blev bombarderet med virusser, blokeret fra system32 mappen

• Jeg søgte efter billeder på google images og klikkede ind til en som så sendte mig videre til et andet sted og den formåede åbenbart at forpeste mig med mindst 5-6 programmer og gud ved hvor meget andet lort.

Jeg vil selvfølgelig ind i system32 mappen og selv fjerne det som jeg ved absolut ikke skal være der, men næ nej, jeg bliver sgu blokeret fra at gå der ind. Heller ikke andre programmer kan komme derind.

En tur med hijackthis viser mig ikke noget og spybot brugte over en time på 6000 ud af de 41000 den nu prøver at finde, så den går højst sandsynligt osse kold når den når til system32.
    Adaware fandt en masse men ikke nok.

Bitdefender kunne sjovt nok søge mappen igennem og fandt 2 trojans og slettede dem, men heller ikke nok er jeg bange for.

Nogen der har haft et lignende problem eller ved hvordan jeg kan få adgang til system32 igen? Jeg kan forestille mig mappen er låst ved hjælp af regristry men hvor?!
    Skal selvfølgelig derind for at se HVAD der er ;)

Og før nogen siger det, ja jeg ved en geninstall er lettest og sikkert den eneste udvej, så shh om det ;)

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

• Hmm hvis du har en computer og en ekstra harddisk kan du jo smide xp den nye harddisk. Også overføre de vigtige data og scanne dem igennem. Også formatere disken..

Du kan være heldig at det en virus der ikke spreders sig til den anden disk..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Jeg tror bare det er typiske trojaner/virus der placerer sig et kendt sted i C:\ fx system32, jeg har ihvertfald ikke set noget på mine andre harddiske.

Burger, ja, selv ikke i fejlsikret kan jeg komme ind i system32.

Må osse lige tilføje at det er som om den hele tiden laver iexplore.exe og så kører jeg 2-3 af dem og de fylder kun 3-4mb i VM-størrelse.

Og, har selvfølgelig stoppet alle de mærkelige progs i msconfig

killandclean.exe var installeret selvom jeg aldrig havde set den blive installeret, og den kunne fjernes via en normal uninstall, sjovt nok.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

Rettet 3 gange, sidst af Azjo ().