OC af Celeron D?

• I følgende PC sidder er en Celeron D 2.53 ghz (533 fsb) processor, som jeg godt kunne tænke mig at clocke til omkring de 3.0, men ved ikke om den bliver ustabil i det lange løb eller hvad der skal pilles ved?

cpuen sidder i en Abit AG8 3rd Eye bundkort sammen med et geforce 6600GT pci.e og 3x 512 PC3200 Elexir ram.

køleren er stock køleren og der sidder en 350w psu i. Det jeg er i tvivl om er rammene, om de kan holde til det eller skal de bare køre som PC3200 (via everest kan jeg se de køer som PC3600)? Og hvad med spændingen til cpuen.. skal hæves? den kører med 1.348 volt nu.

Sætter nok en anden køler på, da den Intel stock køler larmer som en støvsuger under arbejde..

• Du burde gerne komme højere end 3 GHz ved overclocking, meget højere...

Celeron D overclocker sindsygt, dog er ydelsen ved den højere hastighed stadig elendig. Jeg vil anbefale dig at smide en anden køler på, da jeg tvivler at BOX holder ved et større overclock. Nok bliver den ikke lige så varm som en Pentium, men man ved aldig hvor meget varme der bliver afgivet ved hævning af Vcore.

Elexir RAM stinker ved overclocking, så jeg vil derfor anbefale dig at justere divideren, så RAM kommer til at køre 400DDR eller så tæt på som muligt.

Try-This herfra har overclocket sin 325J under tøris: http://www.try-this.dk/ProjektToris325J.htm

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Hej

Min 325J blir kølet af NorthQ 3312 luftkøler, den er bedre end standard køleren men bestemt ikke i den helt gode ende ;)

Jeg kan køre den 100% stabilt ved 3,8Ghz - og også 3,9Ghz, men ved 4Ghz begynder det at knibe med stabiliteten, der udvikler den lidt for meget varme. Jeg kan dog køre div. små testprogrammer (f.eks. Superpi1M) ved ca. 4,2Ghz :)

Når du går igang med at overclocke din 325J skal du bare sætte rammene til 1:1, så følges de med frontsidebus, og indtil den når 200mhz (gør den ved 3,8Ghz på cpu'en) så er der ikke noget at være bange for med hensyn til rammene ;)