Kan jeg betegne CPU som stabil hvis den klare en Super PI mod 1.4 ved 32M?
SPI 32M, stabil?
-
-
Nej.
Især íkke hvis du bruger vand, men med luftkøler, tjoah, oftest, ja - medmindre man har et ringe airflow i tower..
-
Jeg køre box-køler alm. med et lille OC på 440mhz (2.2 @ 2.64), og er næsten færdig med SPI 32M.
-
Gorks oc tools min kan lige klare en 24 timer fuldt belastet uden den lukker ned!
EDIT: Mender brug gorks oc tools:P
-
Du vil blive overrasket over hvor langt der kan være hvis du går efter prime-stbilitet
-
Originally posted by SlackeR
Du vil blive overrasket over hvor langt der kan være hvis du går efter prime-stbilitethehe, udskyld men jeg forstår ikke helt hvad du mener
EDIT: den klarede SPI 32M
-
OCCT er nice: http://www.ocbase.com/downocct.html
Den kræver mere af din com end spi32M men testen er ikke ligeså lang som prime
-
jeg kørte en SPI 32M udelukkende fordi den var kort og alligevel krævede en del, men det korte af det lange, i mener en SPI 32M ikke er nok?
-
Originally posted by nano
hehe, udskyld men jeg forstår ikke helt hvad du mener
EDIT: den klarede SPI 32M
jeg mener at hvis du går efter at den skal være stabil nok til prime osv vil du blive overrasket over hvor langt der er op til din 32m-stabile hastighed. Sandsynligvis.
-
nå ok :D, men køre bare en OCCT test som try-this forslog den virker ok.
-
Originally posted by nano
nå ok :D, men køre bare en OCCT test som try-this forslog den virker ok.jeg anser ihvertfald min for at være stabil når jeg kan hamre igennem sådan en occt test.. og desuden har min com også været stabil lige siden, den har kørt folding hele tiden mens den er tændt og endnu ikke gået i sort
-
nice, min køre også konstant folding@home og ingen problemer indnu.
-
Originally posted by Try-this
jeg anser ihvertfald min for at være stabil når jeg kan hamre igennem sådan en occt test.. og desuden har min com også været stabil lige siden, den har kørt folding hele tiden mens den er tændt og endnu ikke gået i sort
Folding er teh pwnz for stabilitet. Beviste ihvertfald for mig at AXP sagtens kan være stabil selvom den måler 90 grader
-
Originally posted by SlackeR
Folding er teh pwnz for stabilitet. Beviste ihvertfald for mig at AXP sagtens kan være stabil selvom den måler 90 grader
hehe og så snakker folk om at intel laver varme cpu'er
-
Originally posted by Try-this
hehe og så snakker folk om at intel laver varme cpu'er
Den anden måler målte ca 50-60 stykker. jeg tror måske det var den der var nede i soklen og så 90 inde i kernen..
Men nu var det heller ikke naturligt, det der. Det var en komination af en Silent viking 2, en ligeglad (oc-glad) bruger og et board hvis maksimale vcore var 1.85v. -
hehe, ja så ryger temp. hurtigt til tops
EDIT: den klarede en OCCT test.
Men skal altså have en ny PSU under toture test begynder min SHG psu at pive, og det er ikke til at holde ud at høre på -
Et par timers Prime95, så er du ret sikret:)
For at understrege for stor forskel der er på at kunne køre en SPi 32m og en Prime95 Torture test, så er din computer måske stabil nok til at køre 32m mange gange, men hvis du så prøver i Prime95, vil den med stor sandsynlighed faile inden de første 4 minutter...
Prime95 er den hårdeste CPU test der findes!
-
det er jeg nu ikke sikker på...OCCT tester dog hele systemet, men jeg synes at det indimellem failer selvom systemet er uden oc og ellers kører stabilt i alt andet.....så derfor benytter jeg det ikke mere...folding@home er hvad jeg stabilitetstester med....en nat eller 2 med det....og så kan man jo bruge den imens til andre ting...BF2 vil den dog ikke sammen med
-
Originally posted by Fragman
det er jeg nu ikke sikker på...OCCT tester dog hele systemet, men jeg synes at det indimellem failer selvom systemet er uden oc og ellers kører stabilt i alt andet.....så derfor benytter jeg det ikke mere...folding@home er hvad jeg stabilitetstester med....en nat eller 2 med det....og så kan man jo bruge den imens til andre ting...BF2 vil den dog ikke sammen medTvivler jeg stærkt på du har ret i...
Ved det ikke, men... Havde sat en divider på ram forkert, så ram var pilhamrende ustabile, så ustabile at 1M SPI ikke kunne lade sig gøre... Fear nåede ikke engang hen til spawn spot før computeren restartede... - Den havde klaret torture i OCCT forinden, men OCCT tester dog CPU nogenlunde. -
Originally posted by DeH
Et par timers Prime95, så er du ret sikret:)For at understrege for stor forskel der er på at kunne køre en SPi 32m og en Prime95 Torture test, så er din computer måske stabil nok til at køre 32m mange gange, men hvis du så prøver i Prime95, vil den med stor sandsynlighed faile inden de første 4 minutter...
Prime95 er den hårdeste CPU test der findes!
Det er muligt du synes det, men jeg har set Prime95 faile på masser af maskiner, selv ved std hastighed - hvor samme maskine ikke var det mindste ustabil andre steder.
Jeg tillægger det ingen værdi overhovedet, isoleret set. Som en del af en større gennemgang af programmer, vil jeg stadig være ret skeptisk overfor om det beviser noget.