PCI Latency Timer og Clock Spread Spectrum - indvirkning på OC ?

• 1.) Har denne indstilling i bios "PCI Latency Timer", nogen indvirkning på ydelse og OC ?

Har kigget rundt efter en tur med "vores ven google" - men synes der er en del forskellige meninger om dette. Så jeg ville lige høre, om der er nogle af jer "hajer", der ved noget om det.

Min PCI Latency Timer (Clk) står på 32 (andre muligheder er 64 og 128 )

2.) Ville i samme moment også godt høre, om det er rigtigt antaget, at Clock Spread Spectrum skal være disabled, for bedre OC muligeheder ? (også i Bios)

3.) Et sidste spørgsmål i denne omgang er, om der er nogen, der ved hvad denne nyopdukkede indstilling (efter sidste bios-update) har af betydning for ydelse og OC ?

Den hedder: "Bottom of 32-bit" sådan står min: [31:24] IO [E0]

På forhånd tak.

• PCI latency tror jeg ikke du får noget ud af. Minimer den. Måske ville man få noget ud af det mht bundkort uden lås på pci, men det er ikke tilfældet. Efter min bedste overbevisning vil du intet vinde.
    Spread spectrums er skidt for oc, det er sandt.
    Jeg ved ikke hvad bottom of 32 bit er.

Originally posted by SlackeR

PCI latency tror jeg ikke du får noget ud af. Minimer den. Måske ville man få noget ud af det mht bundkort uden lås på pci, men det er ikke tilfældet. Efter min bedste overbevisning vil du intet vinde.
    Spread spectrums er skidt for oc, det er sandt.
    Jeg ved ikke hvad bottom of 32 bit er.

Ift. det 1. så var det heller ikke lige det, der var på tale div. steder.

Det der Spread spectrum - kan det være en af årsagerne til, at jeg ikke har kunnet køre 1:1?
    Har nemlig haft problemer med det og mine G:Skill GBGH burde jo godt kunne - har jeg hørt.

Det sidste Bottom of 32-bit dukkede også lige pludselig op - sidst jeg opdaterede bios. Kan ikke finde noget om det hos Gigabyte.

Originally posted by noxon
    Hvorfor ikke bare teste det ? :idea:

Det kunne jeg da sagtens, men jeg leger ikke med ilden. Ville derfor høre om der var nogen af "hajerne" her inde, der viste noget om "Spread spectrum" og "Bottom of 32-bit" og hvad de gør ved systemet.
    Har nemlig ikke råd til, at invistere i nyt, hvis skidtet brænder sammen.
    Derfor !

Originally posted by Bentzin

Det kunne jeg da sagtens, men jeg leger ikke med ilden. Ville derfor høre om der var nogen af "hajerne" her inde, der viste noget om "Spread spectrum" og "Bottom of 32-bit" og hvad de gør ved systemet.
    Har nemlig ikke råd til, at invistere i nyt, hvis skidtet brænder sammen.
    Derfor !

Spread spectrum lader frekvensen svinge en smule (0.25% måske) for at eliminere elektrisk støj. Som sådan en god ide, men som regel giver det kun mindre stabilitet ved oc - og aldrig mere så vidt jeg har set.
    Bottom of 32 bit tror jeg er en af dem man skal lade stå på standard :)

Edit: Men det er nu ekstremt sjældet man brænder noget af - det højeste du vil opleve er nok at maskinen ikke vil starte og skal resettes.

Originally posted by SlackeR

Spread spectrum lader frekvensen svinge en smule (0.25% måske) for at eliminere elektrisk støj. Som sådan en god ide, men som regel giver det kun mindre stabilitet ved oc - og aldrig mere så vidt jeg har set.
    Bottom of 32 bit tror jeg er en af dem man skal lade stå på standard :)

Edit: Men det er nu ekstremt sjældet man brænder noget af - det højeste du vil opleve er nok at maskinen ikke vil starte og skal resettes.

Okay - har lige prøvet, at ændre det der "Bottom of 32-bit" fra [E0] til [D0].
    Det kostede en del blod sved og tårer - eller ihf sved - for der skete mærkelige ting med mit "Alter". Først lige et par BSOD i både spil og mens jeg sad og kikkede tråde igennem her på tweak.dk.
    Så "knaste" nogle af programmerne bl.a. Spybot og noget af Norton :ohmy: + en del andre ikke så væsentlige programmer. Underligt at det påvirker nogle programmer !
    Nå men prøvede lidt af hvert [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/41.gif] - men fik klaret problemerne med en systemgendannelse fra i forgårs og alt kører perfekt igen.[Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/34.gif] Ikke så ringe en funktion. :9xo
    Har hjulpet mig et par gange, fra en hel tur af det sure og trivielle scenario: format-> install -> geninstall af alt - osv. osv. [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/69.gif
    Har nu sat alt tilbage i bios og tror jeg holder nallerne væk, fra de der lidt ukendte ting. [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/165.gif]

• må indrømme at det jeg nok er gladest for ved mit DFI er de 4 load og save muligheder for bios settings........det sparer meget tid når man sidder og piller....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().