vil lige høre om der er nogen der kender noget til det kabinet .
da jeg lige købt mig det dejlige kabinet kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogen der kender det som kan gi mig lidt gode tip inden jeg går igang med at smale den .
PS. cpu p4 3,2 sokel 478
vapochill freon-køling
-
-
Jeg har da selv haft et VapoChill PE socket A for et par år siden.. måske 1½..
Og det er sku svært at modde må jeg sige, da PSU sidder lige i midten næsten.. men jeg havde da vindue i toppen så man kunne kigge ind til kompressor delene og så havde jeg 2*30cm blå catoderør så det hele så fint udJeg havde en 120mm blæser på radi self. og så også en i bagenden af kabi som tog luft ud fra kompressor rummet. Jeg havde vist også en ved HDs.. så vi var godt kolde..
Mvh Mads
-
ja jeg glæder mig sku også til at få det op og køre men i første omgang
der efter må jeg se på lidt sjov til den .
hvor mange minus grader kan man gå ned på og hvor køre den best henne på grade skalaen . -
Min PE kørte -28,5 grader.. med min Barton 2500+ @ 2560mhz ved 2,0 volt
Dette var på display.
Og jeg mener at -30 for en PE er max eller minimum eller hva man kalder det
Men man kan ikke rigtigt sige hvor den kører bedst henne på en skala..
Det der kan være ens problem er ens CPU, hvornår den har coldbug, altså hvornår den ikke kan mere.. om det er ved -10 grader eller -50 er umuligt at sige.. det er bare at prøve sig frem.
Men jeg kørte mine blæsere på PEen på max eller 70%.. aldrig under.. da jeg godt kunne klarer larmen + jeg ville ha det så koldt som muligt..Mvh Mads
-
en -15 på gassen er nok realistisk når det drejer sig om en så lille CPU
Så din CPU bliver omkring 0-5 grader med stor sandsynlighed
-
oki men det er da også bedre end det den køre nu .
-
of course
-
hvilken bundkort vil du anbefale jeg stopper i min lille elsker .
-
det der kan oc mest. spørg M. Beier
-
Originally posted by area100
hvilken bundkort vil du anbefale jeg stopper i min lille elsker .Stod det til mig ville jeg vælge Asus P4C800. Hvis det er socket 478. Især hvis du er frisk på lidt modderi.
-
Originally posted by SlackeR
Stod det til mig ville jeg vælge Asus P4C800. Hvis det er socket 478. Især hvis du er frisk på lidt modderi.
P4C800-E Deluxe med droopmod og vdimm mod. Det tager en time at lave - og så spiller det.
-
vil heller have et det køre stabilt ind det kan oc
-
vil heller have et det køre stabilt ind det kan ocHvad laver du så med den vapo?
P4C er også stabilt, det er alle bundkort vel i og for sig. Der er kun to valg, Abit IC7 eller Asus P4C, som jeg ser på det. Jeg ville som sagt snuppe et P4C. Skal det så overclocke vildt skal det som Sajmon siger lige have en gang vdroop. Så er det 300% klar. -
kan læse at jeg skal putte kølepasta på undersiden af cpuen kan det passe og hvor skal det i henne for de billder der er med i forvirrinns manualen er pisser dårlige .
PS. tak for al den hjælp i har givet mig indtil nu -
Det er ikke kølepasta, det er sådan noget hvidt stads som gør at der ikke kommer kondens. Du skal putte det ud over det hele:
[Blocked Image: http://www.3dnews.ru/documents/2736/socket478.jpg]
Og så skal du bare tvære det ud med din pegefinger, eller en anden finger;)
Og hullet i midten skal fyldes op og så sådan en skumfidus, som følger med, skal puttes der ned.
Dette gør INTET med performens, og hellerikke med stabilitet, altså du kan sagtens putte CPU i et andet mobo, og det vil stadig virker 100%, dog er det næsten umuligt at gøre det rent igen, både cpu og mobo..Mvh Mads
-
Er det fedt som anvendes?
I så fald, kan man købe ikke ledende fedt hos Asetek? - Kunne godt gå hen og blive nødvendigt, da stock isoleringerne er... Skod :\ -
mange tak for svaret .
ved du hvor man kan købe det fedt hemme -
kan læse at jeg skal putte kølepasta på undersiden af cpuen kan det passe og hvor skal det i henne for de billder der er med i forvirrinns manualen er pisser dårlige .
PS. tak for al den hjælp i har givet mig indtil nuNu er der gået 14 dage, du må da snart have læst den manual?!
Spøg til side. En stor sprøjte med Ceramique bruges spar ikke på det, men pas på benene på cpu ikke bøjer når du monterer.
Sealstring eller tilsvarende (M3 laver et produkt der er lige sådan, men koster en brøkdel, bruges af kølefirmaer til isolering af aircondition.
skift ledninger (den der sorte og røde) så kompressoren kører max.
Det med max finder du ud af ved at prøve dig frem systematisk. Ved for høj volt bliver maskinen "træt", fordi køletemperaturen ikke kan opretholdes ved belastning. Brug Pifast eller Sandra det er hurtigt.
Den vigtigste ting:
kontakten mellem cpu og kølehoved!!!!!!
hvis kontakten er dårlig stiger temperaturen meget/for meget, ved belastning.
rengør cpu og kølehoved, begge flader skal være højglanspoleret!!!
Det er de ikke fra starten. Man kan købe sandpapir i stigende finhedsgrader og slutte af med korn 2000 så er det som et spejl.
Der smøres så et TYNDT lag pasta på den ene flade med en ren finger. Det kan passende være på kølehovedet. Det skal være så tyndt, at pastaen misfarves af metallet. Dernæst smøres lidt tykkere lag må CPU.Forinden er kontakten checket med kølepasta og montering uden sealstring.
Så man er ikker på det hele går på plads. Øv dig det er svært, og lykkedes ikke de første par gange.
Nå man så endelig har fået en god kontakt (een ud af 10) og man har testet det og det ser godt ud, startes op i bios UDEN kølemaskinen er tændt, gå straks ind i cpu temperatur, når temperaturen når 65-70 grader slukkes straks for det hele.....
Vent 1 dag, og din PC er klar..............God fornøjelse med køleren....
Coldbug kan du ikke opleve, det skal der tungere materiel til....
og det ses ikke ved P4.Efterskrift: din P3,2 kan du nok få op på godt 4ghz stabilt uden at det behøver at være en god stepping. En prommy vil kunne klare et par hundrede hz mere. Til sammenligning vil min Cascade kunne lave 4,8-5,0 stabilt med en god stepping over 5ghz.