Digital Kamera - Pentax Optio WPi

• Er der nogle, der kender dette digital kamera? Min søster, som sejler, er nemlig på jagt efter et digital kamera. Det største krav er, at det skal være VANDTÆT - og så skal det selvfølgelig tage gode billeder ;).

Jeg har kigger på Pentax Optio WPi til ca. 2100 kr. - og det lyder som et rigtig godt tilbud. Det er vandtæt til 1,5 m, har en opløsning på 6 megapixel, 3 gange optisk zoom, manuel-, makro- og autofokus og videooptagelsernes længde er kun begrænset af hukommelseskortet - og det bliver formentlig et Kingston Ultimate 1 GB til en 300 kr.

Nogle, der syntes, at jeg skal tage et andet kamera eller hukommelseskort? Eller kender det kamera, jeg har valgt? :)

Kom friske :D

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Ved ikke om du vil have den under hardware men under foto og gfx er der en del snak om kamera også hvilket man bør købe osv osv....

Der findes vist desværre ikke så mange kameraer som er vandtætte så vidt jeg ved er oplympus vist de eneste der praler med det.. hvilket igrunden er lidt uforståeligt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Ved ikke om du vil have den under hardware men under foto og gfx er der en del snak om kamera også hvilket man bør købe osv osv....

Der findes vist desværre ikke så mange kameraer som er vandtætte så vidt jeg ved er oplympus vist de eneste der praler med det.. hvilket igrunden er lidt uforståeligt.

Hehe, så du syntes, at jeg skal tage olympus? :))

Ej, spøg til side - så er tråden måske placeret forkert :( - kan en admin flytte den? :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

• Ved ikke om den er placeret vil da nok mene den kan ligge begge steder, der har bare været mange tråde om det i den anden del af forumet.

Jeg ved ikke om jeg syntes du skal tage den kender ikke kameraet og syntes ikke jeg vil udtale mig på et tomt grundlag :)

Ved bare ikke om der findes så mange andre muligheder... Hvis du finder nogen vil jeg da gerne høre om dem :)

Originally posted by _WHAT_
    Ved ikke om den er placeret vil da nok mene den kan ligge begge steder, der har bare været mange tråde om det i den anden del af forumet.

Jeg ved ikke om jeg syntes du skal tage den kender ikke kameraet og syntes ikke jeg vil udtale mig på et tomt grundlag :)

Ved bare ikke om der findes så mange andre muligheder... Hvis du finder nogen vil jeg da gerne høre om dem :)

Jeg kunne godt finde på at snuppe det, for det ser squ lækkert ud ;)

Originally posted by fhqwhgad
    Jeg ved at canon laver sådan et kit du kan smide på dit kompakt kamera så det bliver vandtæt. Snedigt.

Mange producenter laver undervandshus men de er rimelig peberet desværre og det er alt andet lidt mere bøvlet end bare at have et camera der kan holde til det.