Kamera til hjemmesidebrug

  • Min bror er håndværker og har nu fået en hjemmeside, der skal nogle billeder til. Hvad ville i forslå i prislejet 2-3 K


    Det skal være et kamera der bruger AAA batterier, så han lige kan købe nogle på tanken når det går fladt...


    på forhånd tak


    K@fka

  • Ja det er klart det bedste bud... hvis det skal bruges lidt ved siden af arbejde også så kig på Powershot S1 IS som har noget mere zoom.


    3mp er sådan set mere end rigeligt når det er til nettet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Med de 3mp kan du printe op til A4 billeder i rigtig god kvalitet så ja jeg vil mene det er nok til langt de fleste. Kender en del som har Powershot S1 IS og fordelene er Bedste videokvalitet du kan få i digitalkamera, 10x optisk zoom og en flip skærm er heller ikke nogen dum ting :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er en af fordelene ved canon det er en del mere kram men mange af de andre mærker. Der med ikke sagt man skal smide rundt med det.


    Endnu en fordel ved klapskærm er den kan vendes så selve billede siden pejer ind mod kameraet om transport.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by k@fka
    OK, mange tak. jeg tror det bliver Powershot S1 IS, ligner også et kamera der kan holde til en håndværker :)


    Har selv et S1 IS og er meget tilfreds med det. Her er et link til én, som både bruger det på ferie, Roskilde Festival, en tur i Zoo osv.: http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2085
    Hans beskrivelse giver et meget godt billede af, hvad det er for et kamera.


    Ang. oplader og batterier, så er http://www.batteribyen.dk et godt sted, at købe - har gode kvalitets ting og leverer fragtfrit + god service og support. (et sæt ekstra batterier er meget fornuftigt, hvis man pludselig skulle løbe tør)