Jeg har et Canon EOS 350D med EF 18/55 standard objektivet.
Men jeg har lidt svært ved at finde den Canon EW-??? kop / modlysblænde der passer til objektivet.
Eller passer sådan et til alle Canon objektiverne?
Jeg har et Canon EOS 350D med EF 18/55 standard objektivet.
Men jeg har lidt svært ved at finde den Canon EW-??? kop / modlysblænde der passer til objektivet.
Eller passer sådan et til alle Canon objektiverne?
QuoteOriginally posted by origin
http://www.photoshop.dk/produc…0525&menuid=19601&level=2
Der var han sgu hurtigere end mig
QuoteOriginally posted by _WHAT_
Der var han sgu hurtigere end mig
så kan du lære det sad og kiggede på den i forgårs
så kan du lære detsad og kiggede på den i forgårs
Så først tråeden da du havde svaret
1000 tak
Så kan i jo også lige svare på hvilket objektiv ville være godt at bruge inden døre. Det er til brug i en ridehal, og sådan en er sjældent ret godt oplyst og for at gøre ondt værre så står sådan en hest jo ikke stille.
Lige pr. benytter jeg ISO800 med standard objekvivet, mem billederne bliver lidt grynede.
Du skal jo nok have lidt tele og en god blænde. F2.8 er klart at foretrække hvor meget har du råd til at smide ud på det ???
Du skal jo nok have lidt tele og en god blænde. F2.8 er klart at foretrække hvor meget har du råd til at smide ud på det ???
He he skulle jo gerne være så "billigt" som muligt.
Har fået at vide at sådan en her blandt andet skulle kunne bruges: Canon EF 50mm f/1.8II men her er man jo desværre låst fast på de 50mm.
Ja og du skal rimelig tæt på men det er klart den billigste måde at få noget lys ind. Du kan også tage en 85mm F1.8 koster lidt mere men der har du lidt mere tele. Du er dog stadig låst
Lige så snart man skal have lysstyrke bliver det desværre dyrt. Hvis du sider og kigger lidt rundt omkring skal du kigge efter et objektiv med et så lavt F tal som muligt. Gerne ned på F2.8 eller lavere.
Ja og du skal rimelig tæt på men det er klart den billigste måde at få noget lys ind. Du kan også tage en 85mm F1.8 koster lidt mere men der har du lidt mere tele. Du er dog stadig låst
Lige så snart man skal have lysstyrke bliver det desværre dyrt. Hvis du sider og kigger lidt rundt omkring skal du kigge efter et objektiv med et så lavt F tal som muligt. Gerne ned på F2.8 eller lavere.
Hvad er det billigste med tele?
Hvis du skal have en tele er en som 85mm F1.8 et rimeligt bud på en kort tele ellers kommer du over i L glas også stiger prisen.
Hvis det skal være noget med zoom kommer du ikke længere ned end 2.8 og de koster desværre en del.
Hvis du skal have en tele er en som 85mm F1.8 et rimeligt bud på en kort tele ellers kommer du over i L glas også stiger prisen.
Hvis det skal være noget med zoom kommer du ikke længere ned end 2.8 og de koster desværre en del.
nu kunne han også tage en sigma 70-200 2.8 f.eks, evt brugt så den ik er sååå dyr
nu kunne han også tage en sigma 70-200 2.8 f.eks, evt brugt så den ik er sååå dyr
Sigmaen er jo også dyr hjælper selvfølgelig hvis man kan finde en brugt
Sigmaen er jo også dyr hjælper selvfølgelig hvis man kan finde en brugt
men du finder ik noget der er meget billigere hvis du skal ha 2.8.. jo selvfølgelig en sigma 24-70 eller tamron 28-75