Pasfoto?

• Hey :)..

Står i et lille problem, skal bruge et pasfoto, til kørekort. men, det har jeg jo ikke noget af ;) .. og jeg har ikke rigtig tid til at køre ind i byen og få lavet det. Så hvis jeg nu har et billed af mig selv, kan jeg så godt printe det ud på foto-papir i den rigtige størrelse og bruge det? Er der nogle regler om det?..

Zerokill3r.

• Jeg havde heller ikke noget specielt nyt pasfoto til min kørekort, så min papa tog bare et og som du siger, fik det ud på fotopapir, det blev helt fint godkendt og alting. :)

Originally posted by tRuz
    Jeg havde heller ikke noget specielt nyt pasfoto til min kørekort, så min papa tog bare et og som du siger, fik det ud på fotopapir, det blev helt fint godkendt og alting. :)

okay godt :) .. Hvad var målene på det billed? altså xx*xx

Edit; mener det er 3x3cm. Men hvordan hulen finder jeg ud af hvor mange cm det er? Kan da kun se opløsningen på billedet.

• Har jeg selv gjort før. ;)
    Det skal dog lige opfylde disse krav:

Fotoet skal være portrætbillede i halvprofil i størrelsen 35 x 45 mm. Ansigtets hovedtræk, dvs. hageparti, kæbeben, kindben, panden (i et sådant omfang at ansigtsformen fremgår), næsen, øjne, øjenbryn og munden, skal fremgå tydeligt af fotoet.

Edit:
    Her er lige hvad politiet skriver om det:
    Et vellignende portrætbillede i størrelsen 35 x 45 mm, hvor hovedet måler 25 – 35 mm i højden. Fotografiet skal være holdbart og egnet til skanning. Fotografiet må ikke være forsynet med stempler, huller eller andre beskadigelser. Du må som hovedregel ikke bære hovedbeklædning på billedet. Politiet kan dog tillade, at du bærer hovedbeklædning, hvis du af religiøse grunde ønsker det.

Og konsulatet:
    Fotografiet skal være et vellignende brystbillede uden hovedbeklædning. Fotografiet skal være taget i ”halvprofil”, dvs. således at kroppen er drejet ca. 40 grader i forhold til kameraet, og således at begge øjne, men også højre side af ansigtet er synligt på billedet.

Fotografiet skal være 35 mm bredt og 45 mm højt og hovedet skal være 25 – 35 mm i højden. Det kan være i farve eller sort/hvid. Det bliver gengivet i passet i sort/hvid. Det skal være af god kvalitet og egnet til indscanning. Det må ikke være forsynet med stempler, huller eller andre beskadigelser.

Originally posted by The Hans
    Har jeg selv gjort før. ;)
    Det skal dog lige opfylde disse krav:

Fotoet skal være portrætbillede i halvprofil i størrelsen 35 x 45 mm. Ansigtets hovedtræk, dvs. hageparti, kæbeben, kindben, panden (i et sådant omfang at ansigtsformen fremgår), næsen, øjne, øjenbryn og munden, skal fremgå tydeligt af fotoet.

Hvordan laver jeg billedet om til 35 x 45 mm? Billedredigering er ikke min stærke side.

Originally posted by ZeroKill3r
    Hvordan laver jeg billedet om til 35 x 45 mm? Billedredigering er ikke min stærke side.

Jeg plejer at oprette et billede i str. 35 * 45 mm i et foto prg.
    Kopiere det ønskede billede, paste og resize til det passer. ;)

okay :) . Hvilket prg. ?

Jeg bruger en oldgammel version af Ulead Iphoto plus, som jeg har licens til.
    Teoretisk set, kan du også bare resize et pic med Irfanview, som kan downloades gratis her: Du kan indstille format til cm i stedet for pixels. ;)

http://www.irfanview.com/

Originally posted by The Hans

Jeg bruger en oldgammel version af Ulead Iphoto plus, som jeg har licens til.
    Teoretisk set, kan du også bare resize et pic med Irfanview, som kan downloades gratis her: Du kan indstille format til cm i stedet for pixels. ;)

http://www.irfanview.com/

Tak :) .. Men hvilket tal skal jeg så skrive? Vel ikke 35, så bliver det jo 35cm og ikke 35mm. ?

edit: Det er vel noget med 3,05 og 4,05 ?

Tak :) .. Men hvilket tal skal jeg så skrive? Vel ikke 35, så bliver det jo 35cm og ikke 35mm. ?

35 mm = 3,5 cm og 45 mm = 4,5 cm ;)