Ny Net Cafe i Aalborg - Nogle der ved noget!?

  • Håber da det er en person der ka finde ud af hvem det er han betjener, så det til sidst ikk blir ham selv... Det ville både være trist for ham, men også andre, hvis det lukkede :)



    Cutes - Ka du ik holde dine posts inden for bare en enkelt? :))

  • Quote

    Originally posted by cutes
    har også snakket med ejeren.. han siger det har intet med reklame for alienware at gøre. han har satset 2 millioner i netcafeen og købt alt selv


    Puha, mange penge alligevel. Kan du sige hvad prisen er for at spille der? og hvad det koster at spille der en hel nat? .. Kunne godt tænke mig at sammenligne med med Boomtown cafferne.

  • BT har vel et godt rygte som cafe i sig selv?


    Men jeg er ret overbevist om at hvis han har flink personale og cafeen ikk er helt lille, så går det nok :)

  • Er den åbnet, og nogen der har prøvet den?


    Skal da helt sikkert lige se indenfor en dag jeg er i ålborg, hvis den er åben altså

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Så er der repport fra cafeen :)


    Som førnævnt koster det 10 kr. / time, og minimusbetalingen er 10 kr. Betalingen bliver gjort således op, at du kan betale helt ned til 6-mins intervaller; dvs. du kan godt komme af med 17 kr. for 1,7 timer :).


    Hele stedet er købt af ejer X, som også har åbnet andre cafeer i andre byer her i landet. Denne ejer har anlagt en samlet ordre hos alienware US, og han har derfor fået en del mængderabat.


    Maskinernes specs er dog lidt "fuskede". Selvom de førnævnte specs er nævnt på vinduet, er det kun NOGLE af maskinerne, der lever op til dette. De fleste er kun monteret med single GFX - disse specs kender jeg ikke nærmere.


    Serversystmet er baseret på linux - debian, og det fungere udemærket. Desværre er der en del fejl i deres program, som ligger "foran det hele". Dette crasher blot man åbner 2 spil samtidig fx BF2 og CS : S, så kommer der memory error, og du har fri adgang til hele systemet som admin - til både ISO filer og regedit :\..


    Personalet viker flinkt; har kun mødt en, som var udlænding; han var flink, snakkede udemærket dansk, men havde ikke forstand på så meget. Han virkede dog rimelig uprofessionel, hvilket jeg finder mærkeligt i en cafee med SÅ dyre maskiner.


    Alt i alt syntes jeg det virker lidt uprofessionelt; forskellige maskiner, som medarbejder ikke har styr på, de ikke-pro reoaler til slik :P, de let krakelige programmer og at alle spil ikke ligger på alle maskiner!? Og det undrer mig også gevaldigt, at cafeen ikke har nogen hjemmeside :S.. Men måske er den på vej?


    Det var så meget jeg har fundet ud af so far, nogle der har noget at tilføje :boxing:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Dare_devil.. synes du mangler noget omkring deres muse måtter da de også er rimelig speciele.. De kan kun købes i Rusland og Tyskland. Musemåtten hedder Microoptic+ og er lavet af firmaet Nova.


    Jeg synes personligt at deres muse mx518 kører perfekt på nova måtterne.

  • Cutes! du er GUD.. jeg har ledt efter den musemåtte så mange steder.. derinde sagde de at de havde fået den fra usa så jeg har ledt så menge steder.. jeg må ha den.. ´jeg synes den er 10 gange bedre end steel pad og ice mat osv..

  • Jeg har jævnligt siddet derinde, og jeg mener nok mere det er entusiasmen bag der betyder noget.
    Ham der styrer det derinde, har ikke vildt meget styr på det tekniske, men han kan da holde maskinerne kørende.


    Det der har været snakket om med at alle spillene ikke lå på alle maskiner, var sådan set bare lidt startvanskeligheder, der skulle være fixed.


    BTW er prisen på 10,-/t et åbningstilbud derefter bliver prisen 20,-/t, ved ikke helt hvornår de skifter. smider edit når jeg ved mere. :dance:


    Edit:


    Snakkede med bestyreren, han siger:


    1. Prisen stiger efter nytår.


    15,-/time fra 12:00 - 18:00
    20,-/time fra 17:00 - 07:00
    Natarrangement inklusiv juice, og toast 100,-


    2. Der kan arrangeres tidligere åbent for større grupper.


    3. De får lavet en HP kort efter nytår, hvor alt relevant kommer til at fremgå.


    Edit:
    Link til NOVA Micooptic+ (på tysk)
    NOVA Microoptic+

  • Quote

    Originally posted by mazdaz
    Cutes! du er GUD.. jeg har ledt efter den musemåtte så mange steder.. derinde sagde de at de havde fået den fra usa så jeg har ledt så menge steder.. jeg må ha den.. ´jeg synes den er 10 gange bedre end steel pad og ice mat osv..


    link til den mussemåtte, eller bare et billed, vil da gerne lige vide hvad der skulle være så speciel ved den