Bruger en PC Power & Cooling 850W psu, så der mangler ikke noget der.
Har såmænd blot testet med 3dmarks @ 1600x1200 samt ladet ATI tool køre en scan i en 10-15 minutter.
Bruger en PC Power & Cooling 850W psu, så der mangler ikke noget der.
Har såmænd blot testet med 3dmarks @ 1600x1200 samt ladet ATI tool køre en scan i en 10-15 minutter.
Hehe, gal PSU Ja så kan der jo ikke mangle så meget. Er nok derfor du kan nå helt derop
Overvejer selv en Enermax Liberty, men det er nu mest fordi jeg er bange for udsigten til at skulle køre to harddiske, et DVD-drev og et PPU kort på ét rail
Så har jeg endelig fået mit kort! Men hvorfor kan jeg kun se 2D hastighederne i ATI Tool? Jeg kan ikke finde en knap til at skifte til 3D hastighederne.
Fordi nogen skal tage sig sammen og gøre ATi Tool ordentligt. Det fungerer ganske simpelt ikke med de nuværende drivere. Så glem det Brug Overdrive eller det OC util LarsK linkede til tidligere i posten.
En anden ting. min GPU får kun 1.2v i 2D & 3D std. hvormeget får jeres std? Er det normal? Vil jo gerne vide det inden jeg begynder at hæve osv.
QuoteOriginally posted by Søndergård
En anden ting. min GPU får kun 1.2v i 2D & 3D std. hvormeget får jeres std? Er det normal? Vil jo gerne vide det inden jeg begynder at hæve osv.
Tror det er helt normalt, min får 1.175V
Jeg har fået leget lidt med mit XT.
Overdrive kan få kortet til at køre 625@681 & 725@770
Overclocker tillader 700+ Core & 800 mem ved extra v til core & ram, men jeg får ingen extra ydelse ud af det. Den optimalt ydelse ligger omkring de 681 & 770 som Overdrive finder til mig. Hvor jeg ved én hurtig test i 3Dmark03 scorede 19085
Hvordan kan det være den ikke yder bedre højere oppe?
Eftersom den ikke tager min. 775 /XTX RAM std. hastighed, så er det vel ikke 1,1ns RAM jeg har fået på mit XT? Jeg vil ikke pille køleren af endnu.
ATI tool kan jeg som I var inde på, ikke få til at makke ret.
Men hold da op det kort kan yde i spil! Jeg er 1280x1024 begrænset pga. TFT, men der kan man så også smide alt candy på spillene. 6x/16x osv. Specielt i COD2 & FEAR er jeg overrasket over ydelsen! DAmn!
Lader bare til at jeg må få mig en ATX 2.2 PSU så jeg kan clocke noget mere...
Her er nogle OC af 1900x: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695&p=6
Det ser ud til at I har været heldige med jeres XTX!
Så GOM, jeg tror sq ikke det har så meget med din PSU at gøre...
Til jer andre: Er I sikker på at kortet rent faktisk yder bedre oppe ved de 730-750Mhz - artiklen skriver at de ikke ydede bedre af at komme højere op i MHz end de tal de skrev i artiklen.
Så GOM, jeg tror sq ikke det har så meget med din PSU at gøre...
Til jer andre: Er I sikker på at kortet rent faktisk yder bedre oppe ved de 730-750Mhz - artiklen skriver at de ikke ydede bedre af at komme højere op i MHz end de tal de skrev i artiklen.
Det har jeg faktisk ikke testet endnu. Nu har jeg clocket via overdrive, og der maxxer den automatisk helt op i både GPU og MEM, dvs. 700/800 Mhz.
Jeg kan evt. teste det i aften, men for nu lader jeg den bare clocke via CCC, fordi det er meget nemmere at have med at gøre.
Men PSU'en kan faktisk have en del at gøre med hvormeget man kan cloke sit grafikkort, især ram på grafikkortet er ret følsomme over for dette.
Ok, men vil du/I ikke give mig ret i at mit XT umuligt kan have 1,1ns RAM når overdrive ikke engang når 775Mhz som er std. for XTX?
Venter spændt på dine resultater i aften ang. om det faktisk bedre helt deroppe.
Mit yder ikke bedre ved højt OC.. Det bedste er ved det max som overdrive finder..
Dvs 690/800 ?
Men det er jo bare overdrives max, du kan nok komme højere med andet oc tool? Hvis du kun har testst ved 690 & 750Mhz begge på core, så kan max jo godt ligge på f.eks 725...
Men der må jo være noget om at de generalt ikke yder bedre ved extreme max. Mon det skal være med extrem køling eller hvordan fungere sådan noget?
Dvs 690/800 ?
Men det er jo bare overdrives max, du kan nok komme højere med andet oc tool? Hvis du kun har testst ved 690 & 750Mhz begge på core, så kan max jo godt ligge på f.eks 725...
Men der må jo være noget om at de generalt ikke yder bedre ved extreme max. Mon det skal være med extrem køling eller hvordan fungere sådan noget?
Jeg er endnu ikke helt sikker på hvad der lige giver den bedste ydelse. Jeg har testet lidt med diverse spil/bench, og er ikke helt sikker på at jeg har fundet nogle entydige resultater. En fuld 3dmark03 lader faktisk til at give den bedste score med det max "CCC overdrive" finder, hvilket er 689/797 i mit tilfælde. Den vil bare ikke lande på 690/800 selv om jeg prøver at trække den derop...
Anyway, så kan jeg køre noget codecreatures og seperat nature 2001se/03 og så går scoren op hele vejen til 725/840 Mhz.
Hvis det her skal undersøges ordentligt, så skal der nok køres en masse bench resultater med reboot mellem hver, idet 3dmark også ofte går ned i score når man kører den anden og tredje gang uden reboot.
Så jeg er ikke helt sikker på hvad der egentligt bedst kan betale sig, men jeg tror det er bedst at teste i 1600x1200 med fsaa hvor kortet bliver belastet max, så det vil jeg gøre i løbet af weekenden tror jeg.
Meld endelig tilbage i denne tråd!
Meld endelig tilbage i denne tråd!
Skal jeg nok. Jeg gad bare ikke teste mere da jeg havde siddet en time. Kom først hjem fra arbejde kl. 19 og gik i morges kl 7.... igen....
Men i weekenden har jeg tid til at teste lidt mere
er der ikke nogen der har flashet deres xt til xtx, jeg har med min club 3d.og det virker fint . men den oc mindre med den biose , desvære, så jeg har skiftede tilbage og bruger atitool til at oc , bedste resultate til nu er 730/828 med vand på coren. fik lige 43011 i 01 sidste jeg benchede
hvor købt i jeres xtx til 4200 fra?
Skal til at beslutte mig for en model, men hvordan er det med støjgener fra jeres kort??
retail coler larmer meget , men en zalman klar opgaven fint .