Netværksproblem.

  • Hey,



    Jeg har to computere, med en kvm-switch. Der er internet på den ene, og 2 netværkskort. (1 onboard og et 1 monteret i pci) .. Så putter jeg mit internet kabel i det ene, og et netværksstik fra den anden computer til det 2. netværksport i min computer. Men jeg kan umidlebart ikke få noget internet på den anden, hvad gør jeg forkert? Alle drivers til motherboard etc er selvfølgelig installeret. Hvad gør jeg forkert her? Skal siges, jeg også har en alm. switch som virker, men jeg kommer til at mangle et netkabel, og vil så helst bruge denne her løsning så jeg ikke skal ud og købe et ekstra kabel.

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r
    Hey,



    Jeg har to computere, med en kvm-switch. Der er internet på den ene, og 2 netværkskort. (1 onboard og et 1 monteret i pci) .. Så putter jeg mit internet kabel i det ene, og et netværksstik fra den anden computer til det 2. netværksport i min computer. Men jeg kan umidlebart ikke få noget internet på den anden, hvad gør jeg forkert? Alle drivers til motherboard etc er selvfølgelig installeret. Hvad gør jeg forkert her? Skal siges, jeg også har en alm. switch som virker, men jeg kommer til at mangle et netkabel, og vil så helst bruge denne her løsning så jeg ikke skal ud og købe et ekstra kabel.


    Lav en bridge mellem de to forbindelse lan-forbindelser på pc'en. Det skulle gerne hjælpe :)

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r


    Ja. Altså på min main PC er det internetforbindelse. Men på min anden computer, kan jeg ikke får internet på, fra min main computer. Udtrykker jeg mig klart nok nu ? :D


    Godt okay ...


    Det er fordi du skal dele dit internet ... Nu kan jeg ikke huske hvor, men det gøres så vidt jeg husker ved at højreklikke på dit netkort og nogle instillinger derinde .... (kan være jeg tager fejl)


    Men ellers ville det da være nemmere bare at købe et netkabel, de koster jo ikke det hvide ud af øjene :)


  • Nej, jeg ved godt det ikke koster noget ;) .. Men det er satme da træls at det ikke gider at virke, når denne her løsning burde være det samme som den anden. og det er også søndag imorgen :(

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r


    Nej, jeg ved godt det ikke koster noget ;) .. Men det er satme da træls at det ikke gider at virke, når denne her løsning burde være det samme som den anden. og det er også søndag imorgen :(


    Hehe, men du siger der sidder et kabel mellem begge pcer yderligere ? .. nok et krydset kabel formoder jeg, men kan du ikke bare smække det i switcen egentlig ?


    Men ellers, hav lidt tålmodighed, det bliver hurtigt mandag :)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hehe, men du siger der sidder et kabel mellem begge pcer yderligere ? .. nok et krydset kabel formoder jeg, men kan du ikke bare smække det i switcen egentlig ?


    Men ellers, hav lidt tålmodighed, det bliver hurtigt mandag :)


    Det er problemt, jeg kan ikke få internet på nogle af computerne hvis jeg smider internetkablet i switchen, også et netværkskabel fra hver computer i switcen, det virker bare ikke.

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r


    Det er problemt, jeg kan ikke få internet på nogle af computerne hvis jeg smider internetkablet i switchen, også et netværkskabel fra hver computer i switcen, det virker bare ikke.


    Husket at kablet fra routeren (hvis der er sådan en) skal i uplink i switch, såfremt kablet er krydset. Hvis det ikke er krydset skal det bare i en alm. port ... ?

  • har du aktiveret "deling af internet forbindelse" ??? på den første com?

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS


  • Det virker ikke :( .. Men nu smutter jeg lige ned en af mine venner, og låber et kabel... så må vi se om det virker..

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r


    ja


    og du har angivet din internet forbindelse og lan korrekt?

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r
    yay, nu virker det sq. Men nu er jeg stødt ind i et andet problem. Kan man virkelig ikke åbne en port i sin router uden at bruge sit pass og kundenummer til TDC?


    Hmm, hvilket router har du ? ..

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r


    Linksys, jeg mener jeg kan gå ind i den fra 192.168.1.1


    Men det kræver et login og pass.


    ganske rigtigt ..


    Men hvis den står til standard og du aldrig har ændret det, så er der intet login men et pass .. står i din manual