Spørgsmål til ny og bedre lyd i Peugeot 307.

• Jeg er helt blank når vi taler biler, bortset fra at jeg nu har tilladelse til at køre dem. Ikke desto mindre ville det være super lækkert hvis jeg havde adgang til noget ordenlig lyd når jeg så sidder der. Men hvordan er mulighederne for bare at installere et sæt højtalere, forstærker og sub? Hvad snakker vi i pris hvis jeg skal have noget som er væsentligt bedre end det der er som standard i en Peugeot 307?

Og så til installationen. En af mine venner var 6 måneder i Peugeot - som hvad aner jeg ikke, men han mener sagtens man selv f.eks. kan installere et højtalersæt. Mener I også det? Og hvordan med sub og forstærker?

Til sidst, hvad så med forsikring og diverse garantier fra Peugeots side?

• http://forum.bilstereoportalen.dk/default.asp

Prøv og søg lidt derinde især under Anlæg Generelt, og så kan de se hvad de anbefaler til de forskellige Budget - Der er ihvertfald en hel del tråde med nogle der spørger hvad man kan samle for fx. 5 K eller 10 K ....

Til det med Montering vil jeg mene at det kan de fleste overkomme hvis de bare lige sætter sig lidt i i det og tager sig ordenlig tid . ..

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• Det er intet problem.

Autoradioen har AUX-lyd udgange og en udgang med styrestrøm til forstærkeren.

Så skal du blot købe et monteringskit med kabel og sikring der skal trækkes fra batteri'et så du kan få noget power til din forstærker (er nødvendigt hvis du vil proppe en sub på).

Derefter sætter du bare højttalerne til forstærkeren, og forstærkeren til autoradio'en og vupt. Så er du kørende.
    Du ka bare PM'e mig hvis der bliver noget bøvl med det, jeg er vant til at rode med caraudio ;)

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

• Har været lidt væk fra projektet pga. tidsmangel, men kender I noget til noget så simpelt som en dimmer som kan lave en kunstig radio kanal til mp3 afspillere. Ipod for mit vedkommende.

Originally posted by Alaza
    Har været lidt væk fra projektet pga. tidsmangel, men kender I noget til noget så simpelt som en dimmer som kan lave en kunstig radio kanal til mp3 afspillere. Ipod for mit vedkommende.

Itrip? 8)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Ye, jeg faldt også lige over iTrip'en, men er ikke sikker på min iPod er fra efter april 2003 - det skal jeg lige have undersøgt. Nogen, der har erfaringer med den? Fordi jeg har haft fat i en anden mp3/radio.. ting, som laver præcis det samme, men der er lyden virkelig ekstremt elendig. Højst sandsynligt fordi 12v stikket er for langt fra radioen i P307'eren. Samme problem findes i P206'eren, men ikke i en Suzuki som jeg også har testet den i.

Edit:

Den er væsentligt nyere, så det er intet problem.

Ja, er godt klar over den er ulovlig, men det skal nu ikke forhindre mig i at bruge den. :P

Ye, jeg faldt også lige over iTrip'en, men er ikke sikker på min iPod er fra efter april 2003 - det skal jeg lige have undersøgt. Nogen, der har erfaringer med den? Fordi jeg har haft fat i en anden mp3/radio.. ting, som laver præcis det samme, men der er lyden virkelig ekstremt elendig. Højst sandsynligt fordi 12v stikket er for langt fra radioen i P307'eren. Samme problem findes i P206'eren, men ikke i en Suzuki som jeg også har testet den i.

Den "ægte" Itrip som Apple har lavet, virker helt fænomenalt.. Når den først er indstillet er der ikke meget der kan ødelægge signalet.. Ved så ikke når det gælder bilradioer..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by Tarantula

Den "ægte" Itrip som Apple har lavet, virker helt fænomenalt.. Når den først er indstillet er der ikke meget der kan ødelægge signalet.. Ved så ikke når det gælder bilradioer..

Ægte? Og kan de købes i forhandlere i DK? Fordi jeg vil meget gerne teste den i min egen bil først.

Ægte? Og kan de købes i forhandlere i DK? Fordi jeg vil meget gerne teste den i min egen bil først.

Der er nogle bambusmærker der har lavet noget lignende, også til Ipod.. Det er noget sjusk.. Du kan ikke få dem i DK da de er ulovlige..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Den ægte du snakker om, hvad er det så for en? For den jeg kender er den Griffin har til salg.

Den ægte du snakker om, hvad er det så for en? For den jeg kender er den Griffin har til salg.

Så tror jeg at det er den jeg mener.. Synes bare at Apple havde lavet en der så anderledes ud - men det er sikkert bare mig der husker forkert! :rolleyes:

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by KarGa
    Den jeg poster link til længere oppe har et helt andet design.. Den du mener "Tarantula"? (Ka stadig ikk vende mig til det navn :)))

:))

Nej det er ikke den..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Så tror jeg at det er den jeg mener.. Synes bare at Apple havde lavet en der så anderledes ud - men det er sikkert bare mig der husker forkert! :rolleyes:

Så den du mener virker helt formiddabelt er iTrippen på Apple.com ?

Så den du mener virker helt formiddabelt er iTrippen på Apple.com ?

Jeps, det SKULLE være den bedste.. En ven har den, og han er ihvertfald ret begejstret for den!

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo