ASUS EN7800GTX GeForce 7800 GTX grafikkort

  • Syntes ikke der er meget at sammenligne med, når i bruger et X800GT/GTO. Det ville have været en bedre test, hvis der havde været sammenlignet med et X1800XL/XT, eller et X850XT.
    Dog er det også et minus at der er blivet testet i Max 1280x1024, selvom der er blevet brugt en TFT skærm kan man da godt teste i en højere opløsning.


    Blot en lille kommentar, håber i vil lave om på det med den opløsning, samt prøve at skaffe nogle bedre kort fra ATI.



    MVH.


    Jacob Jensen


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050



  • Der skal nok komme sammenligninger med X1800!


    Uanset hvad jeg prøvede ville scoren i højere end 1280x1024 opløsning kun resultere i samme score som i 640x480, ved ikke hvad der har været fejlen.

  • Quote

    Originally posted by Soltani


    Der skal nok komme sammenligninger med X1800!


    Uanset hvad jeg prøvede ville scoren i højere end 1280x1024 opløsning kun resultere i samme score som i 640x480, ved ikke hvad der har været fejlen.


    Hmm lyder mystisk :crazyeyes:


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • "....dog var det lidt mærkeligt at kortet uden problemer kunne clockes til en del mere uden grafikfejl, men hvor ydelsen faldt. Derfor vil overclock, hverken blive placeret i positivt eller negativt."


    Nej det er ikke mærkeligt, det er simpelthen fordi at kortet ikke får strøm nok! Det har jeg set flere gange før. Hvis man køber et pre overclocket kort har de normalt givet den lidt mere strøm det er også derfor man ser højere overclocks på disse.

  • Quote

    Originally posted by Pederrs
    "....dog var det lidt mærkeligt at kortet uden problemer kunne clockes til en del mere uden grafikfejl, men hvor ydelsen faldt. Derfor vil overclock, hverken blive placeret i positivt eller negativt."


    Nej det er ikke mærkeligt, det er simpelthen fordi at kortet ikke får strøm nok! Det har jeg set flere gange før. Hvis man køber et pre overclocket kort har de normalt givet den lidt mere strøm det er også derfor man ser højere overclocks på disse.


    Normalt er det sådan at hvis den ikke får strøm nok, så laver den fejl hvis den presses for meget. Derfor er det ikke helt normalt, eller jo, men til en hvis grænse.

  • Hehe ikke lige 2 mest retfærdige kort fra ATI, at sammenligne med :roller:


    Men ellers endnu en godt test :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Soltani


    Der skal nok komme sammenligninger af X1800XT snart!


    Det lyder bare helt fint :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina