Hvad kan man poste, og hvordan?

  • Quote

    Originally posted by tAshDa
    Jeg kan på ingen måde se hvordan du kan omtale et socialt fællesskab der har det sjovt som gul stue!? I mine øjne er det pessimismen der spiller ind for de fleste. Folk hygger sig, og laver polls der får mange til at smile og evt. grine lidt. Men så snart en sådan thread er lavet, kommer der sådan en lille, jeg kan godt lide at kalde det for en, hærskare af mennesker hvis eneste mål faktisk er at svine andre mennesker til og starte diskussioner efter diskussioner. Hvis folk som gjorde disse ting bare stoppede, så ville tweak forum blive tusinde gange bedre. Så ville folk kunne hygge sig, på den facon som de synes bedst om, og folk som ikke syntes trådene har relevans må evt. bare springe de tråde over eller melde sig ud af forummet og erklære sig selv for "humør-døde"..



    - Når jeg forsvarer "latterlige" (jeres ordvalg) tråde, har jeg henblik på tråde som Pirater vs. Ninjaer & Sukker vs. Flormelis!


    Jeg erklærer mig hermed for humør-død. Det har absolut intet med pessimisme at gøre.
    Min humor kan ikke følge med til, at se det sjove i, at X antal personer skriver, at ninjaer er sejere end pirater eller omvendt, ligesom jeg heller ikke kan se noget morsomt i at diskutere, om der skal sukker eller flormelis på æbleskiver.
    Da du åbenbart har en udpræget allround humor, må du da gerne lige forklare mig det sjove i ovennævnte og fortælle, hvor det såkaldte sociale fælleskab lige er i de tråde?
    Jeg kan ikke se andet end ligegyldigt pladder på børnehaveniveau og posthunt.

  • Jeg synes en række folk har en tendens til at fatte sig i meget korte sætninger, hvilket man ofte ikke rigtigt kan bruge til særlig meget imo.
    Der kommer af og til lamme tråde, men prøver på at kigge positivt på det alligevel, men det siger jo bare lidt om personen/personerne. Jeg har da oss kommet til at lave 1-2 lamme tråde, så jeg er ikke perfekt. Synes oss der hersker en lidt negativ brise herinde for tiden. Måske fordi folk bliver vasket med gul sne og fordi det er en kold tid...

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Jeg erklærer mig hermed for humør-død. Det har absolut intet med pessimisme at gøre.
    Min humor kan ikke følge med til, at se det sjove i, at X antal personer skriver, at ninjaer er sejere end pirater eller omvendt, ligesom jeg heller ikke kan se noget morsomt i at diskutere, om der skal sukker eller flormelis på æbleskiver.
    Da du åbenbart har en udpræget allround humor, må du da gerne lige forklare mig det sjove i ovennævnte og fortælle, hvor det såkaldte sociale fælleskab lige er i de tråde?
    Jeg kan ikke se andet end ligegyldigt pladder på børnehaveniveau og posthunt.


    Ikke fordi jeg vil forsvare nogle eller modargumentere noget ...


    Men er det ikke sort humor ? Altså de 2 nævnte tråde ..

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ikke fordi jeg vil forsvare nogle eller modargumentere noget ...


    Men er det ikke sort humor ? Altså de 2 nævnte tråde ..


    Jo, det vil jeg sige.. Og vil på ingen måde kalde det for "ligegyldigt pladder" da en poll giver et overblik over meninger...!

  • Tjah. Jeg synes så som nogle måske ved at den ene af de to tråde (ninja-tråden) var sjov nok.
    Men det kan godt være dens eksistens ikke er berettiget - i så fald mener jeg bare det er mods der bør tage beslutningen om at tage livet af den frem for at den dør af en diskussion.
    Så min opfordring til alle er:
    Ser i en tråd som i ikke mener hører til så report den i stilhed frem for absolut at skulle fortælle at i synes den er lam. Så slipper vi også for den negative stemning på forum - og vi kan få en mod til at sige at tråden er lam og lukkes frem for at en anden bruger gør det, for det skaber bare vrede og splid, hvorimod mods bestemmer og derfor må man gå ud fra de bliver respekteret.
    Personligt synes jeg for eksempel aldrig jeg har set nogen mod skrive at en tråd var lam med mindre den var EKSTREMT lam. Det tolker jeg egentlig som et "ok" til tråde på det niveau vi ser i ninja-tråden og flormelis-tråden.
    Er dette ikke sandt skal de væk - men en diskussion i tråden hjælper som sagt, som jeg ser det, ikke en døjt :cheers:


  • Hmmm... Sjov nok ??
    Der er stadig ingen, som har forklaret det sjove i det ?
    Sort humor eller ej, hvor er det sjove ved den tråd ?
    Come on guys... Forklar mig lige, hvad der var så utroligt sjovt ved den tråd ?
    Livet blev da taget af den. Blev den ikke fjernet, eller har jeg overset at den stadig er her ?
    Hvis den er blevet fjernet, må din ok tolkning af niveauet være forkert. ;)


    Om en pirat eller en ninja er sejest, har IMO intet med relevante meninger at gøre. Det er simpelthen en gang ligegyldigt vrøvl
    og det giver altså også en negativ stemning, når Tweak, gang på gang, trækkes ned på det niveau. :roller:


    Jeg har faktisk set en tråd blive lukket, fordi den ingen mening havde.
    Bifald til det her fra. :clap:

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Jeg erklærer mig hermed for humør-død. Det har absolut intet med pessimisme at gøre.
    Min humor kan ikke følge med til, at se det sjove i, at X antal personer skriver, at ninjaer er sejere end pirater eller omvendt, ligesom jeg heller ikke kan se noget morsomt i at diskutere, om der skal sukker eller flormelis på æbleskiver.
    Da du åbenbart har en udpræget allround humor, må du da gerne lige forklare mig det sjove i ovennævnte og fortælle, hvor det såkaldte sociale fælleskab lige er i de tråde?
    Jeg kan ikke se andet end ligegyldigt pladder på børnehaveniveau og posthunt.


    Jeg tilslutter mig fuldt ud og ja jeg øffer ind i mellem om de tåbelige tråde, der desværre dukker flere og flere op af. Det gør jeg ud fra det, at tweak.dk helst ikke skal blive for meget gul stue og efterhånden få et ry a lá arto, hol el. lign. barnlige sider.
    Det mener jeg vil være trist for dette unikke sted, som tweak.dk er. Netop fordi, der ikke er det barnlige niveau.


    Og hvis folk vil fyre en masse tåbeligt pladder af, så kan de jo finde et andet sted og gøre det.


    Det er heller ikke forbudt, at tænke sig om inden man poster. Det man selv synes er sjovt, kan jo godt være rimelig træls for mange andre. Det skal vel ikke være sådan, at der er "frit slag i bolledejen" - lidt omtanke, bør være en selvfølge.


    Tilmed så har mods, for ikke særlig lang tid siden, opfordret os brugere til, at stramme op og tænke os om en ekstra gang - inden vi poster en tråd ! I sær her i vores OT-forum.
    Og den opfordring, syn's jeg er et udemærket udgangspunkt til, at vi alle gør hver sit for at bibeholde tweak.dk, som et af de bedste steder på nettet.


    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/emote_dnrules.gif] :9xo

  • Jahh den er væk. Jamen så var den vel for lav og så bøjer jeg mig. Eller diskussionen blev for meget.. Forsøger heller ikke at diskutere om den var ok eller ej. Personligt syntes jeg den var sjov fordi jeg har et eller andet med ninjaer og den med ninjaer mod pirater er en gammel kamp på nettet.
    Men var nu mere princippet bag at tråden bliver ødelagt af diskussionen om den er ok eller ej - frem for at en mod bare siger slut.
    I kan da ikke mene at i synes det er helt ok at tråde bare sådan kan få lov at blive ødelagt af ligelgyldige diskussioner?
    Blev ninjatråden bedre af diskussionen?
    Jeg siger netop IKKE at den skulle være her eller at niveauet skal derned, selvom jeg siger den var sjov. Jeg mener bare det er den forkerte måde at håndtere det på at begynde at råbe op.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Jahh den er væk. Jamen så var den vel for lav og så bøjer jeg mig. Eller diskussionen blev for meget.. Forsøger heller ikke at diskutere om den var ok eller ej. Personligt syntes jeg den var sjov fordi jeg har et eller andet med ninjaer og den med ninjaer mod pirater er en gammel kamp på nettet.
    Men var nu mere princippet bag at tråden bliver ødelagt af diskussionen om den er ok eller ej - frem for at en mod bare siger slut.
    I kan da ikke mene at i synes det er helt ok at tråde bare sådan kan få lov at blive ødelagt af ligelgyldige diskussioner?
    Blev ninjatråden bedre af diskussionen?
    Jeg siger netop IKKE at den skulle være her eller at niveauet skal derned, selvom jeg siger den var sjov. Jeg mener bare det er den forkerte måde at håndtere det på at begynde at råbe op.


    Helt enig. Synes også folk må se lidt bredere på det. De behøver absolut ikke at give deres mening til kende og starte en diskussion, bare fordi at de måske ikke synes at tråden er relevant i off topic (?).


    Men jeg kan da også bare være kedelig og spamme den næste tråd om "luft-fotos", bare fordi jeg ikke synes den er god/sjov/relevant? Kunne jo være der var andre der synes det, så vil da ikke ødelægge deres tråd med mine meninger.


    (Ikke fordi jeg har noget imod "Se dit hus fra luften" tråden, men brugte den bare som eksempel :) )

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Jahh den er væk. Jamen så var den vel for lav og så bøjer jeg mig. Eller diskussionen blev for meget.. Forsøger heller ikke at diskutere om den var ok eller ej. Personligt syntes jeg den var sjov fordi jeg har et eller andet med ninjaer og den med ninjaer mod pirater er en gammel kamp på nettet.
    Men var nu mere princippet bag at tråden bliver ødelagt af diskussionen om den er ok eller ej - frem for at en mod bare siger slut.
    I kan da ikke mene at i synes det er helt ok at tråde bare sådan kan få lov at blive ødelagt af ligelgyldige diskussioner?
    Blev ninjatråden bedre af diskussionen?
    Jeg siger netop IKKE at den skulle være her eller at niveauet skal derned, selvom jeg siger den var sjov. Jeg mener bare det er den forkerte måde at håndtere det på at begynde at råbe op.


    Vi kan selvfølgelig også bare la' stå til allesammen og så være ligeglade med hvad det ender med ?
    Det bør da være rimeligt, at vi allesammen er med til, at bibeholde tweak.dk, som det herlige sted det er.


    Jeg har endnu ikke set et sted, hvor ligegyldighed, egoisme og anarki har ført til noget positivt og brugbart. Til gengæld så har er lidt selvjustits kombineret med rimelige enkle regler altid givet de bedste resultater.


    Problemet herinde er, at mange ikke kan tåle, at få lidt kritik, uden at de begynder at fare i flint og har svært ved, at argumentere sagligt.


    Ift. det du siger med at råbe op. Jeg råber ikke op, men stiller ?-tegn til rigtigheden i, at føre tweak.dk ned på et så lavt niveau - så alle de garvede brugere til sidst fordufter.
    Det ville IMO være en skam for dette unikke sted, hvor folk i alle alderklasser debatterer om mangt og meget. Hvis det ender med lutter meget unge brugere, så tror jeg tweak.dk mister "den røde tråd" og ender, som så mange andre tvivlsomme steder. Nemlig i en stor gang plider pladder ! Det ville imo være trist !

  • Jeg siger jo heller ikke man skal lade stå til, men bruge report-knappen.
    Jeg spørger igen om nogen syntes ninja-tråen blev bedre?
    HVis man reporter kan en mod bare låse den og skrive den var for lam, så er den skid slået. Jeg tror slet ikke diskussionerne gør godt for de ender altid med mudderkast. Måske fordi folk bruger hårde ord om de tråde de ikke kan lide, men min personlige erfaring er at jeg personligt intet har ud af dem.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Jeg siger jo heller ikke man skal lade stå til, men bruge report-knappen.
    Jeg spørger igen om nogen syntes ninja-tråen blev bedre?
    HVis man reporter kan en mod bare låse den og skrive den var for lam, så er den skid slået. Jeg tror slet ikke diskussionerne gør godt for de ender altid med mudderkast. Måske fordi folk bruger hårde ord om de tråde de ikke kan lide, men min personlige erfaring er at jeg personligt intet har ud af dem.


    Til dit ? om ninja tråden: Ja den blev fjernet og det har jeg det fint med. :9xo


    Jeg sender da også reports - men det hjælper jo ikke på det med, at folk skal tænke sig om. Der er det da bedre, at få en snak om, hvad der er godt for tweak.dk. For ellers bli'r nogle brugere jo bare ved med, at smide ligegyldige og tåbelige tråde uden omtanke.

    Hvorfor kan vi ikke allesammen være med til, at holde stilen ? Mods har rigeligt med at flytte forkert anbragte tråde o.a. i den dur.


    Det med hårde ord - kan jeg slet ikke forstå sku' være noget problem. Tror nærmere det handler om, at "der er ikke nogen der skal sige til mig, at min tråd er dårlig" - "så skal jeg nok fortælle dem et eller andet". Sådan virker det ihf.

  • Kan også være det har noget med at gøre at folk ikke gider høre på at de er lamme alle sammen..
    Jeg gider ihvertfald bare personligt slet ikke noget hvis først det er ude på et niveau hvor folk ikke kan andet end skrive at det er lamt med store røde bogstaver eller hvad man nu gør. Kan godt være det kan fungere at fortælle folk at man ikke synes tråden er god, men man skal i det mindste huske at det også skal være på en ordentlig måde..
    Og jeg ved godt du er glad for at tråden forsvandt - men blev den bedre af diskussionen da den fandtes?
    Det er nemlig akkurat det den ikke gjorde. Den spredte i mine øjne bare en masse negativ stemning og en mod skulle have fat i den alligevel.
    Og lige nu har v en diskussion på et niveau hvor det netop er sundt - det jeg stiller spørgsmålstegn ved er de evige negative diskussioner der altid opstår når folk brokker sig :cheers:

  • Problemet er, som SlackeR er inde på, den tone man bliver tiltalt i .. Alle kan lave fejltrin, nogen laver desværre flere end andre, men det berettiger ikke andre brugere til at lege regelryttere og kalde folk for alverdens ting .. Det er rent faktisk muligt at kommunikere sin holdning uden at blive negativ, fylde det hele med negativladede smileys eller en bunke ! ..


    Jeg har det fint med at gå udenom både Ninja vs. Pirat-tråden og den omhandlende sukker vs. flormelis .. Ja, jeg synes trådene er elendige og absolut uden relevans, men jeg føler ikke noget behov for at give udtryk for min holdning .. Jeg mener ikke de hører hjemme her overhovedet, men hvis de virkelig gik mig på, så havde jeg sendt en PM eller lignende til en mod der så kunne tage et kig på det ..


    Selvfølgelig skal vi alle være med til at holde orden her, men når det så kikser, så er det jo netop derfor der er mods her .. Personer der gør et godt stykke arbejde, og som man kan kommunikere med på et fornuftigt plan .. Selvfølgelig kan der også opstå gnidninger mellem dem og "almindelige" brugere, men de kan jo også løses ..


    Det er bare ikke nok, at folk husker på reglerne når de skal minde alle andre om dem, men også når det handler om dem selv - ellers er der tale om dobbeltmoral så det gør noget ..


    Men det var netop den drejning tråden har taget jeg et eller andet sted ønskede da jeg startede den .. Udover at minde folk om hvad der er god skik, så er det også vigtigt at få gang i en meningsudveksling der bidrager med noget positivt .. Det er ikke alle der formår det, men dem der gør, synes jeg har bidraget til tråden på en god måde ..

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Kan også være det har noget med at gøre at folk ikke gider høre på at de er lamme alle sammen..
    Jeg gider ihvertfald bare personligt slet ikke noget hvis først det er ude på et niveau hvor folk ikke kan andet end skrive at det er lamt med store røde bogstaver eller hvad man nu gør. Kan godt være det kan fungere at fortælle folk at man ikke synes tråden er god, men man skal i det mindste huske at det også skal være på en ordentlig måde..
    Og jeg ved godt du er glad for at tråden forsvandt - men blev den bedre af diskussionen da den fandtes?
    Det er nemlig akkurat det den ikke gjorde. Den spredte i mine øjne bare en masse negativ stemning og en mod skulle have fat i den alligevel.
    Og lige nu har v en diskussion på et niveau hvor det netop er sundt - det jeg stiller spørgsmålstegn ved er de evige negative diskussioner der altid opstår når folk brokker sig :cheers:


    Det er nemlig, sådan at det burde være - fornuftig og saglig argumentation. 8) Har heller ikke meget tilovers for dem der bare skriver LAME tråd. Det er ikke ligefrem oplæg til noget givtigt.
    Jeg har bare erfaret, at hvis jeg stiller ?-tegn til en tråds indhold, så er der en 3-4 stykker - næsten altid de samme, som begynder at hyle i kor og med det samme begynder med negative personlige bemærkninger. Desuden stiller de sig op som dommere og uddeler kort, som Messias gjorde det i FCK-HSV-kampen. :roller: Det er helt klart, at det giver en negativ stemning.

  • Jamen så er vi jo enige - brok er intet værd med mindre det er et oplæg til en diskussion på et plan hvor det er til at holde ud at befinde sig og man føler at man har en form for "hul igennem" til modparten :cheers:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det er nemlig, sådan at det burde være - fornuftig og saglig argumentation. 8) Har heller ikke meget tilovers for dem der bare skriver LAME tråd. Det er ikke ligefrem oplæg til noget givtigt.
    Jeg har bare erfaret, at hvis jeg stiller ?-tegn til en tråds indhold, så er der en 3-4 stykker - næsten altid de samme, som begynder at hyle i kor og med det samme begynder med negative bemærkninger. Desuden stiller de sig op som dommere og uddeler kort, som Messias gjorde det i FCK-HSV-kampen. :roller: Det er helt klart, at det giver en negativ stemning.


    Nu er det ikke for at rakke ned på dig eller noget, men jeg tror virkelig det mange gange skyldes dit ordvalg .. Selvom du nok også får på puklen fordi du generelt set er en mand med meget stærke holdninger, så har du ikke altid et godt ordvalg, og man sidder af og til tilbage med en følelse af hvorfor det liiige var du skulle tale ned til folk ..


    Så det er meget godt, man er bevidst om, at negativiteten ikke er konstruktivt, men det kræver også man engang imellem stopper op og ser på hvad man selv bidrager med ..


    Og Bent .. Se nu ikke det som kritik, men som et forslag til hvad der kan være medvirkende til, at tingene af og til går galt .. ;)

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Blev den ikke fjernet, eller har jeg overset at den stadig er her ?


    Jo , jeg slettede den. Læste navnet , derefter 2 posts og så måtte den ud.


    Som jeg har nævnt mange gange før tillader jeg mig altså at bare slette i vildskab, når det er på det niveau.


    Altså helt ærligt - Ninjaer og Pirater ? Synes mange herinde er så fantastiske til at komme med den klassiske "det hører til på hol.dk" - Men sådan en tråd som ovennævnte er da akkurat materiale til et eller andet folkeskole-fritids-forum.


    Men hvis dem der synes den var god kunne forklare mig


    1. Hvad er meningen med tråden ?
    2. Hvor er humoren - præcist HVAD er det sjove i tråden ? - var der en vittighed ?- et sjovt billede ? - et sjovt klip ?
    3. Får du selv noget ud af tråden ?
    4. Kan andre få noget ud af tråden ?


    og som nævnt sidst vi diskuterede sletning af tråde :


    Læs ovenstående og tænk så venligst igen over om det er forkert af mig at slette tråden ?


    Og jeg ved godt at jeg "udsender" et vist signal med ovennævnte indlæg, men det er også meningen.


    Vi gider simpelthen ikke når det er på det niveau - Jeg synes man skal overveje om Tweak er det rigtige sted for én , hvis det er sådan noget man kun har på hjerte.


    Jeg plejer aldrig at dømme folk på alder herinde, men kunne det have noget med det at gøre at når jeg siger "offtopic er frit sålænge det ikke er børnehave" - og så går det alligevel gang på gang i hat og briller ?


    og til sidst vil jeg lige nævne at det er synd at vi skal have disse diskussioner herinde så ofte. Jeg må indrømme at man brænder lidt ud som teammember, når det er sådanne diskussioner man skal have ofte. Måske også derfor jeg simpelthen bare ikke har haft energien til at poste så meget herinde på det sidste :(