Vand, varme, strøm (gåde)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Det er der da ikke. Den løber rundt på indersiden af donutten og rundt om den op på den anden side ;)


    ding ding ding ... og du vil stadig ikke kalde en doughnut for en 3D-figur ?

  • "The three utilities puzzle can be solved on a special kind of two-dimensional surface. This special place is the outside of a torus. A torus is shaped like a perfect doughnut, with a hole in the middle. You can see a movie of a flat surface becoming a torus at Alexander Bogomolny's page about Paper Strip Activities. Here's one solution:"


    Som jeg skrev er det lidt langt ude. Men Der er stadig kun et enkelt plan, selvom det er krumt, ihvertfald ifølge matematikeren. Selvom jeg godt kan se hvad du mener..

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Som jeg skrev er det lidt langt ude. Men Der er stadig kun et enkelt plan, selvom det er krumt, ihvertfald ifølge matematikeren. Selvom jeg godt kan se hvad du mener..


    Ja, lidt langt ude ... :)) ... Man tegner 2D på en 3D-figur ... Hmm ... Der er noget muggent ved det .... Man kan vel ikke både blæse og have mel i munden ... Man kan vel ikke tegne noget med færre dimensioner end det man tegner på.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Ja, lidt langt ude ... :)) ... Man tegner 2D på en 3D-figur ... Hmm ... Der er noget muggent ved det .... Man kan vel ikke både blæse og have mel i munden ... Man kan vel ikke tegne noget med færre dimensioner end det man tegner på.


    Nej. Men kompromiset må være at på den her måde er alting på samme side af papiret. Og så er det vel validt nok i og for sig.

  • Bah der er altid noget der skal ødelægge det med doughnuts osv. :P
    Men hvertfald kan den ikke laves med blyant og papir.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK
    Bah der er altid noget der skal ødelægge det med doughnuts osv. :P
    Men hvertfald kan den ikke laves med blyant og papir.


    Jo, hvis man folder papiret :))