ja så har jeg et lille problem, som måske ikke kan løses..
jeg har i længere tid brugt tv-out til at spille film på min pc og gå via anlæg med lyden og tv-out med billedet...mit dvd system er noget billigt bras...og BFTV er jo rart at se fra sofaen.
har lige fået et stort 32" grundig 100 hz widescreen tv, og ville så se en film på det.
Nview ville pludselig ikke vise farverne i pal B/G mere men skiftede til Ntsc istedet, så var de der, men underligt udtværet....
min skærm kører 1280*1024@75 hz og mit tv kører max 1024*768 ....nview tillader ikke større output ihvertfald..og kun 60 hz
billedet er kort sagt ikke helt vildt kønt.
er der ikke en måde hvorpå man kan have 2 forskellige opløsninger i clone tilstand, og gerne med forskellig hz ?...for lige nu mangler den del af opløsningen der er større på TFT i forhold til tv.....så den selv skalerer billedet ned til 1024*768 og gerne i 100 hz.
ville gerne have et godt billede (og hele billedet fra min pc) samtidig med at man ikke skal stille en masse frem og tilbage hver gang man skal se noget i mediaplayer eller lign.
evt freeware der kan det er også velkommen....men google har kun noget til linux desværre