Overvejer at droppe købet af en ny skærm og så anskaffe mig et ordentligt kamera i stedet.
Hvad vil i anbefale til 5 k og ikke meget højere?
Krav: Skarpe billeder og god macro.
Nyt kamera.
- Aagaard1000
- Lukket
-
-
Hvis du er oppe på 5k ville jeg begynde at kigge efter et brugt spejlrefleks.
10D eller 300D er ikke noget problem at få for de penge. ville nok tage et 10D. -
Jeg siger også 10D, nogle gange er 20D faktisk nede i omkring 7.5 brugt men det ved jeg ikke om er formeget for dig
Thomas
-
Ja 20D kan nogen gange findes omkring 7.5k men de er ofte meget brugt uden bat. greb eller objektiv. Så man skal lige se sig for.
-
Ikke for at blande mig. Men har du ikke S2? Er springet ikke for lille fra et S2 <-> dem der bliver anbefalet?
-
Originally posted by HuleFanden
Ikke for at blande mig. Men har du ikke S2? Er springet ikke for lille fra et S2 <-> dem der bliver anbefalet?
Jo det har jeg også tænkt men det S2 jeg har er familiens så det er ikke altid jeg må tage det med hvorhen jeg vil så jeg vil gerne have mit eget. -
For lille ?????
Forskellen mellem et S2 og et 10D er ENORM
Det kan slet slet ikke sammenlignes på nogen som helst måde.
-
Tænk dig godt og grundigt om - inden du springer ud i de forslåede spejlrefleks.
Som _What_ tidligere har nævnt i andre lignende tråde, så er det her noget helt andet end Canon IS. Det kan hurtigt løbe op i flere penge, da der som regel lige skal noget ekstra udstyr til for at gøre det rigtig godt. Og det handler også om, det du ska' bruge det til.
Går du og tager billeder en gang i mellem eller har du tænkt dig, at værre en mere seriøs fotograf ?
Tænk på at der er mange penge, at måske ha' liggende for, når man taber gnisten til det med at tage seriøse billeder.
Bare lige et hint, som måske er værd at tænke over.Og lige til _WHAT_: Så behøv's du ikke vende dobbelt øjne, fordi nogle folk ikke ved så meget om de forsk. apparater ! Det er jo ikke alle der går så meget op i det, som f.eks. dig !
Desuden så er der et væsentlig sammenlignings grundlag - begge kategorier tager jo digitale foto's ! -
Originally posted by Bentzin
Tænk dig godt og grundigt om - inden du springer ud i de forslåede spejlrefleks.
Som _What_ tidligere har nævnt i andre lignende tråde, så er det her noget helt andet end Canon IS. Det kan hurtigt løbe op i flere penge, da der som regel lige skal noget ekstra udstyr til for at gøre det rigtig godt. Og det handler også om, det du ska' bruge det til.
Går du og tager billeder en gang i mellem eller har du tænkt dig, at værre en mere seriøs fotograf ?
Tænk på at der er mange penge, at måske ha' liggende for, når man taber gnisten til det med at tage seriøse billeder.
Bare lige et hint, som måske er værd at tænke over.Og lige til _WHAT_: Så behøv's du ikke vende dobbelt øjne, fordi nogle folk ikke ved så meget om de forsk. apparater ! Det er jo ikke alle der går så meget op i det, som f.eks. dig !
Desuden så er der et væsentlig sammenlignings grundlag - begge kategorier tager jo digitale foto's !
Tror jeg egentlig du har ret i.
Jeg tror skam jeg køber en skærm i stedet og venter til jeg får et bedre job.
For mig er det jo en del penge at spare sammenEDIT: Jeg lukker tråden nu hvor jeg har fundet en løsning.
Så slipper vi også for unødige diskussioner.