yderst lownoise luftkøling til p4 (socket 478)

  • ja, havde egentligt tænkt mig at køre vand, men det er lidt for dyrt lige nu da der dukkede nogle lidt uventede regninger op, så jeg har nu besluttet mig for at køre med luftkøling indtil jeg får købt de nødvendige dele til at skifte til vand.


    så i den forbindelse, leder jeg efter en yderst støjsvag luftkøleløsning til min p4 2.4 ghz


    på forhånd tak.

  • Tjaa fik min gamle P4 til at køre 3.3 fra de standard 2.4 med en Thermalright SB-2, som godt nok er udgået af produktion, men med de kølere recruit anbefaler kan du sagtens holde en fin temp ved en høj vcore.


    Husk nu bare på at det er forskelligt hvormeget CPUen kan OC'es det variere ligesom vejret.

  • den ene af dem er kun til lga775 desværre (har socket 478 p4), ellers den jeg synes er lækrest, mht. den anden, hvor køber man en cpu blæser til den, altså én selvjusterende én af slagsen? jeg har en p4 2.4 ghz atm, i et antec p180 kabinet, der skaber en del airflow, spørgsmålet er om man kan køre passiv køling i det kabinet med en sådan processor?

  • Quote

    Originally posted by lithium
    den ene af dem er kun til lga775 desværre (har socket 478 p4), ellers den jeg synes er lækrest, mht. den anden, hvor køber man en cpu blæser til den, altså én selvjusterende én af slagsen? jeg har en p4 2.4 ghz atm, i et antec p180 kabinet, der skaber en del airflow, spørgsmålet er om man kan køre passiv køling i det kabinet med en sådan processor?


    Prøv at skriv til jonas fra vcore.dk Det kan være at han kan hjælpe dig

  • jeps og den er ikke stor...den er enorm......kan passivt køle de fleste cpus hvis de ikke skal oces...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ja.. men nu er det jo nok de færreste der har lyst til at skulle begynde at skære i bundkortet for at få den til at være der :p


    ----
    "Suværen køler !. Jeg har den siddende på en Athlon64 3000+ overclocket 40% (2520Mhz), ved 1,45V og alligevel holder denne køler CPUen på max 45° efter flere timers Prime95, selvom den medfølgende blæser er sat ned til 700 rpm (1200 er default). Men den er en bitch at montere, specielt på mit Asrock Dual-SATA 939, hvor jeg var nødt til at save et stykke af bundkort bagpladen af, for at få den til at være der. Det betyder ikkke noget for kølingen, men den vil aldrig mere kunne passe på et Intel bundkort. Det er heller ikke tilfældigt at den får topkarakterer på Silentpcreview."
    ----

  • satme en nød der har monteret den så...og det er bagpladen som man normalt skal fjerne......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hehe good point :D ja det ser ud til den også passer til mit motherboard


    det der bekymrede mig mest var om den blokerede for en ram slot, fordi der kun er 2 på mit mobo, som er lidt specielt da det som det eneste kan køre p4 socket 478, sata og pci-e


    men efter at have set et review ser det ud til at det er en meget bedre løsning og den fylder også mindre end den anden passive foreslået ovenfor


    så den nupser jeg, tak for jeres svar :)


    følger der kølepasta med, og hvis ikke hvilken er så den bedste at anskaffe sig til dette formål?

  • det plejer der, men det nemmeste at bruge korrekt er nok Artic Silver 5 ....det skal du bare have en dråbe på størrelse med et riskorn på...så udjævner det sig selv med hjælp fra varmen....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.