Stabilitets indikatorer

Originally posted by M.Beier

Så skal du ha' en pris :) - For er sq ingen PSU'er som har 100% stabile rails.. - Alle svinger, om det så er med f.eks på 12v railen, med 0.005v - så svinger den stadig...
    Men er nu ikke det, dit MOBO får det til at svinge, er en grund til man er gået over til 8pin istedet for 4pin P4-connecter... - Mit DFI nF4 Ultra-D svinger mellem 11.83->11.96v, afhængigt af temperaturen på en række komponenter på mobo... Load giver det underligt nok lidt mere af... 11.9v ligger den sig stabilt på for det meste, 11.83v i tomgang... - udendørs lå den 11.97v for load...

EDIT: Og ja, din vandtemp stiger ved load på GPU, den kan ikke bortforklares :P

Selvfølgelig svinger den da ;) men det er ikke det store, og aldrig under std. værdier, 3,3V ligger mellem 3,4 og 3,5 altså et sving på 0,1V.. Og prøver da heller ikke at bortforklare det, men en stigning på 3 grader ved max load burde ikke få den til at cashe?? Det er jo ikke superkøling jeg køre med ;) Og giver heller ikke min CPU mere strøm end den bør have..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Originally posted by teko

Selvfølgelig svinger den da ;) men det er ikke det store, og aldrig under std. værdier, 3,3V ligger mellem 3,4 og 3,5 altså et sving på 0,1V.. Og prøver da heller ikke at bortforklare det, men en stigning på 3 grader ved max load burde ikke få den til at cashe?? Det er jo ikke superkøling jeg køre med ;) Og giver heller ikke min CPU mere strøm end den bør have..

Nej, lyder lidt voldsomt :)
    3-7 grader betyder tilgengæld 50mhz max stabil herfra :)

• Men hvis jeg havde husket at jeg var flyttet skulle jeg gerne prøve at teste det, men mit nye gfx er på vej til en adresse der er halvt den gamle og halvt den nye, tåbe er jeg :crazyeyes:
    Edit: du køre vist så os nogen helt andre grader end jeg gør ;)
    Edit2: Så lige den samme diskusion på oc.dk, syns ideen om at det er fordi at cpu'en ved spil ikke kan trække info fra GFX oveni dens egen info lyder rimelig logisk..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Rettet 2 gange, sidst af teko ().

Originally posted by teko
    Men hvis jeg havde husket at jeg var flyttet skulle jeg gerne prøve at teste det, men mit nye gfx er på vej til en adresse der er halvt den gamle og halvt den nye, tåbe er jeg :crazyeyes:
    Edit: du køre vist så os nogen helt andre grader end jeg gør ;)

nej jeg kører skam med vand til 24/7 da det er langt det bedste til 24/7 hvis du spørger mig, det er kun når der skal leges at der bliver spændt lir på :))

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

• At teste med Prime95 ville jeg sige 10-15 timer og så er CPU'EN stabil.
    Dog er resten af systemet måske ikke stabilt.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by RAC
    At teste med Prime95 ville jeg sige 10-15 timer og så er CPU'EN stabil.
    Dog er resten af systemet måske ikke stabilt.

Tvivler på du får den igennem med ustabile ram :P - Men... - 500% memtest @ windows tager ingen tid, 5-10-40 pass i memtest86+ tager tilgengæld en røvfuld tid... ;)

Men 6 timers P95 stabil og den kan ikke væltes ;)

Til PSU / samlet varme (ved vand (kan jo gøre ting ustabile)), 3 timers ATI Tool scan :)

EDIT: Og nej man har selvf. ikke compen slukket forinden så vandet afkøles :P