Told ved køb på CD-WOW

  • Jeg skal have fat i Hitman Blood Money og har fundet ud af at det kan fås billigst på CD-WOW, http://www13.cd-wow.dk/detail_…duct_code=17925&subcat=pc


    Forhandleren skriver imidlertid at der kan komme told på varen når den indføres til EU. Jeg vil høre om nogle af jer har erfaringer med at købe produkter hos CD-WOW, som overskrider told grænsen. Bliver der tillagt en ekstra afgift?

  • Quote

    Originally posted by Jonex
    Jeg skal have fat i Hitman Blood Money og har fundet ud af at det kan fås billigst på CD-WOW, http://www13.cd-wow.dk/detail_…duct_code=17925&subcat=pc


    Forhandleren skriver imidlertid at der kan komme told på varen når den indføres til EU. Jeg vil høre om nogle af jer har erfaringer med at købe produkter hos CD-WOW, som overskrider told grænsen. Bliver der tillagt en ekstra afgift?


    Jeg købte i sin tid Panzers Phase Two på CD-WOW, den gik lige igennem, men chancen er der for at den render i tolden.


    Men køb den da fra .com siden, der er den ~30,- DKK billigere :D


    Ydermere kan du bruge et rabatlink fra DVDBargain , så ryger der endnu ét 1£ af og så er du nede på ~ 207,- DKK


    Men Worst Case Scenario er der løber moms og fortoldningsgebyr på, da jeg ikke mener at der kommer told på software, og så er prisen ca. 325,- DKK, og det er jo ikke så galt igen :cheers:


    Så skal du bare lige huske at der oftest går minimum 5 hverdage før du har den, og så må du gøre op med dig selv om du vil vente så længe ;)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Kun hvis du er uheldig og de sender det lortet fra Singapore! 8o


    Det meste til DK bliver sendt fra et sted inden for EU, så ingen ko på isen der. Og så sagt før, altid brug .com siden.


    Play.com er nok noget billigere, og der er i gennemsnit 1% chance for at få en pakke nakket... og jo, der er også told på software, der er told på ALT som bliver importeret til EU når de gider at buste os.


    80,- i gebyr, + tolden.


  • Ja ok du har delvist ret, software på CD-Rom er toldfrit mens der er 3,5% på software på DVD :crazyeyes: Clicky men mon ikke det er ment som film eller noget, for ellers giver det ingen mening.


    Og det er _kun_ 70,- DKK i toldopkrævningsgebyr ;), og skulle man blive nakket tror jeg ærligt talt man er ligeglad med de sølle 3,5-4% som tolden udgør, men ser sig sur på det gebyr istedet :pokey:


    Og Play.com sender stadig fra Jersey, så jeg vil mene der er større sandsynlighed for at blive nakket derfra end fra WOW, har dog ikke selv prøvet at blive nakket derfra, men jeg har læst om andre der er, men har også kun købt ganske enkelte film over bagatelgrænsen (~ 76,-DKK)


    Men igen indimellem skal man tage chancen, har da selv bestilt 6 CD'er fra YesAsia til en værdi af ca. 1100,- DKK, og de gik da også lige igennem.


    Hvis det ikke havde været fordi at jeg skulle ind til byen og købe spillet imorgen, så havde jeg selv bestilt det fra CD-WOW, det sted har simpelthen sublim kundeservice :9xo

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • De tager også told for nogle computerspil... ved godt at Play er i Jersey, nævnte dem bare da de nok var billigere...


    Sjovt, mine pakker fra WoW bliver aldrig sendt fra sverige... det er Luxemborg eller sådan noget.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    De tager også told for nogle computerspil... ved godt at Play er i Jersey, nævnte dem bare da de nok var billigere...


    Sjovt, mine pakker fra WoW bliver aldrig sendt fra sverige... det er Luxemborg eller sådan noget.


    Burde nok lige have delt min post op, halvdelen var slet ikke minded til dig Zlinky :D (Og nu vi er ved det, det er tilsyneladende software som man selv downloader og betaler via nettet der er fritaget for told, f.eks. spil via steam)


    Men fordi de skriver en returadresse på, er det ikke nødvendigvist derfra den er sendt, men mener også at stortset alle mine forsendelser derfra (1 spil, +20dvd'er, +25cd'er) har haft returadresse i Luxemborg.


    Men det CD-WOW tjener deres penge på, er et kæmpe net af små huller i de forskellige lovgivninger rundt omkring i landende, så pakken, eller ihvertfald den "faktura" der burde ryge med pakken ryger ping pong rundt så de maksimerer deres overskud og slipper så billigt med afgifter og omkostning overhovedet muligt.


    For det er mig et eller andet sted ubegribeligt hvordan man kan købe så næsten grotesk billige varer i forhold til herhjemme, og så tjener de stadig penge på det!


    Men klart, kan du vente på det, så er order to go!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg vil bestille fra CD-WOW og se hvad der sker... Jeg er i forvejen ved at læse op til eksamen, så det gør intet at det blir lidt forsinket =)


    ayu, tak for at gøre mig opmærksom på prisforskellen, fra betaling med £ og DKK =)