northbridge temp.

  • den anden dag skulle kom jeg lige til at mærke min northbridge, resultatet var at jeg var ved at brænde min finger..
    har ingen temp. aflæser indbygget derpå så hentede et normalt termometer med ledning (sådan en man pleger at sætte udenfor), satte den fast mellem køle ripperne (der er ingen aktiv blæser) på min northbridge og ventede 10min. så så jeg at den var oppe på 62 grader..
    er det normalt?? syntes det er pænt varmt, alt andet i mit system er under 50.


    Skal lige siges at nordbroen sidder under en enorm bunke kabler..
    har et miniatx kabi og der er ikke så meget plads, men ledningerne er pænt bundet sammen, men det eneste sted de kunne være var over min northbridge..

  • det er vel rimeligt normalt, men det er altid en god ide at køle den somehow...fx købe en zalman profil og sætte på......det kan give mere stabilitet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er en alu profil der sidder der på nu. systemet køre klippe stabilt ikke noget der. Vil ikke ud at invistere i ny køleprofil hvis det ikke rigtigt gør nogen nytte.
    Bare 60c er normalt så er det fint, ingen grund til at bruge penge på ny køle profil :D

  • Tror ikke det vil skade noget og hvis det køre som det skal så lad dog vær med at købe noget men få lidt flow i dit kabi altid god ting

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S