Nazisme Informationer.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Tja jeg kan ikke finde dem, vil en eller anden ikke nok hjælpe


    Jamen du får da de første mange svar ved en simpel google-søgning .. Også kan du jo gå på bibliotektet, spørge dine forældre, din lærer etc.

  • Helt seriøst syns jeg du burde flytte dine små ben ned på et bibliotek. Jeg har selv skrevet SSO omkring Nazisme for et par år siden, og jeg ville ikke tro på alt hvad jeg finder på nettet. Et godt tip kunne være at finde nogle bøger af "Lammers, Karl Christian", de hjalp mig en del med facts osv. da jeg skrev opgave.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Og drop alle de smilies hele tiden.
    Er hele tråden en joke eller hvad prøver du at sige med dem?


    Jøses. Jeg mener sgu vi havde noget i IT der hed "informations søgning" hvor vi fik undervisning i at skrive navnet på det vi ledte efter i google. Det var lidt svært men jeg mener nu selv jeg lærte at mestre det. Godt jeg havde Torque til at sidde og hjælpe mig..

  • Helt ærligt drenge, naturligvis burde HuleFanden da selv kunne bruge Google men der findes andre kilder i verden end internettet og det er en reel forespørgsel han kommer med, så i stedet for at 6-8 brugere på forskellig vis fortæller ham hvor dårligt det er, at han ikke laver opslag på Google, burde vi da henvise ham til relevante undersøgelser, hjemmesider og bøger.


    :offtopic: Ironisk nok, så er det off topic-indlæg i en off topic-tråd. Hvorom alting er, så vil jeg opfordre Christian til at besøge dit lokale bibliotek og tale med en bibliotikar omkring dit specifikke emne og de informationer du søger.


    På Google fandt jeg hurtigt:


    Foreningen for Undersøgende Journalistik: Årsseminar 2000: "...Han mener, at Danmark er ved at blive arnested for de europæiske nazister, der endnu er relativt få i antal, men organiserede i internationale netværk. Ifølge Erik Jensen er der kun omkring 75 nazister i Danmark..." Kilde: http://www.fuj.dk/2000/2000-8.htm (søgeord: nazister i danmark)


    Kontakt evt. humanisme.dk, og jo, det kunne også være spændende at kontakte den danske afdeling af Blood & Honour samt DNSB og høre deres udsagn om hvormange medlemmer de har. Dog tvivler jeg på, at de vi udtale sig konkret eller specifikt om deres medlemsantal men snarere ikke udtale sig eller sige 200-300 eller noget i den dur - som skal tages med et gran salt.

  • Ja jeg havde brugt tid på at søge, men uden held, da jeg så valgte at tro på at det simpelhend ikke kunne være rigtigt at der ikke var noget om diverse på nettet spurgte jeg herinde,


    DET VAR DA OS FOR DÅRLIG AF MIG :oops:


    Anyways, håber virkerlig i kan tilgive mig for at lave en så irrevant tråd og cikanere jer så groft. Det er jeg virkelig ked af.. bah..


    Nu i alle sammen kan mestre google hvorfor vil i så ikke hjælpe?


    Fint fint..


    Mvh Christian. ^

  • NSDAP – Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei. Det nazistiske statsparti var fra juli 1933 det eneste tilladte politiske parti i Stortyskland. Alle andre partier – inklusive de borgerlige partier – blev forbudt. NSDAP havde i 1933 omkring 1,5 millioner medlemmer og dets medlemstal nåede i 40'erne op på 8,5 millioner medlemmer. Adolf Hitler var NSDAPs enevældige leder og Rudolf Hess hans stedfortræder.


    Gestapo : Geheime Staatspolizei og det dertil knyttede Staatssicherheitsdienst SD, var den overordnede politi-instans under det fascistiske diktatur. Gestapo havde 60.000 medarbejdere og bestod fortrinsvis af overbeviste nazister.


    Kilde : Modkraft.dk


  • For så vil de "dumme" spørgsmål og tråde aldrig stoppe. ;)

  • har selv haft familie der kæmpede under 2. verdenskrig.


    min farfar blev tvunget til at kæmpe for nazismen, ellers ville han blive skudt, da han havde sit liv kært, blev han st ind som soldat. Han skulle sendes til El Amaein i 1942 (også en kendt bane fra Battlefield 1942) og var med i slaget der, han var en af de heldige der kom hjem i god behold.


    Min morfar rejste dengang til England for at kæmpe for de allierede.


    For at få et godt indblik i nazismen, skal du tage at læse Hitlers egen bog "mein kampf", Den giver gode eksempler på hvad han selv ville med nazismen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • http://www.google.dk


    når du så har gjordt det, intaster du dit søge ord i feltet
    når det er gjordt peger du på googel-søgning og trykker.
    så skal du se løjer...




    guide made by nien