til at vejlede mig rigtig meget, og ganske rigtigt, for hun ved jo ikke ret meget om hvordan resten af uddannelsen er, og hvilke kandidatuddannelser den er adgangsgivende til.

problemet er at det var en studievejleder, 3 elever og skolelederen der var ude og fortælle... og det var meget, ja, okay - jeg skulle ihvertfald ikke studere der :P ....

problemet er at det var en studievejleder, 3 elever og skolelederen der var ude og fortælle... og det var meget, ja, okay - jeg skulle ihvertfald ikke studere der :P ....

De er ellers meget stolte af deres ingeniøruddannelser, specielt BDE'erne. :crazyeyes:

Der er mange fede ting ved HIH, men der er også mange knap så fede ting. Jeg er ret vild med den klassebaserede undervisning, og at man er en person, og ikke bare et nummer, som jeg bl.a. vil komme til at opleve på Handelshøjskolen i Århus fra september.

Underviserne er som alle andre steder både gode og dårlige, der er et par af dem jeg har haft, der virkelig har gjort en forskel, og så er der dem man stadig har det dårligt med at have haft, sådan er det desværre alle steder.

Ledelsen har ikke været noget at råbe hurra for, de har nok haft for travlt med at arbejde på fusionen med Århus Universitet, men der hvor de har fejlet, står studieadministrationen, og specielt IKM's studiesekretær Inger Kold, som en lysende stjerne der ved alt, og vil gøre alt for en. Hende ville jeg gerne have med til Århus *G*

• ja, de var utrolig glade for det, men de ting de viste og de ting som de kunne fortælle om og sådan det var meget fesent :P ....

Men nu har jeg os søgt ind på AAU så nu må vi jo se hvad det giver :)

har skrevet til dem med den lejlighed som DD smed, og så har jeg ansøgt 16 lejligheder på aku (gjorde jeg i vinters) ...

maximuz hvad var det dine venner der skulle studere?

Men hvorfor hænger du på den helt ind til jul, og hvad studerer du?

Der er også meget som ikke helt hænger sammen ude på HiH. Årsagen hertil ved jeg ikke helt, men det kan skyldes intern kommunikation.

Anyways, var så uheldig ikke at bestå en enkelt eksamen i Skriftlige engelsk (International Kommunikation). Pænt nedern at vente til december, før re-eksamen kan tages. På den anden side, skal jeg "lære" at skrive godt engelsk.

Sådan er livet bare, ikke altid det er lige fedt eller fair.

• Hmm ja, tror det er noget sprog eller kommunikation af en slags.

Btw, ham studievejlederen du taler om, skulle vel ikke hedde Mads ? Hvis altså du kan huske det.

Sådan er livet bare, ikke altid det er lige fedt eller fair.

Det er totalt unfair, specielt når man ser på hvad de ellers har lukket igennem. Det er vildt mærkeligt at tænke på, at du ikke vil være en del af os der skal trykke Carsten i hånden om nogle timer :(

Tror forresten ikke det har været Mads, han har vel kun snakket om IKM?

Hmm ja, tror det er noget sprog eller kommunikation af en slags.

Btw, ham studievejlederen du taler om, skulle vel ikke hedde Mads ? Hvis altså du kan huske det.

det siger mig ikke rigtig noget nej hehe, men han anede ikke hvad han snakkede om, de der studerende rettede ham en del gange. :P ...

De havde os en mexikaner med, han var ret sjov, men ja, han fortalte mere om det at studere omkring i verden og ikke på HiH :P :...

Det er sq noget rigtig lort, men okay, sådan er livet jo som du siger. Men alligevel noget røv. men håber da du går igennem denne gang.

jeg er sq egentlig ked af at jeg ikke skal have engelsk mere, da det er et af mine bedste fag - men sådan går det, så må jeg jo bare brilliere i/på mine fremlæggelser :)

Du kunne også tage et kig på listen over andre boligforeninger som var i det link jeg gav dig ;)

øh - jeg kiggede kun under studenterboliger, var det ik det jeg skulle? ...

eller er jeg bare stadig total væk i det her?

Det er totalt unfair, specielt når man ser på hvad de ellers har lukket igennem. Det er vildt mærkeligt at tænke på, at du ikke vil være en del af os der skal trykke Carsten i hånden om nogle timer :(

Tror forresten ikke det har været Mads, han har vel kun snakket om IKM?

Jaah, det jeg tænker mest over, er præcis de folk som ellers er blevet lukket igennem.

Ellers prøver jeg bare ikke at tænke så meget på, at det iaften, folk får beviset.

Utrolig nok, troede Thordsen jeg havde tænkt mig at komme. Måske ikke særlig spændende at sidde og glo på alle andre som får beviset.

Jah okay, det var nok ikke Mads. Kom bare til at tænke på episoden med intriger :))

Overlever nu nok, ens planer blev bare rykket 6 måneder.

ja okay, hvad er det du vil bagefter?

Vil gerne ud at arbejde inden for webdesign eller måske DTP (brochure, plakter). Det er vidst indenfor det område mine evner er størst.

Vil dog stadig prøve at søge arbejde i det område, da den engelsk eksamen ikke just er vigtig for, om jeg kan lave designs, brochure. Det kræver nok lidt ekstra, da jeg ikke har mit bevis endnu. Men kan jeg komme til en samtale hos et firma, har jeg 2 stk portfolio-opgaver fra henholdsvis DTP og Photoshop, som medbringes og fremvises.

Meen, vælger nu også at søge mere alment arbejde, da det måske er nemmere at komme i nærheden af.

Dog kunne jeg også engang finde på at få noget uddannelse på området, instruktør. Kunne egentlig være cool nok, at arbejde i et motions- og styrkecenter. Har også en del personlige erfarringer om overvægt samt vægttab. Derfor ville det måske være rart nok, at kunne uddele den erfarring med andre.

Men studere videre, orker jeg umiddelbart ikke. Ellers skulle det være Cand.It, men de 2 retninger jeg kender til her, siger mig ikke så meget. Den ene er med Organisation, hvilket lyder røvkedeligt. Den anden er med en del programmering, og det fatter jeg ikke alt for godt. Er og bliver design- samt brugervenlighedsorienteret.

• okay, det kan jeg godt nok ikke forholde mig til ooverhovedet - men håber da det er noget du bliver glad for :) ...

Glæder mig bare til at komme i gang :)

øh - jeg kiggede kun under studenterboliger, var det ik det jeg skulle? ...

eller er jeg bare stadig total væk i det her?

Du er åbenbart stadig total væk i det, men nu skal jeg da skære det ud i pap og bøje det i neon :))

denne side er der i højre side en PDF fil med oversigt over hvilke boligforeninger der er i Aalborg og omegn. Der er jo ingen der siger det behøver være en ungdomsbolig du finder, de lejer vel også alm. 1 værelses lejligheder ud til ca. samme pris som en ungdomsbolig. Så er man heller ikke tvunget til at flytte når man er færdig med at studere.

Macimuz, jeg forstår godt du ikke kom, men hvor var det dog underligt, at du ikke blev kaldt op efter Thordsen. Den ene taler skulle man tro var i familie med Mariann Hansen når man lyttede til toneleje - vi var dog i tvivl om han nåede at trække vejret. Han er udviklingschef i TDC, og svinede kineserne til, underlig strategi når man tænker på HAim folkene også var der :crazyeyes: