Logitech G15 Gaming keyboard

Originally posted by juhl
    måske et dumt ? men er der æ ø og å på det eller kan man "programere" nogle knapper til at være det for jeg må have det super fede tastatur men da jeg også skal skrive en gang imellem så er det jo ikke så fedt hvis man ikke kan skrive æ ø og å eller skal bruge shift + 2 taster for at skrive æ ø og å

:drink:

Kan du vel egentlig godt, men du kan sætte windows til at genkende tastaturet som værende med dansk layout, og derved sidder tasterne æ,ø og å de normale steder - dog med en forkert skrift på tasten.

Originally posted by Happy^

Kan du vel egentlig godt, men du kan sætte windows til at genkende tastaturet som værende med dansk layout, og derved sidder tasterne æ,ø og å de normale steder - dog med en forkert skrift på tasten.

WTF så ska jeg eddermame også ha det... Happy er du behjælpelig med en guide til hvordan jeg smækker den om til dansk layout.. im a newbee på det område. :)

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

WTF så ska jeg eddermame også ha det... Happy er du behjælpelig med en guide til hvordan jeg smækker den om til dansk layout.. im a newbee på det område. :)

Hvis bruger dansk tastatur på din computer lige nu, så er det bare at sætte det nye til - så virker det med det samme og der er intet der skal ændres.

• Du skriver at der er 16 makro-taster og 3 grupper, som så skulle give 36 mulige taster i alt.

Udover at 3 x 16 er 48, skal vi så ikke blive enige om at der er 18 taster og 3 grupper, altså 56 muligheder? :)

Ellers super artikel, jeg tjekkede den mest for at se om lyset var fordelt ligeligt over hele tastaturet, og det viser dit billede jo ganske tydeligt!

Hvad angår det med æ, ø og å, er det ikke noget at lade sig gå på af. Som en anden bruger skrev, man kigger jo sjældent på sit tastatur alligevel.

/Steen

• Hehe jow helt sikkert, ved ikke hvad der er gået galt der. Jeg har vidst troet at der var 3x4 stk og så 3 grupper.

Men takker for de rosende ord ;)

Hvad angår om man kigger på tastaturet, så kommer det jo helt an på hvor god til 10-finger-sytemet man er. Selv kan jeg skrive dette indlæg samtidig med at jeg ser fjernsyn, men nu har jeg også snart skrevet et par milliader tegn snart i min levetid - hvis ikke mere.

• Sandt nok, selvfølgelig afhænger det af hvem man er. Men eftersom tastaturet øjensynligt henvender sig til gamere, som jeg i hvert fald vil betegne som en "heavy user"-gruppe, tror jeg næppe man bør bedømme tastaturet på, om der er trykt et æ eller et kolon på tastaturet :)

Personligt spiller jeg ikke specielt meget, andet end når jeg har mine perioder med WoW. Jeg overvejer dog stadig at købe tastaturet, da jeg alligevel står og skal have et nyt og jeg skal nok finde på et eller andet at gøre med makrotasterne og displayet. At enkelte taster er placeret anderledes, gør mig ikke spor, tværtimod. Når jeg programmerer foregår det alligevel i US layout, da de relevante tegn (større end, mindre end, kolon, semikolon, brackets osv.) er placeret meget mere hensigtsmæssigt her.

Jeg kunne selvfølgelig bare købe et tastatur til 100 kr. med US layout, men et eller andet skal jeg jo smide mine penge væk på. Og så er lyset i det lidt for blæret :)

/Steen

Originally posted by ZeeTo
    Men kommer det selt ikke i dansk layout ??

Der er nogen der siger at det går, men på den anden side er der osse nogle der siger det gør det ikke...

Jeg ringede til Logitech's danske afdeling for et stykke tid siden, og der bekræftede de at der KOMMER et G15 med DK layout, de kunne bare ikke sige præcis hvornår pga. produktionsproblemer. Så må vi bare håbe at de har rettet "tastatur-malingen-skaller-af" problemet. :D

Originally posted by Expendable

Jeg ringede til Logitech's danske afdeling for et stykke tid siden, og der bekræftede de at der KOMMER et G15 med DK layout, de kunne bare ikke sige præcis hvornår pga. produktionsproblemer. Så må vi bare håbe at de har rettet "tastatur-malingen-skaller-af" problemet. :D

NAAAJS!!

Originally posted by Happy^

Mig der er kommet til at skrive det i anmeldelsen eller..?

en muse er lidt noget andet happy :D ...hvad har dig og konen lavet mens du skrev det :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• kommer ikke meget herinde da jeg ikke læser så mange af artiklerne på tweak via hjemmesiden jo :) ...men nu stod den lige øverst hernede, og holder jo øje med g15 vs dansk layout

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Måske er der noget jeg har misforstået her... Men jeg forstår ikke bare ikke hvordan man kan hive scoren ned på 70%, fordi tastaturet ikke har dansk lay-out... Det synes jeg ikke rigtigt holder...

Firmaet Logitech er jo en kæmpestor og international producent - Og produkterne bliver da tilpasset derefter. Dvs. først og fremmest bliver det produceret i engelsk version, og fungerer naturligvis derefter...

Svarer nok lidt i mine øjne til at man henter en engelsk bil til Danmark og anmelder den dårligt fordi rattet m.m. sidder i den "forkerte" side i forhold til vores samfund...

Så ja, naturligvis er tastaturet "forkert" i forhold til "dansk brug" - Men det kan jeg ikke rigtigt se har den store relevans....

• Logitech har produceret massere af danske tastaturer - samtidig med engelske, der har ikke været nogen forskel der. Og det er jo ikke for at vi skal importere tastaturerne, de bliver da solgt helt fint herhjemme.

Der er tale om at logitech har valgt ikke at lave det med dansk layout, og derved passer det ikke ordenligt til det danske.
    For at vi kan bruge ÆØÅ, så er vi nødt til at lave en skod løsning hvor vi sætter det til dansk layout - det holder bare ikke.

• ja det er lidt en begyndelse hvor logitech "skider" på danske brugere...bl.a.....hvis de ikke får nogen negativ reaktion vil de blive ved med det...fordi det sparer dem penge.

• nå har lige fået det ....tasterne sidder godtnok lidt tæt og det kan ikke vippes helt nok op bagtil imo.....og så er der en stor brist i deres software...Gknapperne og LCD virker ikke hvis man sætter et logitech xstreme 3d pro joystick til.....

Originally posted by Fragman
    nå har lige fået det ....tasterne sidder godtnok lidt tæt og det kan ikke vippes helt nok op bagtil imo.....og så er der en stor brist i deres software...Gknapperne og LCD virker ikke hvis man sætter et logitech xstreme 3d pro joystick til.....

Tak for info.. så er det da HELT sikkert jeg ikk ska ha det lort :(