Sund kostplan!

  • En kostplan er jo et vidt begreb, for at folk kan ramme plet, er du nok nødt til at komme med lidt mere info...


    Hvorfor søger du en kostplan? Hvad vil du opnå? Hvad laver du til dagligt? Hvad er dine fysiske mål (vægt, højde, bygning, osv.)?


    Ellers har jubii.dk vist et "slankeforum" eller noget lign. der også omhandler kostplaner og den slags, der kan du evt. få gode råd af de "erfarne" brugere... :)

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Du kunne tjekke http://www.slankigen.dk . Der får man vist tilsendt en ny kostplan hver uge, og så er det gratis.


    Siden kan ikke vises.
    Jeg søger kostplan fordi jeg gerne vil have en flot og forholdsvist muskuløs bygning, men stadig ikke for store muskler - gerne skjulte muskler hvis det er det udtrykket hedder. Det kunne være godt med en kostplan som man kunne følge dagligt, morgen, middag, aften så man har et langt større overblik over hvad man spiser, hvordan og hvor meget.

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten

  • Folk kan ikke se dig...
    Er det fordi du er et tynd som en pind eller har lidt mere hvalpe fedt end du bryder dig om!? - Det er jo temlig meget forskel på hvad du skal gøre..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Folk kan ikke se dig...
    Er det fordi du er et tynd som en pind eller har lidt mere hvalpe fedt end du bryder dig om!? - Det er jo temlig meget forskel på hvad du skal gøre..


    Øhh?? :boxed: Hvad mener du med at folk ikke kan se ham?


    Var da noget underligt noget at bringe på banen... :roller:

  • Quote

    Originally posted by ArchieM


    Siden kan ikke vises.
    Jeg søger kostplan fordi jeg gerne vil have en flot og forholdsvist muskuløs bygning, men stadig ikke for store muskler - gerne skjulte muskler hvis det er det udtrykket hedder. Det kunne være godt med en kostplan som man kunne følge dagligt, morgen, middag, aften så man har et langt større overblik over hvad man spiser, hvordan og hvor meget.


    http://www.slank-igen.dk .. meen tror mere den er beregnet på folk der vil tabe sig.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Øhh?? :boxed: Hvad mener du med at folk ikke kan se ham?


    Var da noget underligt noget at bringe på banen... :roller:


    Det er det da ikke. Vi ved ikke hvordan han ser ud. Som han siger, det kan være der er lidt fedt han gerne vil af med, samtidig at bygger muskler op, eller at han er tynd. Lidt flere informationer.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Øhh?? :boxed: Hvad mener du med at folk ikke kan se ham?


    Var da noget underligt noget at bringe på banen... :roller:


    Når man ikke kender personen IRL og han ikke har sat et pic op, så er det jo lidt svært at give ham råd til at opnå den form han ønsker...
    For vejen er ikke den samme hvis han er 2 meter og vejer 45kg som hvis han er 1.5 og vejer 120kg, eller det mener du måske? :boxed:

  • hvis du vil til at have muskler, så skal du spise forholdsvis meget kød, og andet proteinholdigt, derudover er mælk og vegatabilsk fedt ikke en dum ide.


    klogt ville det være at tage en vitaminpille hver dag, så du er sikker på at få alt hvad kroppen skal bruge.


    sørg for at have tålmodighed mens du træner dig selv op, hvis der begynder at kommer problemer med at musklerne gør ondt, så stop med det samme og se om smerten varer i mere end 1-2 minutter. På denne måde kan du med nogenlunde nøjagtihed tjekke om du har overanstrængt den gruppe muskler.


    sørg for at få en del kalorier mere end hvad kroppen skal bruge, da ekstra muskler kræver mere energi.



    hvis der er spørgsmål så er du velkommen til at pm mig

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg vejer godt og vel 57 kg og jeg er 165 cm, men jeg er meget sent ud med at vokse i højden, så det kan komme når som helst.
    Jeg vil selvfølgelig gerne have en kostplan for at tabe mig og samtidig for en flottere krop, men også bare for at have en plan så man bedre kan overskue hverdagen i hvad man spiser.

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten

  • Quote

    Originally posted by ArchieM
    Jeg vejer godt og vel 57 kg og jeg er 165 cm, men jeg er meget sent ud med at vokse i højden, så det kan komme når som helst.
    Jeg vil selvfølgelig gerne have en kostplan for at tabe mig og samtidig for en flottere krop, men også bare for at have en plan så man bedre kan overskue hverdagen i hvad man spiser.


    Hvis du venter på en "hormon-eksplosion", så vil jeg umiddelbart råde til at vente med for mange kure, til du er fuldt udvokset, eller i hvert fald er et længere stykke henne i udviklingen... I den periode har kroppen brug for ekstraordinært mange ressourcer, så det er vigtigt at du spiser godt i den tid...


    Så mit råd til dig: Hold dig foreløbigt til kostpyramiden ;)



    [Blocked Image: http://www.webwitch.info/Kost/Dortes%20gamle%20pyramide.jpg]

  • Quote

    Originally posted by ArchieM
    Jeg vejer godt og vel 57 kg og jeg er 165 cm, men jeg er meget sent ud med at vokse i højden, så det kan komme når som helst.
    Jeg vil selvfølgelig gerne have en kostplan for at tabe mig og samtidig for en flottere krop, men også bare for at have en plan så man bedre kan overskue hverdagen i hvad man spiser.


    Alder??
    For udminbart virker 57kg kombineret 165cm højde er ikke super meget hvis du er 16-21 og opefter - tværimod meget lidt. (168½cm, 68kg og "tynd" herfra)


    I stedet for kostplan bør du overveje en sportsgren, derved rammer du din idealvægt let, og kropsbygningen bliver hverken overkill eller svag af det..
    Det er langt sundere for din krop end en kostplan med hensigt at du skal tabe dig...
    Svømning, kampsport, breakdance eller anden sport hvor du får rørt hele kroppen..


    EDIT:
    For lige at modsige Mikkel lidt...
    Hvis du vil tabe dig, skal du skære ned på kulhydraterne, som er det du finder i den store kategori i bunden, men lad nu være med at undgå dem helt, det er pisse usundt for kroppen, og ikke mindst hjernen iform af du mangler energi og vel går i skole...


  • Hehe.. Jeg vejer 61 kg, og jeg er 1.78 høj. Og jeg er overhovedet ikke tynd, men slet heller ikke tyk! måske lidt fedt på mavsen, men det er ikke så galt :D Grunden til at jeg vejer så lidt er nok er jeg næsten ingen muskler har :)) Kunne jeg også mærke da jeg var med en ven (2* DM mester) i torsdags! Mine muskler i over og underarmen er så stive og ømme stadigvæk! Jeg ligner en mongol når jeg spiser :crazyeyes:


    muskler vejer jo mere end fedt ;)

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Hehe.. Jeg vejer 61 kg, og jeg er 1.78 høj. Og jeg er overhovedet ikke tynd, men slet heller ikke tyk! måske lidt fedt på mavsen, men det er ikke så galt :D Grunden til at jeg vejer så lidt er nok er jeg næsten ingen muskler har :)) Kunne jeg også mærke da jeg var med en ven (2* DM mester) i torsdags! Mine muskler i over og underarmen er så stive og ømme stadigvæk! Jeg ligner en mongol når jeg spiser :crazyeyes:


    muskler vejer jo mere end fedt ;)


    Gør det nemlig, men, man har aldrig hørt om en muskulør person som vejer 250kg, har man om en kraftig, hehe :razz:


    Men man bliver jo breddere med alderen, og kommer selvfølgelig også til at veje mere derved, however så er motion rart for velværet, man får lettere ved at falde isøvn om natten, mindre træt om morgenen, sundere appetit - og så er der den lille bonus at man har det bedre med at besøge stranden om sommeren :evil:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Gør det nemlig, men, man har aldrig hørt om en muskulør person som vejer 250kg, har man om en kraftig, hehe :razz:


    Men man bliver jo breddere med alderen, og kommer selvfølgelig også til at veje mere derved, however så er motion rart for velværet, man får lettere ved at falde isøvn om natten, mindre træt om morgenen, sundere appetit - og så er der den lille bonus at man har det bedre med at besøge stranden om sommeren :evil:


    Er også ved at gå ind i intensiv træning. Der er jo beachparty om lidt mere end en måned :D

  • Quote

    Originally posted by Asus3
    hvis det er en slakekur du leder efter kan jeg kun foreslå South beach kuren. Omelet og bacon til morgen mad!!!


    Og jeg kan foreslå at du tænker dig lidt mere om inden du poster - for der er da godt nok ikke meget brugbart imellem dine indlæg! :roller: