OC hjælp (valg af MB og RAM?)

  • Først post på boardet :)


    Skal investere nogle skillinger i en ny computer og kunne godt tænke mig nogle råd med henblik på fremtidig OC.


    For det første er der rammene:


    Kingston value DDR400, 2x1024 MB,
    - eller -
    Corsair TWINX2048-4000PT, 2x1024MB
    - eller -
    noget helt tredje?


    Er de 700 kr ekstra godt givet ud for Corsair sættet mht. overclocking? Og er der bedre RAM til en rimelig penge (max 2400)?


    Dernæst er der spørgsmålet om motherboardet:


    Abit AN8 SLI, nForce4 SLI, S939
    - eller -
    DFI LP NF4 SLI-DR, nForce4 SLI, S939


    Jeg har hørt en masse godt om DFI'en, der dog også koster 500 mere samt har den uheldige "feature" at chipsætblæseren skulle larme efter et stykke tid. Er det overhovedet muligt at overclocke abit kortet ordentligt og er de 500 givet godt ud for DFI'en mht. OC?


    CPU'en bliver en a64 3700+ (san diego), kølet af en Zalmann CNPS-9500 og grafikkortet et Inno3d 7800gt kølet af en Zalman VF700-Cu, medmindre en venlig sjæl skulle have forslag til en bedre konfiguration der yder bedre for samme beløb?


    Edit: Glemte at nævne at kabinettet er et Antec P180 og at vandkøling ikke er en option af økonomiske årsager :)

  • Start med at ændre din overskrift til noget mere repræsentativt.


    Men velkommen til da. ;)

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Du har som sådan ikke brug for de muligheder der er i DFI'et medmindre du regner med at skulle køre med vandkøling eller det der er kraftigere. Dette skyles at du vælger 2*1GB ram, som ikke kræver over 3,2V hvilket er max for det abit, såvidt jeg husker ;) Fordelen ved DFI, er at der kan sendes MEGET strøm gennem ram og CPU, hvilket er godt til UTT eller BH ram, som elsker strøm :)
    Men personligt ville jeg vælge DFI uanset hvilke ram jeg bruger, da de er mere stabile ved højt OC, end de fleste andre kort, HVIS man vil bruge tiden på at sætte alt i bios op. Hvilket også er en ulempe eller fordel, nemlig at det kræver noget mere at udnytte DFI'er fuldt ud..
    Hvad du skal vælge afhænger nok mest af din tålmodighed ;) For du vil kunne nå længere med DFI'et, men du vil nok også opleve noget mere frustration :)
    Edit: Forskellen er selvfølgelig også at du får hvad du betaler for, og dermed sagt at jeg PERSONLIGT syns at DFI'et er bedre..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().