Tips til håndvægte..

Originally posted by Burger

Du tror ikke du skulle overveje at øge din styrke også? :))

Vil bare gerne vokse lidt pt :oops:

• Hvis du bare vil vokse, kan du bare tage nogle steroider :P

Ej, det lyder som om du har det ligesom da jeg startede. Ikke så stor, og elendig til at tage vægt på - nomatter what and how much you eat. (ja sådanne personer findes faktisk ;) )

Jeg startede i et motionscenter sammen med nogle kammerater og begyndte så at tage lidt på. Ganske vidst ikke så meget (3-5kg på 3 måneder), men mere end jeg kunne tage på ved bare at spise.

Synes også du skulle overveje at starte sådan et sted, da du kan få utrolig mange gode råd af "rigtige" styrketrænere. Desuden er det meget vigtigt hvordan du træner - der er jo rigtig mange måder at løfte en håndvægt på ;) Forskellen på alle de måder, er svært at "vise" på skrift, og det er derfor jeg synes du skal tage 1-3 måneder i motionscenter, inden du begynder selv.

Ellers derhjemme er min erfaring at 3 x 10-15 virker godt. Og så passer det med at den ene arm holder pause, mens du laver et sæt ( 1 x 10-15 ) med den anden arm. Og så bare med alt det vægt du kan holde til, så du er lige ved at smide vægten når du kommer til nr. 10-15 repetion i 3. sæt :D

• Endnu en grund til jeg stoppede, kunne fandeme ikke tage på :'(
    FP: 7.x% BMI: 23 da jeg stoppede i motionscenter, nu er jeg oppe på 24 i BMI... :\

• Jeg har fået alt at vide jeg har brug for at min bror, som har stykretrænet rigtigt meget i de 6 år han var i militæret :)

Og jeg ahr det netop også sådan, at ejg ikke kan vokse :/

• Okay, men så ville jeg bare tage 3 x 15 repetioner af de forskellige øvelser du laver... Det er i hvert fald det jeg har gjort, og det virker både på styrken og på udseendet... :cheers:

EDIT: Og husk for alt i verden at spise meget - aldrig føle sult. Du vil ret hurtigt opdage at du helt naturligt begynder at få brug for meget mere at spise, når du har trænet lidt tid. <-- Der er her de ekstra kilo skal komme fra.

Originally posted by Hardstyler
    Jeg har fået alt at vide jeg har brug for at min bror, som har stykretrænet rigtigt meget i de 6 år han var i militæret :)

Og jeg ahr det netop også sådan, at ejg ikke kan vokse :/

Det er sygt nedern, jeg blev så desperat tilsidst at jeg åd intet mindre end 400 gram bøf (engelsk / kalkun /entrecote, hva jeg kunne finde) 300 gram tun, 2 liter mælk om dagen. - som minimum, til ingen verdens nytte ud over jeg spænderede meget tid på toiletbesøg da det var alt for meget for min mave :boxed:

68kg og 1.68½ :\

Originally posted by M.Beier
    Det er sygt nedern, jeg blev så desperat tilsidst at jeg åd intet mindre end 400 gram bøf (engelsk / kalkun /entrecote, hva jeg kunne finde) 300 gram tun, 2 liter mælk om dagen. - som minimum, til ingen verdens nytte ud over jeg spænderede meget tid på toiletbesøg da det var alt for meget for min mave :boxed:

68kg og 1.68½ :\

Hehe... Har snakket lidt for meget med min far om landbrug og køer... :D Sådan noget hedder "overfodring" og er det værste man kan gøre, for så skal kroppen bruge energi på omdanne den ekstra næring til fedt eller lade det løbe igennem systemet... Spis indtil man er mæt og ikke mere, spis så evt. et lille mellemmåltid hvis du bliver sulten inden "normal spisetid" igen.. :)

BTW: også 68-69kg her, men til gengæld 182cm... Bare lige så du kan se at der findes nogle der har størrer problemer med at få vægten op end dig ;)

• Hehe, I know, spiste såmændt hele 8 måltider i døgnet på det tidspunkt.
    SKal lige siges at jeg har arbejdet for den vægt, var i lang periode sådan at jeg vejede 58kg om morgenen, 60 om aftenen.. - Indenfor det sidste år jeg har taget 5kg på..

Jeg ved ikke om det passer, men jeg tror svagt på det... Jeg tror det har været søvnmangel som var problemet herfra, jeg sov ikke ret meget tidligere, da min lektiefordeling var at jeg begyndte på rapporter meget sent om aftenen og så arbejede til den lyse morgen. (tidligst 4:30, senest 6:15, hvor jeg skulle op...)

Originally posted by Macimuz
    En god tommelfingerregel er, at man skal spise 2 gram protein pr. kilo man vejer ... også skal man self. også træne seriøst, hvilket vil sige min. 3 gange om ugen ..

Det med 3 gange om dagen kan jeg stærkt fraråde... Gjorde jeg, og gjorde jeg så i 6 måneder, så blev det 1 gang om ugen, mener 2 gange om ugen er passende medmindre man er fanatisk, ellers går man død i det med tiden... - Og så er 3 gange også rimlig overkill hvis man ikke har en klam kostplan :pokey:

Det med 3 gange om dagen kan jeg stærkt fraråde... Gjorde jeg, og gjorde jeg så i 6 måneder, så blev det 1 gang om ugen, mener 2 gange om ugen er passende medmindre man er fanatisk, ellers går man død i det med tiden... - Og så er 3 gange også rimlig overkill hvis man ikke har en klam kostplan :pokey:

Formodentlig en tastefejl ... :))

Det er hvad jeg har fået at vide, at en 3 gange om ugen er rimelig passende hvis man vil nogen steder ... 2 gange er måske også fair nok ..

1 gang er mere til vidligeholdelse ?

Originally posted by Macimuz
    Formodentlig en tastefejl ... :))

Det er hvad jeg har fået at vide, at en 3 gange om ugen er rimelig passende hvis man vil nogen steder ... 2 gange er måske også fair nok ..

1 gang er mere til vidligeholdelse ?

Dengang jeg trænede lidt seriøst var det også 3 gange om ugen... Ellers giver det simpelthen ikke noget... Vil også sige 1-2 gange mere er vedligehold, for det var det jeg endte på inden jeg gik i "vinter-hi" :D Det gav i hvert fald ingen ting til sidst, men havde ikke disciplin til 3 gange i ugen da mine kammerater ikke ville være med mere...
    For mig er det i hvert fald en klar fordel at træne sammen med nogle kammerater, da det så bliver lige så meget en "hygge-tur" som en "trænings-tur"... :)

Originally posted by Frankovic

Dengang jeg trænede lidt seriøst var det også 3 gange om ugen... Ellers giver det simpelthen ikke noget... Vil også sige 1-2 gange mere er vedligehold, for det var det jeg endte på inden jeg gik i "vinter-hi" :D Det gav i hvert fald ingen ting til sidst, men havde ikke disciplin til 3 gange i ugen da mine kammerater ikke ville være med mere...
    For mig er det i hvert fald en klar fordel at træne sammen med nogle kammerater, da det så bliver lige så meget en "hygge-tur" som en "trænings-tur"... :)

Ye, træner dog for mig selv, hvilket godt kan være noget kedeligt. Man mangler en ven til at presse en det ekstra og omvendt ...

Dog kan der nu også gå for meget hyggetur i den hvis man er flere. Det ser jeg ofte nede i motionscenter, så står folk og snakker i en krig og beskæftigere en maskine langt længere end nødvendigt ..

Men mistede også totalt lysten i løbet af november, fordi jeg skulle opereres i slutningen af måneden. Og herefter ikke måtte træne i 3 måneder. Det virker pludseligt åndsvagt at træne når man ved det er væk senere .. Ellers har jeg fået at vide det er godt med et nyt program hver 3 måned, ellers bliver det nemlig så ensformigt ...

• Mente 3 gange om ugen ja :P

Well, er nu mere, musklerne skal have 48 timer til at komme sig hvis man følger en hård kostplan, hvis man ikke gør, men blot spiser godt og sundt, så er det nærmere 3 døgn, altså er de 3 gange lidt for meget, så man nedbryder sig selv en anelse..
    Men... - Har ikke været igang meget længe, blev helt pineligt da jeg synes 55kg i bænk var hårdt da jeg var på ferie sidst... (når der er motionscenter på et hotel kan man satme da ikke lade være med at ta en omgang?)

Mente 3 gange om ugen ja :P

Well, er nu mere, musklerne skal have 48 timer til at komme sig hvis man følger en hård kostplan, hvis man ikke gør, men blot spiser godt og sundt, så er det nærmere 3 døgn, altså er de 3 gange lidt for meget, så man nedbryder sig selv en anelse..
    Men... - Har ikke været igang meget længe, blev helt pineligt da jeg synes 55kg i bænk var hårdt da jeg var på ferie sidst... (når der er motionscenter på et hotel kan man satme da ikke lade være med at ta en omgang?)

Hvis du synes det er pinligt, så gider jeg slet ikke nævne min vægt der :O

Originally posted by Zalam
    Hvis du har svømmet på eliteplan ved du også, at teknikken i svømning er mere værd end styrken.
    Der er jo en grund til at små piger (som svømmer / går til svømning) kan svømme fra store mænd der ikke har svømmet / har teknikken.

Du vil vel ikke påstå, at de har flere kræfter vel?

Derud over må svømning igen primært kaldes for udholdens / konditions træning. Det kræver styrken, men det er udholdenhed, som er vigtigst.

Argh!
    Nej, vil jeg bestemt ikke påstå.. Skrev jeg bestemt heller ikke..
    Jeg vil uden tvivl kunne svømme fra verdens stærkeste mand.

Svømning er den rene styrketræning.
    Og styrketræning er det samme som udholdenheds-træning.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Nogle som vil give deres helt præcise Træningsprogram med Håndvægte ? :)

ville lige se hvordan jeg skulle arbejde ud fra det.

:) Skal lige siges at jeg ikke på den måde mangler muskler da jeg spiller fodbold 3 gange ugentligt, men bare for at have noget at gå ud fra :)

( Forresten ;) fik også håndvægte )

• Repetationer er vejen frem, jeg kører (og har gjort det i 6 år) selv 3 x 12 sæt med al den vægt jeg kan klare, og går langsomt nedad mens musklerne bliver trætte. Har givet i nærheden af 30kg ekstra kropsvægt over en 6 års periode, så den er go nok - det virker :)

Gad vide hvorfor din kæreste har givet dig dem? :)

Asus P5N-E SLI - E8400 @ 4,13 GHz - 2 x 2048MB OCZ PC6400 950 MHz 4-4-4-10- Saphire Radeon HD 4850 512MB 710/1145 - 2 x OCZ Vertex 60GB - 2 x WD1500ADFD (Raid 0) - 1x Samsung HD321KJ - Damondback3G - Dinovo Edge