varmeproblemer med Crucial Tracer?

• Jeg har et sæt dual 2x512 Crucial PC4000 Tracer Ballistix. Som bekendt bliver Ballistix blokke sindsygt varme, men er der nogen herinde som har oplevet at denne varme forårsager fejl i Memtest/skaber ustabilitet?

Jeg oplever er par enkelte gange at de laver fejl i memtest, men smider jeg luft direkte henover, laver de aldrig fejl!! De er ikke overclocket. Ligeledes hvis jeg hæver spændingen fra 2,75 til 2,85 volt, har de en tendens til at lave flere fejl i memtest.

Mit kabinet er vel-gennemluftet med 5 blæsere, synes sku det er lidt dårligt at jeg skal montere en blæser henover dem for at de kan køre stabilt. Har også oplevet det med et par alm. ballistix non-tracer.

Nogen som prøvet noget lignende?

• det er jo kendt faktum at ved lavere temps vil de mere....men hvis de ikke kan køre standard timings og fart v alm volt, så ville jeg måske se at få dem byttet...men ja det kan sagtens passe at en blæser lige over kan hjælpe.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Cyclups
    jeg har også et par Ballistix dog ikke Tracer versionen og der har jeg monteret en tempføler på og de bliver max 42C ved 2.85V og jeg har kun en 80mm blæser som blæser på dem, har du mulighed for at få en tempføler på så du kan se hvor varme de er ?

Har leget lidt med det. De kører nu 2.5-3-2-5 med blæser over uden problemer. Uden blæser bliver de brænd varme (altså så man virkelig brænder nallerne :evil: ), med blæser bliver de kun "lune". Utroligt at det kan gøre så stor forskel.

Hvordan har du/I monteret blæseren? Lige nu sidder min bare fastspændt med tape :roller: