Forældres ansvar mht. computerspil?

  • Stemte "Ja de har de da. De skal følge med i hvad deres børn spiller".


    Tager man ikke del i ens børns liv, så er man sgu elendige forældre og burde ikke have børn.


    Er man ligeglad med hvad ungerne laver foran computeren, så skulle man have et lods i røven.


    Der er alt for mange forældre der bare lader deres børn leve deres eget liv og aldrig blander sig. Det er komplet mangel på opdragelse og resultatet af det kan udarte sig til noget lort rent ud sagt.


    Quote

    Originally posted by |KLS|


    Så du mener at børn skal lære om krig og vold igennem et computerspil? Det er da noget af det tåbeligste jeg længe har hørt.


    Enig med KLS ... Det er sgu også noget af det tåbeligste jeg længe har hørt :boxed:


    Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Jeg mener at børn bliver voldelige af forældrenes måde at omgås dem på.


    Hvis de får bank af forældrene ... så ja måske. Der er dog ingen garantier her i livet. Det kan også have det lige modsatte resultat, men chancen for det er nok mindre.

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Jeg er selv 14 år. Mine forældre har aldrig set hvad jeg har spillet, og har ikke vist nogen som helst interasse for det. Det syntes jeg er godt, da det ikke vedkommer dem. Det er jo bare et spil, og hvis børn ikke lære at der også findes krig og vold. Bliver de nogle pylrede unger når de bliver ældre. Jeg mener det er en del af opdragelsen at et barn også ser at der er en verden som ikke altid er god.


    For spil som mohaa afpejler jo virkelig hvordan WW2 virkelig var :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Lad os sige du har en knægt på 14-15 år :D Hvad ville du så gøre?


    14-15 år.. De er efterhånden blevet så meget dem selv, at det er for sent at lave om på dem, og er også så voksne at de alligevel ikke gider at høre på en..
    Det hjælper intet at forbyde dem at spille et spil, når de bare kan gøre det hos en anden..
    Når vi snakker 10-11 års alderen eller der under, så synes jeg man har et vis ansvar for børnene.. De har jo hver deres personlighed, og nogen kan tåle mere end andre, og det ved man somregel som forældre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Mine forældre er mildest talt pisse ligeglade med hvad jeg spiller osv... fordi jeg kan sagtens tåle og spille uhyggelige spil, lige siden jeg var de der 10-11 år begyndte jeg og se gyserfilm, sådan nogle ting har aldrig rigtigt tage effekt på mig..
    Men så vil jeg så sige hvis nu nogle børn er let påvirkelige til at blive bange om natten osv. så skal forældrende gripe ind...

  • ingen effekt siger du......tjaeeeee den lader vi lige stå.


    jeg tror nu ikke det er spilelne de tager skade af.......men hvis ungerne i forvejen har problemer med fx. at begå sig sammen med andre, kan det da godt forstærke dem

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ingen effekt siger du......tjaeeeee den lader vi lige stå.
    jeg tror nu ikke det er spilelne de tager skade af.......men hvis ungerne i forvejen har problemer med fx. at begå sig sammen med andre, kan det da godt forstærke dem


    ?

  • Skrev selv Folkeskolens Afgangs projekt, eller hvad det nu hedder, om lige netop dette emne, så hvis du har nogle spørgsmål eller har brug for oplysninger om et eller andet, så bare spørg.
    p.s. karakteren blev god

  • Quote

    Originally posted by SimonSKAT
    Skrev selv Folkeskolens Afgangs projekt, eller hvad det nu hedder, om lige netop dette emne, så hvis du har nogle spørgsmål eller har brug for oplysninger om et eller andet, så bare spørg.
    p.s. karakteren blev god


    Du har fået en PM ;)

  • Jeg valgte 2'eren. For nogle gange skal forældre vel give deres mening om hvad deres børn spiller, men de skal heller ikke flippe ud, hvis de ikke synes om det. For man ser jo vold alle mulige steder nu.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Selvom jeg bruger forholdsvis meget tid foran computeren, så sker det stadig at mine forældre kigger over skulderen, men det er mere fordi de lige vil se mig lave et stunt med en speedbåd i far cry eller tjekke den fede grafik i et nyt spil. (bare vent til jeg får fat i oblivion... min far taber kæben)


    Mine forældre har stort set altid været ligeglade med hvad jeg så i fjernsynet, om det var en splatterfilm eller hvad det var, så gjorde det ikke det store.


    Men efter jeg fik min første computer begyndte de at orientere mig lidt om hvad der er ægte og hvad der ikke er. Jeg ved fx. sagtens at man ikke kan skyde politiet med en colt og tjene penge på det som i CS.


    min mor kan godt finde på at købe et spil eller to en gang i mellem, og det er stort set altid gode spil... som om hun har næse for den slags (spooky?)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Min mor eller far har aldrig sagt noet om vilken spil jeg spiller, det samme med film, det har de heller ikke sagt noet til..


    Mine børn skal sq opvokse med en mus i hånden og spille cs :))

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Originally posted by |KLS|


    Så du mener at børn skal lære om krig og vold igennem et computerspil? Det er da noget af det tåbeligste jeg længe har hørt.


    Enig med KLS ... Det er sgu også noget af det tåbeligste jeg længe har hørt :boxed:


    De viser afligevel så meget i Nyhederne. De sender da ikke en eneste udsendesle uden et indslag fra et land der er krig/terror/vold i. Og der kan da også nævnes tegneserier, de er da heller ikke så søde og rare mere. Nu er det blevet moderne at de to dukker skal slå hinaden i hovedet med en kølle.


    Forældre kan da næsten ikke lade børnene gå uden for huset, hvis de ikke lader dem spille hvad de ville. De kan jo også blive overfaldet på gaden ? Verden er jo ikke et sikkert sted. Så hvorfor ikke lære det via spil som tv og andre former for indlæringsmetoder ?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2