Solnedgang

• Nice shot. :9xo Jeg ville måske hellere ha' lidt mindre "jord" og så lidt mere himmel.
    Desuden så vil det måske se bedre ud, hvis man kan se lidt flere deltaljer i det mørke felt.

OT: Til FlowingLil - IE rocks. :)) [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/sorry.gif] ku' ik' la' vær'.

Originally posted by Bentzin

Nice shot. :9xo Jeg ville måske hellere ha' lidt mindre "jord" og så lidt mere himmel.
    Desuden så vil det måske se bedre ud, hvis man kan se lidt flere deltaljer i det mørke felt.

OT: Til FlowingLil - IE rocks. :)) [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/sorry.gif] ku' ik' la' vær'.

Tog lige ie og kiggede, de er faktisk meget pæne de billedere carsten:D

OT: Jeg er også begyndt kraftigt at overveje at skifte til ie, efter min ff crashede i eftermiddags:))

• Omend synes jeg det ser flot ud ..

noget andet er, det der skaber problmet med linket er følgende:

carsten-bjerre.dk/s2-is\sol.jpg

Hvis den \ måske i stedet var en -, så ville der ikk vær noget problemer.

Edit:
    Oh, well .. Grillen kom først :)

Originally posted by Carsten_DK

Takker. Jeg tror også, det ville gøre sig med mindre jord, måske 1/3.
    Glemte selvfølgelig at sætte kameraet på "Landskab", så det er bare auto...

Det med flere detaljer på jorden, er det hvidbalance, lukketid, eller hvad?

Der skulle have været bare en smule mindre "jord" med... Kan faktisk rigtig godt lide de vindmøller der på billede!

• Backslash er til lokale stier, forslash er til netværksstier.. Ved ikk hvorfor det ska være anderledes det ene sted, men sådan er det...

Mht. at IE selv retter \ til / er da behændigt.. endnu et tegn på at Firefox er snæversynet og en stor omgang regelrytteri!

Takker. Jeg tror også, det ville gøre sig med mindre jord, måske 1/3.
    Glemte selvfølgelig at sætte kameraet på "Landskab", så det er bare auto...

Det med flere detaljer på jorden, er det hvidbalance, lukketid, eller hvad?

Har lige leget lidt med dit billede - håber det er iorden.
    Bare for at vise hvordan det også kan se ud, efter lidt beskæring og legen med curves.
    (Alle reduceret så de kan vises herinde.)

[Blocked Image: http://x4.putfile.com/1/2516340272.jpg]

[Blocked Image: http://x4.putfile.com/1/2517173328.jpg]

[Blocked Image: http://x4.putfile.com/1/2517195323.jpg]

• Meget hurtig edit og kraftig komprimeret.

Crop på højden så det virker bredere og du for mere himmel en jord med. Jorden er kedelig er himlen det drejer sig om. Som tommelfingerregel så hold horisonten 1/3 del inde i billedet. Dvs 2/3 himmel 1/3 jord måske endda lidt mindre men ca.

Har øget farve mætning en smule og lysnet forgrunden.

Forgrund gjort med levels og farve gjort med hue/sat.

Spørg endelig hvis der er noget :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Godt nok lidt voldsomt, med det røde i himlem. Ser ikke særlig naturligt ud IMO. Synes det er lidt for farveladeagtigt ift. originalen. ;)
    Ligeså er det midterste stykke noget grumset - også ift. originalen.

• Som sagt hårdt komprimeret for at kunne være her på tweak :)

Så fint ud på min skærm :)

• Syntes heller ikke det er helt galt himlen var så rød her hos os den anden dag så slet ikke urealitisk. Men det lider under komprimering og det kan især ses i det mørke område der er lysnet.

Superflot, What. Men er det ikke lidt "snyd"? :roller:
    Takker for infoen om tommelfingerregelen :9xo

Nej jeg vil på ingen måde mene det er snyd. Nogen ting er ikke til at lave i optagelsen og der er ingen grund til at bruge unødig tid på at rode med noget der tager 10 sec. at lave i photoshop.

Alternativet er at du sætter kameraet på stastiv og bruger en trådløs udløser og tager 5-10 billeder med forskellige eksponeringer og derefter kombinerer dem i photoshop så du for den dynamic range som der skal til.

Problemet ved et billede som dette er at der er et større lysområde end kameraet kan dække. Det vil sige du kan ikke holde baggrund og forgrund korrekt eksponeret på et billede. Chippen kan simpelthen ikke klare så stort et område.

Lige så snart du tager et billede så gør dit kamera selv noget ved det... hvis du skyder i auto eller en af de forskellige modes behandler kameraet med det samme billedet.

Hvis du havde taget billedet på landscape havde du fået større dybdeskarphed med en højre blænde og kameraet havde selv tilføjet ekstra farver. Nu gjorde jeg det så i photoshop :)

Beskæring er aldrig snyd men noget man skal prøve og lære at gøre i kameraet men aldrig være bange for at gøre efterfølgende.

• Jeg ville jo nok have taget et billede som det der på av eller manuel. Ville nok bruge manuel men du kan fint klare den med av.

Sæt den til så høj et tal som muligt så du for størst mulige skarphed. Så tilføj farver mætning i ps bagefter. Er bedre at gøre bagefter da du så har mere kontrol over det.

Når jeg skyder i raw så skal filerne behandles ellers er de ikke ret meget ved, de er lavet til at blive behandlet.

• Sry for OT

_WHAT_ - du skulle vel ikke have dit billede i en opløsning af 1280 x 960 ? :T

Eller bare deromkring... tror det kunne blive en fed baggrund ;)

• Hvis du tænker på min verision af carstens billede så har jeg kun det der ligger herinde men tryk på full size så kan du se hvor stort det er :)

Originally posted by _WHAT_
    Hvis du tænker på min verision af carstens billede så har jeg kun det der ligger herinde men tryk på full size så kan du se hvor stort det er :)

Desværre ikke stort nok til at se godt :(

• Har det ikke anderledes det må du snakke med ham der har taget billedet om :)