VGA køler

  • Hejsa alle sammen.
    Jeg er på udkig efter en ny VGA køler og er faldet over Arctic Cooling - Accelero X1. Men da den er ret ny og jeg ikke kan finde så meget om den, ville jeg høre om der var nogen der har nogen erfaring med den. Der står at den passer på nvidia 6800 serien, men passer den så ikke også på 6600 serien? da det er sådan et jeg har....


    Jeg har før haft en Zalman VF700-CU, men den har jeg ikke været helt tilfredes med da den ikke kan komme helt ned til min kerne og lede varmen ordenlig væk....
    Hvis i ellers har nogen gode erfaringer med en bestem køler må i godt give mig navnet på den så jeg kan se min lidt omkring på market, som sagt den skal passe til et nvidia 6600GT.....


    på forhånd tak!

  • tyder da på du har monteret din zalman forkert.......


    anyway er X1 en gang lort.....den larmer alt for meget

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by asco
    hhmm er lidt svært at montere forkert. har også fået andere der har monteret deres på et tilsvarene kort bare at andet mærke, og deres sider på samme måde


    Min zalman havde meget bløde fjedre, som jeg blev nødt til at stramme,for at få ordentlig forbindelse.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • sidder perfekt på mit kort... 39 i idle og 52 i full vidner da lidt om det vil jeg mene... Så som fragman siger, du kan kun have monteret den forkert eller ikke spændt den ordentlig fast

  • Der kan jo være problemer med enkelte kort eller kølere. Jeg havde feks problemer med min zalman da den ikke havde ordentlig kontakt til GPU, pga slappe fjedre. Og det var lige meget hvilken vej jeg vendte den. Og så mage forskellige måde kan man heller ej montere den køler.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • jeg vil prøve og tjekke det op igen, og se på de fjedere der bliver talt om. Men har i nogen andere forslag til VGA kølere, har kigget på artic coolings kølere nemlig, kan godt lige iden om at suge luft ud af kabinettet

  • Quote

    Originally posted by skaaning


    Min zalman havde meget bløde fjedre, som jeg blev nødt til at stramme,for at få ordentlig forbindelse.


    fjedre???? der er sq ingen fjedre på min montering???? (udover at bagpladen virker som en slags)


    gummidut på hver af skruerne der går igennem bagfra (mellem pcb og backplate) gør også at du kan spænde lidt ekstra på den.....men man kan jo også have spændt det skævt eller kommet alt for meget kølepasta på.....min har kun et ½mm tyndt lag på som man kan se igennem uden problemer.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.