[Updateret igen igen] Atter et lille billede (konstruktiv kritik modtages)

• Så har jeg igen arbejder på et billede (til mit photoshop portfolie) ...

Her er det originale billede (taget med et canon eos 300d):
    [Blocked Image: http://img223.imageshack.us/img223/472/original13fr.th.jpg]

Her er billedet med mine ændringer:
    [Blocked Image: http://img218.imageshack.us/img218/425/new27bj.th.jpg]

Edit:
    Har lavet den nye version mindre og gjort sharpen-effekten på edderkoppen mindre. + ændret lidt på levels også !

edit 2:
    så er der sket lidt mere med billedet

[Blocked Image: http://img369.imageshack.us/img369/7711/new33la.th.jpg]

edit 3:
    Her har jeg anvendt Gaussian blur i stedet og unsharpen mask

[Blocked Image: http://img488.imageshack.us/img488/8849/new43xv.th.jpg]

• Kan naturligvis godt li at der er kommet mere farve over billedet, men det har jo også kostet en del i skarphed ser det ud til.

Kan det kamera ikke tage skarpere billeder end det til at starte med ?

Originally posted by GrillRotten
    Kan naturligvis godt li at der er kommet mere farve over billedet, men det har jo også kostet en del i skarphed ser det ud til.

Kan det kamera ikke tage skarpere billeder end det til at starte med ?

Jooh, men tror det skyldes fokus ikke ligger på dyret samt belysningen jeg har taget billedet i.

Husker bare jeg rendte rundt i mine forældres have og gik amok med macro.

Edit:

Har faktisk kun kommet sharpen på selve edderkoppen, fordi fokus var på bladet. og ellers er der kommet blur på selve bladet.

• Er der ikke også skruet lige lovlig meget op for kontrasten på det redigerede billede? Ved første øjekast ser det hvide på bladene, MEGET hvidt ud...

EDIT: Glemte lige at sige at det ser fedt ud :) Det skal jo ikke kun være kritik :P

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

Originally posted by Søndergård
    Er der ikke også skruet lige lovlig meget op for kontrasten på det redigerede billede? Ved første øjekast ser det hvide på bladene, MEGET hvidt ud...

EDIT: Glemte lige at sige at det ser fedt ud :) Det skal jo ikke kun være kritik :P

Ye, fandt ud af det nok lige var for meget .. Har justeret lidt på det. Du må sige hvis det stadig er for meget :)

• Billedet er faktisk blevet rigtigt godt nu efter opdateringen ;) Det eneste jeg lige kan sætte min finger på er den smule jord der er ude til venstre i billedet... Ikke de to klumper under edderkoppen, det syns jeg passer meget godt ind...

Edit: Så lige originalen også... Ka du genskabe den klarhed der er på bladet nede i højre hjørne? Ved ikk hvordan det ser ud på billedet med redigering, men syns det er flot på originalen...

Sig til hvis du ikke forstår :)

Originally posted by KarGa
    Billedet er faktisk blevet rigtigt godt nu efter opdateringen ;) Det eneste jeg lige kan sætte min finger på er den smule jord der er ude til venstre i billedet... Ikke de to klumper under edderkoppen, det syns jeg passer meget godt ind...

Edit: Så lige originalen også... Ka du genskabe den klarhed der er på bladet nede i højre hjørne? Ved ikk hvordan det ser ud på billedet med redigering, men syns det er flot på originalen...

Sig til hvis du ikke forstår :)

Kan godt prøve at rode lidt med det :)

Den jordklump til venstre. Så du helst den var væk ?

• Jamen der er mange forstyrrelser derude til venstre syns jeg... Når jeg kigger efter syns jeg også jeg kan se nogle orange prikker? Ser nærmest ud som om der har været et stænk af vand på linsen da billedet blev taget...

Jamen der er mange forstyrrelser derude til venstre syns jeg... Når jeg kigger efter syns jeg også jeg kan se nogle orange prikker? Ser nærmest ud som om der har været et stænk af vand på linsen da billedet blev taget...

Hmm, orange prikker siger du ?

Men tror jeg vil arbejde lidt med nogle af de forstyrrende elementer. Lidt healing tools osv. må kunne hjælpe mig her :)

Sig ikk jeg har pletter for øjnene :))

Må indrømme jeg ikke rigtigt kan se noget, er så også farveblind :O

Men tilgengæld, så er nogle små elementer fjernet.

Arbejder også med at anvende en anden form for blur ...

Originally posted by Burger

Det ligner noget der sidder i edderkoppens spind.

Macimuz. Det ser godt ud :9xo

ThanQ :)

Kanga, tror det er dig :$

Anyways, overvejer lidt at arbejde mere med Gaussian blur, da det er muligt at skabe mere dybde i billedet. Dette vil dog ikke ske idag, men sandsynligvis i mine lektioner i photoshop imorgen.