Hvem anmelder man forretninger til?

  • Heysa...


    Jeg sidder i en rimelig uheldig situation. Jeg har indleveret et Connect3D Radeon 9700 Pro til ombytning hos Multimedia World, som kan findes på http://www.imw.dk og Falkoner Alle. Dette skete torsdag d. 24/6. Sidste torsdag ringede jeg ind til dem for at høre hvad der foregik, da jeg havde fået af vide, at jeg kunne forvente at afhente kortet den dag, og at jeg ville modtage en opringning. Jeg modtog igen opringning, så derfor tog jeg selv initiativ til at kontakte dem.


    De siger så til mig, at de har været hele 4 arbejdsdage om, at teste et kort. Altså om at sætte det i computeren, og se at der er flimmer på skærmen. Nu er der gået halvanden uge, og jeg kan ikke komme igennem til dem. Jeg har i alt siddet næsten halv anden time i telefonkø hos dem, og jeg skrev en e-mail i morges.


    For lidt siden ringede jeg til selve forretningen (det er deres såkaldte "værksted" jeg skulle have fat i før), og han sagde, at han ville give dem besked om, at ringe mig op. Men hvad nu, hvis der intet sker, og de bliver ved med at udskyde det? Hvor lang tid må der gå, før jeg kan kræve, at få en anden (og bedre) vare, som de har hjemme, eller få pengene tilbage?


    Hvem skal jeg evt. gå til, hvis de bliver ved med at udskyde det, og benægte mig pengene tilbage?


    Derudover, så kender jeg en tidligere medarbejder, som sagde op i værkstedet, fordi han havde meget dårlige erfaringer med dem. Bl.a. siger han, at han har oplevet, at de til tider fører en harddisk over en magnet, for at gøre sagerne nemmere for dem selv!?


    Tak for forhånd, Alaza.

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Det er der noget, der tyder på.


    Tja, men der skal jo så gå mere end de par dage der har gået før du kan klage..... Desværre....


    Lidt sløvhed er tilladt....

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Ja, åbenbart. Nu må jeg jo så bare vente og se.


    Ja, desværre.... Men hvis der ikke sker noget inden for 3-4 uger, så er det tid til at male fanden på væggen og snakke med STORE bogstaver og fråde om munden. ;)

  • Hvor lang tid må der gå, før jeg kan kræve, at få en anden (og bedre) vare, som de har hjemme, eller få pengene tilbage?



    Der har de desværre fat i den lange ende - kender en der har solgt PC-stumper og han fandt ud af at han kunne trække den i flere måneder - hvis han ville - han gjorde det dog ikke - men havde muligheden.......... X(X(X(