Æresdrab sagen

Originally posted by Burger
    Nu kender jeg ikke lige de enkelte personers status mht. statsborgerskab, men det kan jo være, at det kun er de to der ryger ud som IKKE har dansk statsborgerskab, hvor de andre har nået at få det. Men det er nu en underlig idé, at vi først skal bruge en masse penge på at have dem i fængsel før de ryger ud af landet.

Det er dog "rart" at se, at strafferammerne i den danske lovgivning endelig bliver brugt mere end de tidligere er blevet. At det så måske ikke helt er straf nok for det de har gjort, er en helt anden sag.

Ja :/ Det er desværre sådan det hænger sammen og derfor der kun er 2-3 der ryger ud

• Jeg syns det er glædeligt at de alle skal ind og brumme. At nogen syns det er synd for familien at de skal splittes osv. kan jeg ikke rigtigt forstå, de kunne have tænkt sig om inden de kastede sig ud i noget så tåbeligt som æresdrab.

Dejligt at se at den danske strafferamme bliver brugt til mere eller mindre fulde.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Var bange for at 1 eller 2 måske fik hårde straffe og resten slap, men altid noget at retten fandt alle skyldige i mord/mordforsøg.. Men jeg synes derimod de skulle ha haft mindre tid i fængsel, og efter den tid, så skulle de de smides hjem med det samme, og aldrig mere vise sig i vores land..

Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

• Synes det er kanon! Og alle andre som laver mord skal have lige så hårde straffe.

Læste i EB (ikke ligefrem den mest pålidelige kilde) at det var første gang i verdens historien at man har fået nogle dømt på det grundlag at det var æresdrab. Håber virkelig det kan sende et signal om, at selv om det er godkendt andre steder i det østlige, så er det ikke noget man gør i Danmark!

Det sygeste var nok den måde de reagerede på. Nogen trak ikke en mine, andre begyndte at grine! :S

Dog har jeg stadig den indstilling at det danske retssystem er for svagt!

Originally posted by RAC

Spejder hah. :D

Hmm, var så hårdt :'(

8 timers karate på en af dagene..
    Og lad mig lige citere, kan ikke huske hvilken HP det er taget fra men:
    "Styrke- og udholdenhedstræning
    I hver time vil der blive trænet forskellige styrke- og udholdenhedsøvelser. Disse øvelser har til formål at forøge den enkeltes styrke, konditon og præstationsevne. Dette er med til at forebygge skader og øge kraften i de forskellige teknikker. Kyokushin er blevet kaldt " The strongest karate". Ikke nødvendigvis fordi Kyokushin er bedre end andre karate-stilarter, men fordi Kyokushin Karate er meget kraftbetonet og derfor stiller meget høje krav til fysikken. Dette medfører at Kyokushin-udøvere med tiden opbygger en kropsstyrke og robusthed, som man ikke finder i andre karate-stilarter."

.. Og det er kyokushin :P
    Den ene ninjah derhenne, en "shihan", har klaret slåskamp mod 100 mand uden pause, han skuffede mig, forventede han kunne flyve [Blocked Image: http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/rofl2.gif]

• Her skulle være en aftale lande imellem, så man kunne sende dem "hjem" og lade dem afsone dommen der. Syntes sq ikke det er fair at de skal sidde heroppe og spise brun sovs og kartofler bag murene.

• Skyd dem :ph34r:

Så er vi fri for at betale alle vores surt opsparede skattekroner på at give dem mad i fængslet i XX antal år, samt vi er fri for de laver det nummer igen.

De var vel nok også på "prøveplader" i landet :rolleyes:

• Jeg syntes bare at når nogle slår et andet menneske ihjel. så skal de selv dø på sammen måde..

Så de skulde selv slæbes ud på åben gade og smides på orden og brutalt skydes på klods hold, både far og sønnen..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

• Sorry for OT ???? :$

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

Originally posted by M.Beier

Hmm, nej, han er dømt på ubestemt tid hvis jeg ikke husker galt.. - Livstid er 16 år i DK, dvs. en hygge fætter som Peter Lundin er "snart" køreklar igen..

Synes det er skønt de fik så lang tid, så kan de fandeme lære det, sådan noget skal bare ikke kunne finde sted i Danmark!

Hr. Lundin kommer aldrig nogen sinde ud i dagens lys igen. Han er endt på en lukket hvor han skal tilbringe resten af sine dage ;)

• jeps er man på ubestemt tid er det muligt at holde folk inde resten af deres liv....det er dog ikke normalt at man gør det med folk, der skal opfyldes en del krav.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    jeps er man på ubestemt tid er det muligt at holde folk inde resten af deres liv....det er dog ikke normalt at man gør det med folk, der skal opfyldes en del krav.

Helt korrekt, og dette vil sandsynligvis ikke ske i denne sag, men Peter Lundin må da være stolt af at være en af de få der fik en ubestemt dom :))

Så kan han fandme lære det