Lejlighed i Aalborg søges - men hvor? (uni tråd)

• heysan...

ja, jeg er sikret optalegse på aalborg uni her til d. 1 september, men jeg skal jo os ha noget at bo i.

Har søgt på http://www.aku-aalborg.dk, men ved ik hvor jeg ellers skal søge, nogen der har nogen idé?

Og er der andre der skal starte her efter sommer?

I det hele taget bare en tråd om at starte der oppe hvis der er andre end mig :)

//FlexQ

Originally posted by GrillRotten
    http://www.studenterbolig.dk ?

Det koster kun 199 DKK at blive tilmeldt studenterbolig.dk i 4 uger.

Den er sq ik lige for go.. :S ...

Når man i forvejen skal have til indskud og ens gamle udlejer påstår at man sagtens kan garantere at man ikke får en krone tilbage i indskud.

fordi at man ikke kan få sin svoger (han er professionel maler) til at male lejligheden.

Så hun mener hun sagtens kan trække 1500/2000 kr fra mit indskud pga. det.

• Du kan også prøve at kigge her.

Det kan evt. være en god idé at kigge i byer som Gistrup, Sdr. Tranders, Ndr. Tranders og Gug som alle ligger ret tæt på Aalborg Universitet. Der er en Superbrugs m.v. i Gistrup, men ellers er der også en Føtex lige ved siden af Universitetet, så der er OK muligheder for at få købt ind, uden at skulle med bussen ind til Aalborg.

Originally posted by Burger
    Du kan også prøve at kigge her.

Det kan evt. være en god idé at kigge i byer som Gistrup, Sdr. Tranders, Ndr. Tranders og Gug som alle ligger ret tæt på Aalborg Universitet. Der er en Superbrugs m.v. i Gistrup, men ellers er der også en Føtex lige ved siden af Universitetet, så der er OK muligheder for at få købt ind, uden at skulle med bussen ind til Aalborg.

Jeg har været der inde, og de linker kun til aku :) ...

men det er lidt svært at finde noget når jeg ikke rigtig ved hvor faen jeg skal søge henne :S ...

Originally posted by FlexQ
    men det er lidt svært at finde noget når jeg ikke rigtig ved hvor faen jeg skal søge henne :S ...

Du kan da kontakte dem og høre ad hvad de evt. har i nærheden af Universitetet. Og ellers står der vel en adresse på de ledige boliger som du kan tjekke i forhold til AAU's placering.

Derudover, så den side jeg linkede til, der er der også de alm. boligforeninger (der ligger en .pdf på siden) den kan du jo prøve at kigge i, og så se hvad der er af lejligheder som ikke er ungdomsboliger. Mange steder har de nok også små lejligheder som ikke koster ret meget mere end en ungdomsbolig.

• Ups :O ... Kiggede ikke lige på siden :))

Der står i din lejekontrakt hvordan lejligheden skal se ud ved fraflytning, så der er grænser for hvad udlejeren kan finde på af årsager til at trække i indskuddet. Man kan jo altid klage hvis det er ... Eller hælde maling ud over udlejers bil hvis personen trækker noget som han ikke kan ... :boxing:

Originally posted by GrillRotten

Ups :O ... Kiggede ikke lige på siden :))

Der står i din lejekontrakt hvordan lejligheden skal se ud ved fraflytning, så der er grænser for hvad udlejeren kan finde på af årsager til at trække i indskuddet. Man kan jo altid klage hvis det er ... Eller hælde maling ud over udlejers bil hvis personen trækker noget som han ikke kan ... :boxing:

Lejligheden er pænere nu end da jeg flyttede ind... !

jeg har fået maling af gulvet på badeværelset, givet det olie, malet over det hele, gjort skabe og skuffer rene, renset gulvtæppet - og alligevel mener hun at det kræver en grundig rengøring og en fucking maler der kommer og maler det hele. ... ! !

• Flere specifikke krav? Der er fx en på Sigrid Undsets Vej.

Brutto areal 48 m2
    BBR areal 48 m2
    Indskud kr 9.700,00
    Antal rum 2
    Opsigelse 6 Uge(r) til udgangen af måneden
    Fællesvaskeri Ja
    Vand inkl. leje Ja
    Eget køkken Ja
    Eget bad Ja
    Eget toilet Ja
    Bolig i eet plan Ja
    Trinette (Komb. kogepl./køl) Ja
    Udlejer leverer varme Ja
    Husleje kr 2.796,00
    Aconto varme kr 250,00

Var det noget? :)

Eller på damstræde;

Brutto areal 54,8 m2
    BBR areal 55 m2
    Indskud kr 6.330,00
    Antal rum 2
    Opsigelse 3 Måned(er)
    Fællesvaskeri Ja
    Loft-kælderrum Ja
    Vand inkl. leje Ja
    Have Ja
    Stuelejlighed Ja
    Husdyrhold tilladt Ja
    Køleskab Ja
    Komfur Ja
    Eget køkken Ja
    Eget bad Ja
    Eget toilet Ja
    Bolig i eet plan Ja
    Udlejer leverer varme Ja
    Husleje kr 3.304,00
    Aconto varme kr 221,00

- 500 mere om måneden, men også lidt større..

Og hvis du ikke kender noget til Uni Aalborg, så kan jeg fortælle at begge disse lejligheder ligger i universitetsområdet - så mere "centralt" kan det vist ikke blive ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

• jeg har et max på 2400 kr om måneden :P ... så de holder ikke, men ellers mange tak DD.

og truz :D ... Jeg skal ind på elektronik og It, vil gerne ind og lege med endten lyd eller radio kommunikation :).

Har 5 kammerater der os skal op og studere der oppe, så det skal nok blive godt. :)

//Henrik Som glæder sig som en lille dreng til at starte :D

• Argh, ffs - så bliver det ikke helt så centralt ;)..

2100!

?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• jeg kigger med det samme :)

Det er da et fint sted, ikke så langt til byen og ikke så langt til uni :) ...

kontakter det med det samme :D

Originally posted by tRuz
    Mmmh ok :) Jeg skal læse humanistisk informatik om et år. Så kan du give mig boligråd til dengang ;)

jeg har en kammerat der skal ind på samme linie i år :D ... (tror jeg nok, er ik så meget inde i det der humanistiske ... tsk tsk )

:razz:

• Hehe alright. Ej det er da vildt spændende. Sådan noget informations videnskab og kommunikation. Mmh :)

• På boligportal.dk finder du rigtigt mange (flest?) udlejere :) - Dog koster der vist godt 200 kr for 2 mdr., men hvis det fører til at man finder noget godt og brugbart, så er det jo ingen penge.

Originally posted by Mikkel
    På boligportal.dk finder du rigtigt mange (flest?) udlejere :) - Dog koster der vist godt 200 kr for 2 mdr., men hvis det fører til at man finder noget godt og brugbart, så er det jo ingen penge.

Der har været en del artikler om de sider hvor man skal betale et beløb for at kunne se kontakt personerne på boliger. Det meste er fup og lejemålene eksisterer ikke eller er allerede lejet ud.

Trår både det har været i eb.dk og kontant

Originally posted by Martin

Der har været en del artikler om de sider hvor man skal betale et beløb for at kunne se kontakt personerne på boliger. Det meste er fup og lejemålene eksisterer ikke eller er allerede lejet ud.

Trår både det har været i eb.dk og kontant

Det kan du så have ret i... tror bare jeg holder mig til aku .... :)

men det undrer mig der ik er flere end truz og jeg der skal starte på uni i aalb?

Originally posted by FlexQ

Det kan du så have ret i... tror bare jeg holder mig til aku .... :)

men det undrer mig der ik er flere end truz og jeg der skal starte på uni i aalb?

Nogle tøser fra min tidligere klasse på HIH i Herning skal starte på Uni i Ålborg her efter sommerferien.

Selv må jeg lige blive hængende på HiH til Jul :(