søger et program hvor jeg kan lægger kunder ind og søger på dem igen. på henholdsvis fornavn, efternavn. adresse. tlf nr, og nr plade.
nogle der kender sådan en gerne freeware?
søger et program hvor jeg kan lægger kunder ind og søger på dem igen. på henholdsvis fornavn, efternavn. adresse. tlf nr, og nr plade.
QuoteOriginally posted by skaaning
Hvis du har en office pakke, kan access vel gøre det ?
Er dog ikke freeware, men de fleste han da en office pakke?
En hvilken som helst database kan gøre - du skal bare bygge den selv men det er nemt nok men en Access begynderguide du kan søge efter på Google. Menn jeg vil lige sige du ikke må gemme disse data iflg. registerloven uden du har tilladelse dertil fra Datatilsynet Og straffen for ikke at have tilladelse er enormt stor bøde!
jeg har vel lov til at have en kundes navn,nr,adresse og nr plade stående alt er jo tilgængeligt. via tlf bog eller motorkontoret. men hvis access kan så vil jeg prøve det engang
Navn og nummerplade er BESTEMT ikke frit tilgængeligt. Det er ikke muligt for mig bare at ringe ned med en nummerplade og få navnet på personen. Så nej.
så må jeg tage mine ord i mig igen men mener bestemt at jeg har gjort det før
okay i hvilken sammenhæng? Ringede du bare ned som privatperson eller har du et foretagende? Og hvilken slags er det i så fald?
ringede som en virksomhed. Autoværksted....
Uden at have erfaring med databaser véd jeg også, at OpenOffice har et database modul (kaldet "Base").
http://www.openoffice.org/product/base.html
Så har du ikke MS Office kan du hente OpenOffice ganske gratis, endda en dansk sprog variant!