Da vinci

  • Fed film, jeg har endnu ikke fået læst bogen, men det er en god film.


    Har fået fortalt at mange af tingene i bogen ikke er med, men sådan er det jo engang med film.

  • Nu har jeg set filmen...


    Og jeg sidder tilbage med et stort tomt hul i maven... jeg har det som en lille dreng der ønskede sig et kæmpe legoslot i fødselsdagsgave, men fik 3 strikkede sweatre indpakket i en papkasse fra det kæmpe legoslot.


    Der skal dog lige siges nogle ting:


    1: Filmen er god SOM FILM! kald den noget andet, bare ikke da vinci mysteriet, og lad være med at sig den e rbaseret på bogen.


    2: Filmen står godt alene, gode skuespillere, genialt godt lavet, fede måder at vise de forskellige ting hvor langdon egentlig har sine tanker, der får de sat de tanker fint på billede.


    3: Nu til nedsablingen:


    Der mangler et link imellem Leigh og hvorfra han vidste at saunitere var stormester. fache skulle have fundet (som i bogen) alt overvågningsudstyret fra Leighs lade.


    Fache skulle på ingen måde være så voldelig, da han smadrer ham flylederen går går det helt over gevind. I bogen klarer han det verbalt, godt nok med trusler, men ikke med vold.


    Robert bliver udstillet som direkte uvidende da ham og Leigh sidder og skal fortælle om gralens oprindelse osv. Her diskuterer de det som om Langdon er kristen. Hvor imod de i bogen begge sidder og bekræfter hinanden. I bogen er der ingen af dem der tager en religiøs side.


    Der mangler en af de ruller hvori "kortet" til gralen skal ligge.
    Det kan jeg så godt forstå at de har fjernet, for ellers ville filmen blive alt for lang.


    Fache bliver udstillet som Opus Dei Extremist i filmen, hvorpå det eneste vi får af vide i bogen er da Langdon og han står i elevatoren og de snakker hastigt om Faches "knap".


    men det værste i filmen er slutningen...


    Den har de voldtaget på den værst tænkelige måde. Jeg kan på ingen måde se hvordan de kan de kan retfærdiggøre den slutning overhovedet.


    Men nok om det. Se filmen, for den er sq god. Men den .... er en skuffelse hvir man forventer det er en god fortolkning af bogen.

  • Jeg har ikke læst bogen, hvilket måske er heldigt nok. Synes filmen var rigtig god, også slutningen, som jeg faktisk var rigtig vild med. Især pga. det stykke musik der blev spillet.

  • Var inde at se den igår (har ikke læst bogen) syntes det var en udmærket film, men syntes stadig der manglede et eller andet, ved ikke hvad, er så lige gået igang med at læse bogen idag, er nået til kpt. 5 og allerede er bogen en del bedre en filmen, men filmen svarer ikke til et 2,5 ud af 5 stjerner, syntes godt den kan komme op på 3,5 da man ikke kan gengive en bog fuldstændig på film, blandt andet set med ringenes herre, hvis man har læst dem er man stadig lidt skuffet over nogle mangler, men det er stadig nogle superfede film

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    Var inde at se den igår (har ikke læst bogen) syntes det var en udmærket film, men syntes stadig der manglede et eller andet, ved ikke hvad, er så lige gået igang med at læse bogen idag, er nået til kpt. 5 og allerede er bogen en del bedre en filmen, men filmen svarer ikke til et 2,5 ud af 5 stjerner, syntes godt den kan komme op på 3,5 da man ikke kan gengive en bog fuldstændig på film, blandt andet set med ringenes herre, hvis man har læst dem er man stadig lidt skuffet over nogle mangler, men det er stadig nogle superfede film


    Præcis, ikke nemt at gengive en film perfekt fra bogen af.


    Dog hvad angår Ringenes Herre, synes jeg det er gjort utrolig godt.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Præcis, ikke nemt at gengive en film perfekt fra bogen af.


    Dog hvad angår Ringenes Herre, synes jeg det er gjort utrolig godt.


    Ja super fedt gjort! men der er stadig mangler, men igen de kan ikke få det hele med, så jeg syntes stadig det er en af de bedste film i verdenshistorien, men bare for at gi et eksempel med hensyn til da vinci, man kan ikke gengive 100% som folk der har læst ringenes herre ved