Er det varmt?

• Jeg synes min pc er meget varm........jeg har en Intel prescot 3 GHz og et Asus P4P800 E Deluxe bundkort, socket 478. CPU temp svinger et sted mellem 58 og 59 grader ved normal brug iflg Bios men Everest siger 48 grader. Hvad skal jeg rette mig efter?

Jeg kigger også efter en ny køler til socket 478 hvilken skal jeg vælge??

• du skal nok se rette dig efter temp fra bios, lyder meget realistisk, hvis du ikke har støvsuget eller gjordt rent for støv i din spand i nogle måneder. Så skal det jo også lige siges at prescott kerner laver liiidt mere varme end andre..
    har selv en 3,2ghz prescott bliver nemt 60C og lukker ned ved 67C. Har den gjordt nogle gange når man gamer.. knap så nice.. :ph34r: har bestilt noget vand der kommer i morgen , skulle gerne give nogle fornuftige temps :D

• Jeg har både cu7700 og s9500 og vil vurdere at jeg næsten vandt 10 grader ved at skifte, der er en s9700 på vej med større diamter.

PS 60 grader er ikke noget problem, 70 ved fuld load derimod kan blive det ;) Hvad med airflow, har du noget kabinetblæser i maskinen, jeg bruger 2x80mm papst lownoise ud for køleren i begge mine maskiner.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet en gang, sidst af jesdals ().

• en af mine venners prescott har da ingen problæemer ved at køre ved 78-80c ved full load i et par timer, sådan har den kørt et par år nu..

Shutdown: 85c.. det har han dog oplevet et par gange, men det er ikke noget der sker tit, og han tør ikke sætte den op fordi det lyder voldsomt

Originally posted by Teffer
    en af mine venners prescott har da ingen problæemer ved at køre ved 78-80c ved full load i et par timer, sådan har den kørt et par år nu..

Shutdown: 85c.. det har han dog oplevet et par gange, men det er ikke noget der sker tit, og han tør ikke sætte den op fordi det lyder voldsomt

He, he - nu er succes kriteriet jo 24/7 - men vil nu sige at min 3,2@4GHz er mest stabil når jeg kan holde det hele under 70 :)

Edit: Uha, så lige den her fra Cebit messe billederne på forsiden, det kan være du skal have sådan en fætter - 6 pipes og 2 blæsere, damm.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet en gang, sidst af jesdals ().