macrolinse til Canon powershot S1

• Jeg har et Canon powershot S1 is, som jeg er meget glad for. er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få en nogenlunde anstændig macrolinse til under 2000,- som passer til kameraet, og i så fald hvilken ?

Penge er der ikke mange af, men jeg kunne nu godt tænke mig at kunne lege med macro i min kolonihave alligevel.

jeg ville blive meget glad for et link eller 2

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Nu er det jo ikke et spejlrefleks du har og du kan derfor ikke skifte objektiv på den. Du kan købe en nærlinse og sætte foran men det forringer kvaliteten en del.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Efter hvad der står på Canon's danske hjemmeside - så er der vist ikke nogen direkte macro-objektiv:

TILBEHØR

Taske
    SC-DC20

Undervandshus/All Weather Case
    Undervandshus (40 m) WP-DC20

Objektiver
    Telekonverter 1,6x TC-DC52B
    Vidvinkelkonverter 0,7x WC-DC52A
    Objektivadapter/Dæksel LAH-DC10

Fjernkontrol/Omskifter
    Trådløs fjernbetjening WL-DC100

Strømforsyner og batterioplader
    Kompakt AC-strømforsyning CA-PS700, Batteriladersæt CBK-100, CBK4-200

• hmmm jeg havde indtrykket af at jeg kunne skifte objektiv.. der er ihvertfald en ring jeg kan pille af og derpå sætte en ny linse, det er også omtalt i manualen, men om der findes en macrolinse eller lign ved jeg ikke.

derfor jeg spørger hos eksperterne ;)

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

• efter nærlæsning står der at jeg kan smide en objektivadapter på og derpå sætte det objektiv jeg ønsker. vil det foringe kvaliteten af mine billeder ? og derved gøre det fuldstændigt åndsvagt at investere i en macrolinse ?

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=31806

kan det gå med den her ?

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=14304

jeg kan overhovedet ikke gennemskue det :O

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

Rettet 2 gange, sidst af Fruitloop ().

• Du kan ikke skifte objektiv det kan kun lade sig gøre på slr kameraer ikke på kompakte.

Du kan sætte en adapter på til tele eller wide men det er absolut ikke noget at råbe hurra for kvaliteten bliver foringet en hel del.

Kan kort sagt ikke anbefales. Macro delen i et kompakt kamera er nu rimelig god fra standard pga den korte afstand til chippen. Nær grænsen er lav og du kan komme rigtig tæt på og få en god forstørrelse.

• ja jeg kan komme ok tæt på, men du ved man blir' hurtigt grøn af misundelse når man ser hvad i proffer herinde præsterer med jeres kameraer - jeg er s'føli klar over at det også hænger lidt sammen med isenkrammet. så i sidste ende er det nok bare at vente og ellers lægge penge fra til det helt rigtige kamera (desværre).

Men jeg havde da lige håbet på at jeg kunne skære hjørner og springe over hvor gærdet er lavest osv. - og så ellers opnå rimelige resultater i stil med hvad der vises herinde.

men tak for responsen - jeg må bare fodre min sparegris ;)

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

• Har selv samme kamera og savner lidt en speciel macro-funktion. Har erfaret, at de bedste reultater kommer ved manuel focusering (holde MF knappen inde og så justere)

• ok det vil jeg prøve. det kan jo være det er det der skal til for at stille min lyst i første omgang.

takker :9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

• Det har intet som helst med en macro lense at gøre. Det giver dig mulighed for at bruge en nærlense som mindsker den afstand kameraet kan fokusere med. Kvaliteten nedsættes en del især med et kompakt kamera. 6t ved jeg nu heller ikke om lige er den bedste 500D er også virkelig god.

Men igen en fusker løsning og ikke noget som helst der kommer på linie med et macro objektiv.

• Men hvad andre muligheder har man til et alm digitalkamera?

Med en Close up lense kan man bruge de 12x optisk zoom til at komme endnu tættere på et motiv!

• Med et kamera som dem der er snak om her ville jeg bruge den som den var. Du kommer faktisk rigtig tæt på og kan fint lave noget der ligner macro. Du kan også kun lave noget der liner closeup lenser og billedekvaliteten falder en del.

Hvis man vil lave rigtig macro så køb slr og macro objektiv.

• Det var ikke 6t men 4t fra nikon som passer på denadaptor jeg linkede til før! 4t er nemlig med 52mm gevind! ;)

Men søg lidt på google efter 4t, så vil du finde en masse guides, billeder og lign!

• Jeg har prøvet at lege lidt med den manuelle fokusering, det hjælper faktisk en hel del, og jeg kan til dels lave de billeder jeg gerne vil. jeg havde bare overhovedet ikke overvejet det som værende en løsning. :O

Mht linser osv. tror jeg bare jeg venter til sparegrisen er fyldt op og jeg har råd til et kamera der er værd at investere mere i. men ellers tak for gode tips og råd :9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

Originally posted by Fruitloop
    Jeg har prøvet at lege lidt med den manuelle fokusering, det hjælper faktisk en hel del, og jeg kan til dels lave de billeder jeg gerne vil. jeg havde bare overhovedet ikke overvejet det som værende en løsning. :O

Mht linser osv. tror jeg bare jeg venter til sparegrisen er fyldt op og jeg har råd til et kamera der er værd at investere mere i. men ellers tak for gode tips og råd :9xo

Det er bare helt fjong - det er jo bl.a. derfor vi er her. :9xo